Kelininkai pabrėžia, kad tam, jog vairuotojai išvengtų nepatogumų, šalies keliuose vykdomi barstymo darbai – ant kelio pilama skaldelė. Vis dėlto, anot „Kelių priežiūros“ atstovų, siekiant užtikrinti saugumą – svarbus ir vairuotojų indrėlis.

„Dangos paviršiaus su išplaukusiomis bitumo dėmėmis barstymas dolomito skaldele buvo vykdomas pirmadienį Marijampolės meistrijoje: 5122 kelias (8,4-10,8km), 2608 kelias (5-9km), 5107 kelias (25-27 km), 2611 kelias (2-5km) ir 2618 kelias (5-7,9km).

Vyraujantys karščiai dangą įkaitina iki 50 laipsnių, ima minkštėti asfalto dangoje esantis bitumas. Tokį reiškinį vadiname asfalto prakaitavimu. Danga tampa blizgi, minkšta, automobilių padangos formuoja provėžas. Vasarą, kaip ir žiemą, nuolat stebime oro ir dangos sąlygas bei vykstame į kelius barstyti. Tik barstome ne druską – o smulkią itin smulkią, 2/5 arba 2/4 frakcijos, skaldelę, kuri sugeria bitumo perteklių ir padidina rato sukibimą su keliu“, – pasakoja AB „Kelių priežiūra“ atstovas Karolis Saklauskas.

Daugiausiai bitumo išsiskiria saulės kaitinamoje kelio pusėje, didžiausią ratų apkrovą patiriančiose kelio vėžėse. K. Sakalauskas teigia, kad vietose, kur bitumas itin išplaukęs, gali būti ribojamas ir eismas ar greitis. Tai svarbu siekiant užtikrinti stabdymo kelią, nes jis ilgėja dėl ištirpusio bitumo.

Atostogos kelyje neegzistuoja

Kelininkai taip pat pataria eismo dalyviams vasaros sezono metu neprarasti budrumo, mat, anot jų, atostogos kelyje neegzistuoja. Jie atkreipia dėmesį, kad vairuotojai vasarą yra įpratę galvoti, jog gali leistis į nerūpestingą kelionę automobiliu, nes nei sniegas, nei plikledis ar kiti pavojingi faktoriai kelyje jų neužklumps. Vis dėlto, toks požiūris nėra teisingas.

„Šiltojo sezono metu keliuose aktyviai vyksta kelio darbai, o apsunkinti kelionę gali krituliai, spiginanti saulė. Derėtų prisiminti, kad šlapia danga ilgina transporto priemones stabdymo kelią. Todėl esant tokioms aplinkybėms reikėtų susikoncentruoti maksimaliai – važiuoti tik saugiu greičiu, būti dar akylesniems, neprarasti budrumo prieš pėsčiųjų perėjas, išvažiuojant iš šalutinio kelio, keičiant važiavimo kryptį, stabdant ar net važiuojant automobilių stovėjimo aikštelėje.

Saugus vairavimas – gerokai įvairiapusiškesnis procesas. Jį sudaro ir nesiblaškymas kelyje, telefono nenaudojimas ir keleto žingsnių į priekį matymas, pastoviai stebint eisme dalyvaujančius gyventojus ir transporto priemones – ypač svarbu įsivertinti situaciją prieš lenkiant kitą transporto priemonę. Toks kompleksiškas požiūris – bene geriausias būdas išvengti sudėtingų situacijų: į kelią iššokusio žvėries, gatvėse ir keliuose laviruojančių motociklininkų bei kitų netikėtumų“, – aiškino „Kelių priežiūros atstovai.

Tiesa, jie taip pat priminė, kad pastebėję bitumo perteklių, kai važiuojant danga jaučiamas/girdimas čežėjimas, matomas blizgesys, jei yra galimybė, vairuotojams rekomenduojama apvažiuoti „prakaituojančias” vietas ir apie jas informuoti telefono numeriu 1871.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją