Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, eismo sąlygos, kai temperatūra svyruoja ties nuliu laipsnių, sėdantiems prie vairo gali būti dar pavojingesnės nei tada, kai lauke nuo šalčio braška tvoros.
Be to, tokiomis žiemomis pagausėja avarijų, kuriose dalyvauja ir nukenčia tik vienas dalyvis – slidžiame kelyje transporto priemonės nesuvaldęs ir nuo kelio nulėkęs vairuotojas.
Iš viso vien per pirmąją gruodžio savaitę „ERGO Insurance“ Lietuvoje užregistravo 278 eismo įvykius, per kuriuos vairuotojai patyrė daugiau nei 311 tūkst. eurų nuostolių.
„Kai temperatūra svyruoja tarp teigiamos ir neigiamos dažnai susidaro plikledis, o gatvės tokiu atveju nors ir vienam vakarui ar rytui gali virsti tikromis čiuožyklomis. Net, jei keliai pakankamai operatyviai pabarstomi, vis tiek lieka pavojingų ruožų – mažesnių gatvelių, pravažiavimų, įvažiavimų į kiemus, ar ne taip intensyviai važinėjamų kelių, kur apledėjimas išlieka, o vairuotojams važiuoti tampa itin sudėtinga.
Be to, tokiomis sąlygomis lietų keičia sniegas, sniegą – lietus, dažnai iškrinta ir šlapdriba. Kai toks oras, vairuotojai, nežino, ko tikėtis – išvažiavus į gatves, nepalankios sąlygos neretai juos užklumpa netikėtai“, – sako Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas.
Anot draudimo eksperto, dažnai kalbama apie pirmojo sniego vairuotojams sukeltus nepatogumus, tačiau, kai laikosi pakankamai šilti ir lietuviškai žiemai kol kas dar nelabai įprasti orai, problemų gali kilti ir dėl antrojo, ir dėl trečiojo, ir dėl ketvirtojo sniego.
Neretai sniego danga spėja nutirpti ir vėl padengti kelius kartais net kelis kartus per savaitę.
„Nors mieste esant slidžioms gatvėms įvyksta daugiau avarijų nei užmiestyje, tačiau didžioji jų dalis yra smulkūs eismo įvykiai. Daug skaudesnės ir brangiau kainuojančios avarijos įvyksta užmiestyje, kur dažnai pakanka ir vienintelio eismo dalyvio menkos klaidos skaudžiai nelaimei įvykti, kai kelio danga yra slidi.
Štai visai neseniai turėjome atvejį, kai besileisdamas nuokalne žvyrkelyje vairuotojas nesuvaldė automobilio ir nuskriejo nuo kelio. Patirta žala – 10,5 tūkst. eurų. Laimei žmonės rimčiau nenukentėjo. Šiuo atveju važiavimo sąlygos dar nebuvo pačios blogiausios, tačiau įvykis primena, kad net ir kiek slidesnė kelio danga gali lemti didelę avariją“, – teigia R. Bieliauskas.
Draudikų atstovo teigimu, esant permainingiems žiemiškiems orams, kai slidžios gatvės vairuotojus gali pasitikti bet kurį rytą, itin svarbūs vairuotojo įgūdžiai, šalti nervai bei elementarus atsargumas.
„Svarbu nepasimesti net ir tuomet, kai automobilis sumėtomas. Tokiomis akimirkomis reikia vengti staigių manevrų, vairo sukiojimų, nes padarius pirmą klaidingą sprendimą, instinktyviai suktelėjus vairą į kurią nors pusę, ištaisyti padėties gali nepadėti net ir didelė patirtis ar geri įgūdžiai.
Be to, dažnai vairuotojai slidžiame kelyje juos pervertina, pasirenka nesaugų greitį ir taip prisidaro bėdos. Sukelti pavojingą situaciją slidžiame kelyje gali ir netinkamos padangos – jos turi būti minkštos gumos, nenusidėvėjusiu protektoriumi“, – primena R. Bieliauskas.