Skelbiama, kad rugpjūčio pradžioje LTSA trijose Vilniaus miesto vietose 5 valandas stebėjo el. paspirtukų eismą. Iš 409 pravažiavusių paspirtukininkų 87,2 proc. laikėsi taisyklių: važiavo dviračių taku, ant paspirtuko – vienas žmogus. Taip pat fiksuota daugiau besilaikančių rekomendacijų dėvėti šalmą, nesivežti papildomų daiktų ar nenaudoti telefono.
LTSA panašų eksperimentą buvo atlikusi gegužės pabaigoje. Tuo metu buvo stebimi ne dviračių takai, kuriais paspirtukai privalo važiuoti visur, kur jie įrengti, o pėsčiųjų perėja, ir 5 valandų stebėjimas parodė, kad 70 proc. paspirtukininkų ne vedėsi savo transporto priemonę, o ja važiavo.
„Šį kartą stebėjome dviračių takus trijose sostinės vietose, kuriose yra didžiausias paspirtukininkų srautas: Gedimino pr., šalia V. Kudirkos aikštės, Olimpiečių gatvėje prie Mindaugo tilto ir Upės gatvėje prie Baltojo tilto. Jeigu įrengtas dviračių takas, juo privaloma važiuoti, be to, ne dviračių take didesnė eismo įvykių tikimybė tiek dėl netolygios dangos, tiek dėl galimo susidūrimo su kliūtimis ar pėsčiaisiais“, – paaiškino LTSA direktorius G. Lukošius.
Jis pasidžiaugė, kad per sezono pabaigos eksperimentą fiksuota daugiau besilaikančiųjų rekomendacijos dėvėti šalmą: pavasarį tokių buvo 2 proc., o rugpjūčio pabaigoje jų padaugėjo iki 8,1 procento. Šalmas rekomenduojamas visiems paspirtukininkams, o dar nesulaukusiems 18 metų – privalomas.
Vienas KET pažeidimų, kuris itin padidina eismo įvykių riziką, – važiavimas vienu paspirtuku dviese. Pavasarį tokie atvejai sudarė 7 proc., dabar – tik 2,2 procento.