„Susisiekimo ministerija planuoja KET atsisakyti transportui skirto žalio mirksinčio šviesoforo signalo (palikti žalią mirksintį šviesoforo signalą tik pėsčiųjų, pėsčiųjų ir dviračių šviesoforuose)“, – rašoma įstatymo projekte.
Susisiekimo ministerijos žiniomis, Europoje žalias mirksintis transporto šviesoforų signalas naudojamas tik Austrijoje ir tam tikrose Rytų Europos šalyse, kurios nepasižymi aukštais eismo saugos rodikliais.
Vienintelis žalio mirksinčio šviesoforo signalo privalumas, kad geltono signalo įjungimas nebūna netikėtas eismo dalyviams.
Daugiau trūkumų, nei privalumų
Tačiau, kaip pažymi Susisiekimo ministerija, žalio signalo mirksėjimas turi kelis esminius trūkumus. Pavyzdžiui, žalias mirksintis signalas sukelia skirtingą vairuotojų reakciją. T. y. vieni pradeda stabdyti, o kiti padidina greitį, dėl to sukuriama konfliktinių ir avarinių situacijų, taip mažinama eismo sauga.
Be to, žalias mirksintis signalas pablogina prisitaikantį šviesoforų reguliavimą (naudojant jutiklius). Esą nesant transporto priemonių eismo ir siekiant pakeisti eismo fazę, žalias signalas (leidžiantis važiuoti, kai transporto priemonių nėra) dar privalo mirksėti 2–4 s, dėl to dirbtinai mažinamas sankryžos pralaidumas.
Taip pat, kai keliuose ir gatvėse kartu su automatine greičio kontrole naudojamas draudžiamojo raudono signalo įjungimas greitį viršijantiems vairuotojams, praktikoje pasitaiko atvejų, kai užfiksavus nustatyto greičio režimo nesilaikymą, norima įjungti draudžiamąjį šviesoforo signalą ir pradeda mirksėti žalias šviesoforo signalas. Tačiau pažeidėjas pravažiuoja šviesoforą mirksint leidžiamam žaliam šviesoforo signalui, o kiti iš paskos tvarkingai važiuojantys vairuotojai privalo sustoti prieš raudoną šviesoforo signalą.
Šiuos pokyčius Susisiekimo ministerija pateikė derinti institucijoms ir miestų savivaldybėms.