Atsiųstose nuotraukose – kelias, jungiantis Ariogalą ir Betygalą, esantis visiškai netoli magistralės A1, maždaug 7 val. 30 min. Nuotraukose matyti, kad į kelkraščius išslydę du lengvieji automobiliai, o tolėliau – sunkvežimis, kurio priekaba taip pat nuslydo nuo kelio. M. Skamarakas nufilmavo ir vaizdo įrašą, kuriame matosi gausybė mirksinčių avarinių žibintų.

Avarijų virtinė kelyje Ariogala-Betygala

„Kelias toks, kad vieni negali užkilti į kalną, kiti – nusileisti. Džiugu, kad fūros vairuotojui pavyko nesutraiškyti lengvojo automobilio“, – filmuodamas avarijas pabrėžė DELFI skaitytojas.

Pasak vyro, norėtųsi kiek didesnio kelininkų dėmesio šiam ruožui, mat kasdien šiuo keliu į mokyklas vežami vaikai.

„Pakalbinus gyventojus pasirodė, kad čia – ne pirmas kartas, o kasdienybė“, – menku dėmesiu šiam kelio ruožui stebėjosi M. Skamarakas.

Anot DELFI skaitytojo, 7 val. 30 min. kelias Ariogala-Betygala buvo padengtas grynu ledu ir nebarstytas, nors tuo pat metu „Raseinių naujienų“ pakalbintas Egidijus Striūga, VĮ „Kelių priežiūra“ Raseinių padalinio vadovas, akcentavo, kad barstymo technika į kelius išvažiavo dar 5 ryte, o rajoniniai keliai buvo barstomi nuo 7 valandos ryto.

Barsto kur kas vėliau

Daiva Stankūnienė, VĮ „Kelių priežiūra“, jungiančios visos Lietuvos kelių priežiūros įmones, komunikacijos vadovė, akcentavo, kad keliai yra suskirstyti į magistralinius, krašto ir rajono. Pagal šį suskirstymą yra ir numatoma, kada jie pradedami barstyti druskos mišiniu, valyti, kaip intensyviai prižiūrimi.

Pavyzdžiui, I lygio magistraliniai keliai (magistralės A1, A2) prižiūrimi visą parą. Specialistė nurodė, kad kelias turi būti nuvalytas ir pabarstytas praėjus ne daugiau nei 2 valandoms po to, kai nustoja snigti, o esant ypač sudėtingoms sąlygoms, tokiame kelyje eismas gali nutrūkti daugiausiai 3 valandoms. II lygio magistraliniai keliai barstyti ir valyti pradedami nuo 4 valandos ryto ir prižiūrimi iki 22 valandos.

Į I priežiūros lygio krašto kelius technika siunčiama nuo 4 val. iki 22 val., II priežiūros lygio keliai tvarkomi nuo 6 val. iki 19 val. Galiausiai, III priežiūros lygio keliai barstomi nuo 9 iki 18 val. Kurie keliai barstomi pirmiausia, sprendžiama pagal eismo intensyvumą.

Galiausiai, kai užtikrinamos geros eismo sąlygos aukštesnio priežiūros lygio keliuose, imamasi barstyti rajoninius kelius. Keliuose, kuriems numatytas I priežiūros lygis, dirbama nuo 6 val. iki 19 val. Ruožai, prižiūrimi pagal II ir III lygio reikalavimus, technika dirba nuo 9 val. iki 18 val. Be to, pabrėžiama, kad III lygio keliai nėra barstomi, tik valomi, kai darbai baigti aukštesnio priežiūros lygio ruožuose.

Kalbant apie 3504 numeriu pažymėtą kelią Ariogala-Betygala, numatyta, kad priežiūros darbai šiame kelyje pradedami 9 val. ryte, kelias valomas ir barstomas iki 18 valandos.

Anot D. Stankūnienės, pasitikrinti, kaip ir kada turėtų būti prižiūrimas kasdien naudojamas kelias, galima sukurtame interaktyviame kelių priežiūros žemėlapyje.

Pavojingiausios vietos

Anot „Kelių priežiūros“ specialistų, pavojingiausios vietos, kai keičiasi oro sąlygos, yra viadukai, miškingos vietovės, įkalnės ir nuokalnės. Šie ruožai apledėja pirmiausia, mat ant viadukų, įkalnėse kelio dangos temperatūra gali būti net pora laipsnių žemesnė nei oro temperatūra.

Tokiose vietose, pabrėžia žinovai, vairuotojams reikėtų pasirinkti saugų greitį, atstumą, pasitikrinti stabdymo galimybes.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (158)