Savo patirtimi pasidalijo DELFI skaitytoja Renata. Moteris gyvena Vilniaus priemiestyje ir pastebėjo, kad jeigu mieste apie slidžias gatves ir žiemines padangas kalbėti dar anksti, užmiestyje rytais tenka gramdyti apšalusius langus.
„Ir gatvės akivaizdžiai būna pasidengusios ledu. Norėčiau važinėti žieminėmis padangomis, bet turimos – su dygliais“, – pasakojo moteris.
Ji sakė girdėjusi atvejų, kai policijos pareigūnai atsižvelgdami į oro sąlygas nebaudžia dygliuotas žiemines padangas anksčiau laiko susimontavusių vairuotojų, bet, anot jos, kitas klausimas, kaip į šią situaciją turėtų reaguoti draudimo bendrovės.
„Ar nenutiks taip, kad dėl mano dygliuotų padangų, atsiradusių ant automobilio anksčiau laiko, draudimo kompanija eismo įvykio atveju nuspręstų, kad mano automobilis buvo techniškai netvarkingas, ir nuspręstų neatlyginti nuostolių?“ – svarstė moteris.
Dar ne metas
Nors oficialiai žiemines padangas su dygliais galima naudoti nuo lapkričio 1-osios iki balandžio 10 d., Lietuvoje buvo ne vienas atvejis, kai dėl ankstyvos žiemos ir prastų oro sąlygų, arba netikėtai sugrįžusio sniego šis terminas buvo paankstinamas ar pratęsiamas.
Pavyzdžiui, prieš kelerius metus žiemines padangas leista naudoti iki gegužės 1-osios, o pernai rudenį paskelbta, kad pareigūnai nebaus tų, kurie žieminėmis dygliuotomis padangomis važinėti ims anksčiau, mat snigti ir šalti ėmė gana anksti.
Visgi dabartinės oro sąlygos, anot policijos pareigūnų, tikrai nėra tokios, kad žieminės dygliuotos padangos būtų pateisinamos – nebuvo nei šalčių, nei snygio, apie kardinaliai besikeičiančius orus nekalba ir sinoptikai.
„Žiemines padangas su dygliais Lietuvoje draudžiama naudoti nuo balandžio 10 d. iki spalio 31 d. Žiemos sąlygoms užsitęsus laikotarpis, kada galima naudoti dygliuotas padangas, gali būti pratęstas susisiekimo ministro įsakymu. Tačiau kitų, šiuo metų galiojančių, teisės aktų, kurie leistų naudoti dygliuotas žiemines padangas anksčiau, nėra“, – DELFI sakė Revita Janavičiūtė, Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė.
Nevertintų aklai
Draudikai, kalbėdami apie tai, kaip vertintų anksčiau laiko sumontuotas dygliuotas padangas, mini protingumo kriterijų.
„Kiekvienas toks atvejis unikalus ir vertinamas atskirai, todėl visada esame linkę įvertinti situaciją visapusiškai ir atsižvelgiame į visas eismo įvykio aplinkybes“, – sakė Raimondas Bieliauskas, draudimo bendrovės „Ergo“ Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas.
Jo akimis, jei dygliuotos padangos sumontuojamos anksčiau nei lapkričio 1-oji, draudimo specialistai vadovautųsi sveika logika. Kitaip tariant, toks automobilis būtų laikomas techniškai tvarkingu, o eismo įvykis, vertinant padangų aspektu, draudžiamuoju, kalbėjo R. Bieliauskas.
Jam pritaria ir BTA draudimo Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis, tikinantis, kad oro sąlygos būtų įvertintos.
„Nukentėjusiam nuostoliai būtų atlyginti, kaip numato teisės aktai, o regresinis reikalavimas tokiu atveju nebūtų taikomas“, – pabrėžė jis.