Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, antrąjį variantą pasirinkę gyventojai tokiu būdu savo automobilio vertę dažniausiai sumažina gerokai labiau nei kainuotų įlenkimą sutvarkyti, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Bet koks – net ir menkiausiais – įlenkimas ar įbrėžimas gali ženkliai sumažinti automobilio vertę naudotų transporto priemonių rinkoje, todėl vėliau norint jį parduoti gali būti prarasta nemažai pinigų. Vis tik gyventojai dažnai mano, kad nežymaus įlenkimo tvarkyti neverta, nes jo neva vis tiek nesimato, o toliau važinėti jis tarsi ir netrukdo“, – sako R. Bieliauskas.
Anot draudimo eksperto, jei išorinis kontaktas yra pakankamai stiprus, o automobilio kėbulą dengiantis dažų sluoksnis pažeidžiamas, tuomet įlenkimui sutvarkyti prireiks daugiau laiko ir pastangų, tačiau, kai dažams ar paviršių dengiančiam lakui nėra pakenkta, defektą galima pašalinti gana greitai ir nebrangiai, o buvusio įlenkimo paprastai nelieka nė pėdsako.
„Norint išvengti automobilio nuvertėjimo, patartina į tokius smulkius kėbulo pažeidimus nenumoti ranka“, – sako R. Bieliauskas.
Draudikų atstovo teigimu, neretai gyventojai daro klaidą bandydami smulkius įlenkimus išlyginti patys, neturėdami tinkamų įrankių ir įgūdžių arba patikėdami darbus neaiškios reputacijos, nepatikimiems meistrams. Pasak R. Bieliausko, tokiu atveju automobiliui galima pridaryti dar daugiau žalos, o lyginimo be dažymo po tokios avantiūros gali jau ir nebepakakti.
Įlenkimų lyginimu be dažymo užsiimančios įmonės „LDH Auto“ atstovas Rimgaudas Šimonis sako, kad dažniausiai tokios paslaugos gyventojams prireikia po to, kai stovėjimo aikštelėse neatsargiai atveriamos šalia stovinčių automobilių durelės ir tokiu būdu padaromi įlenkimai.
Taip pat nedidelius įlenkimus lemia švelnūs įsirėmimai į kliūtis parkuojant automobilius. Be to, automobilius kartais nestipriai apgadina ir kruša, o vasarą sulaukiama klientų, ant kurių transporto priemonių nuo medžių stovint po jais užkrito obuoliai, kriaušės ar kiti vaisiai.
„Dažniausiai tenka lyginti įlenkimus ant automobilio durelių ar sparnų, tačiau pasitaiko atvejų, kai apgadinimai yra sunkiai prieinamose vietose. Vis tik geri specialistai su tinkamais įrankiais gali pataisyti ir tokius aplamdymus. Tik svarbu savo automobilį patikėti sertifikuotiems, darbą iš tiesų kokybiškai atlikti galintiems meistrams“, – sako R. Šimonis.
Dėl smulkių įlenkimų patirtą žalą transporto priemonių savininkams net ir nesant kito vairuotojo kaltės dengia Kasko draudimas. 50 proc. tokių atvejų, anot R. Bieliausko, gyventojai renkasi pinigines išmokas, o ne galimybę susitvarkyti automobilį pas draudikų partnerius. Įlenkimų lyginimo be dažymo darbų kaina svyruoja nuo keliasdešimties iki kelių šimtų eurų.