Jau po keleto savaičių – nuo gegužės 4 dienos – šioje teritorijoje ir aplink bus esminių eismo pakeitimų, kurie tęsis iki pat rugpjūčio 9 dienos - darbų zonas saugiai padės aplenkti laikinosios kelio jungtys, laikinos žiedinės sankryžos ir keliai.
„Miestas nuolat auga ir plečiasi. Atnaujindami esamas gatves ir tiesdami naujas, nuolat geriname susisiekimą, kad vilniečiai judėtų sklandžiau ir taupytų laiką. Per porą metų rekonstravus Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko plento sankryžą bus užtikrintas greitesnis ir saugesnis susisiekimas, mažės spūstys, o judėjimo kokybės pokyčius iškart pajus apie 20 tūkst. vilniečių, kasdien važiuojančių iš Naujininkų, Rasų seniūnijų. O kol kas iki vasaros pabaigos paprašysime visų kantrybės ir atidumo“, – sako Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.
Minėtu laikotarpiu visas transporto eismas judantis Žirnių, Liepkalnio gatvėmis ir Minsko plentu bus nukreipiamas naujai įrengtomis laikinomis kelio jungtimis, kuriomis bus galima saugiai aplenkti darbų zoną. Naujos kelio jungtys prasidės Žirnių gatvėje ir tęsis iki Minsko plento, susijungiant laikina žiedine sankryža. Liepkalnio gatvė taip pat laikinu keliu bus sujungta su Minsko plentu žiedine sankryža.
Dvi naujos žiedinės sankryžos paskirstys transporto eismą į aplink esančius Kalnėnų, Naujininkų, Rasų rajonus. Siekiant užtikrinti saugų pėsčiųjų judėjimą statybos darbų metu bus įrengti laikini pėsčiųjų takai palei laikinus kelius kartu su pėsčiųjų perėjomis, autobusų stotelėmis ties žiedinėmis sankryžomis. Taip pėstieji galės saugiai ir patogiai kirsti Minsko plentą ir Liepkalnio gatvę bei vykti viešuoju transportu. Siekiant išvengti eismo nepatogumų pasirūpinta ir informaciniais stendais, kurie keičia tranzitinio transporto eismo kryptį, juos nukreipiant į A19 ir Nr. 106 kelių apylankas.
„Šiuo metu įrenginėjami viaduko poliai, tiesiami telekomunikacijų, dujotiekio, elektros, lietaus nuotekų, vandentiekio ir buitinių nuotekų tinklai, tvarkoma išplatintos gatvės danga, laikinas apvažiavimas. Su rangovais sutarta, kad darbai bus organizuoti taip, kad būtų kuo mažiau nepatogumų vilniečiams“, – sako Vilniaus miesto savivaldybės Infrastruktūros skyriaus vedėjas Virginijus Pauža.
Rekonstrukcija įgyvendina tiekėjų grupės UAB „Fegda“ ir UAB „Tilsta“. Projekto kaina apie 31 mln. Eur. Dalį lėšų projekto įgyvendinimui skirs Vilniaus miesto savivaldybė, apie 22 mln. skirs Vyriausybė.
Viešojo transporto maršrutai nesikeis
Darbų metu viešojo transporto maršrutai nesikeis, o važiuos naujai įrengtais laikinais keliais. Žirnių – Minsko pl. – Liepkalnio g. sankryžoje ir jos prieigose rekonstrukcijos metu iš viso bus įrengtos 6 viešojo transporto stotelės.
- Iki eismo organizavimo pakeitimų Minsko pl. atsiras dvi naujos Žirnių stotelės abiem kryptimis – link Stoties ir link Nemėžio. Jose stos 16, 58, 61 maršrutų autobusai.
- Žirnių ir Liepkalnio g. sankryžos apvažiavime abiem kryptimis šalia pastato, esančio Liepkalnio g. 112A., bus įrengtos dar dvi papildomos Žirnių stotelės. Jose stos 12, 19, 82 maršrutų autobusai.
- Žirnių stotelė esanti Liepkalnio g., Rudaminos ir Skaidiškių kryptimi, bus panaikinta. Keleiviai viešuoju transportu galės vykti iš stotelių, įrengtų apvažiavimo kelyje.
- Iš Žirnių į Liepkalnio g. bus perkelta Žirnių stotelė Vilniaus oro uosto kryptimi. Joje, kaip įprastai, stos 2, 88 maršrutų autobusai.
- Vykstant Žirnių – Minsko pl. – Liepkalnio g. sankryžos rekonstrukcijos darbams jau anksčiau buvo perkeltos abi Tyzenhauzų stotelės ir viena Žirnių stotelė Liepkalnio g. link Stoties. Šių stotelių vietos po artimiausių sankryžos eismo organizavimo pakeitimų nesikeis.
Detalesnę informaciją apie viešojo transporto organizavimo pokyčius, stotelių vietas, važiavimo maršrutus bei kryptis ties Žirnių – Minsko pl. – Liepkalnio g. sankryža galima rasti statybos darbų ir laikinų eismo pakeitimų schemoje.
Eismo dalyviai prašomi būti atidūs, laikytis kelių eismo taisyklių ir eismo reguliuotojų nurodymų.