Naikina taksi žymėjimus
Į „Delfi“ kreipęsis taksi įmonės „Etransport“ (TAKSI 1424) atstovas Edgaras Latiškevičius dalijosi įžvalgomis, kad taksi užrašai iš A juostų jau dingo Kalvarijų gatvėje nuo Ozo iki Žalgirio gatvių, taip tap Ukmergės gatvėje nuo „Sostenos“ iki pat Geležinio Vilko gatvės. Tokie žymėjimai, anot jo, buvo panaikinti ir visoje Švitrigailos gatvėje abiem kryptimis.
„Mieste nebelieka gatvių, kuriose A juosta galėtų naudotis ir taksi automobilių vairuotojai. Tokia galimybė buvo svarbi keliaujančių žmonių patogumui, kurie neperka atskiro automobilio, dar labiau neužkemša miestų, tačiau dabar tokiems žmonėms tenka mokėti už sugaištą laiką spūstyse.
Panašu, kad savivaldybė užsimojo panaikinti visas galimybes naudotis A juostomis. Pavyzdžiui, Švitrigailos gatve darbo dienomis nuo 20 val. iki 6 val. ir savaitgaliais A juosta buvo galima važiuoti visiems, dabar šie laiko ženklai pašalinti. Vadinasi, net savaitgaliais nieks negalės važiuot, bet galėdavo važiuot visi, ne tik taksi“, – įžvalgomis dalijosi E. Latiškevičius.
Pašnekovas teigė, kad užsienyje taksi automobiliams skiriama daugiau dėmesio, jie išskiriami iš kitų eismo dalyvių, o taip pat į juos atsižvelgiama, kad būtų užtikrintas patogesnis ir greitesnis susisiekimas keleiviams
„Neįsivaizduoju nei vieno vilniečio, kuris kviesdamas taksi nesipiktintų tuo, kad automobilis stovi kamščiuose ir kapsi pinigai už stovėjimą, kadangi prastovos mokestis reglamentuotas susisiekimo ministro taksi ir pavežėjimo taisyklėse. Be to, dėl to sugaištama ir daugiau laiko“, – sakė E. Latiškevičius.
Mažėja galimybių ir elektromobilių vairuotojams
Tiesa, iš A juostų dingstantys žymėjimai sukėlė ne tik taksi vairuotojų nepasitenkinimą, pasipiktinimo neslėpė ir elektromobilių vairuotojai, kurie taip pat vis dažniau pastebi iš šių juostų dingstančius elektromobilio žymėjimus.
Elektromobilių vairuotojai ėmė rūpintis, ar Vilniuje apskritai liks juostų, kuriomis galės naudotis vairuojantys elektrinius automobilius. Tiesa, vairuotojai pastebėjo, kad taip pat naikinamas ir 4+ žymėjimas, kuris anksčiau leisdavo A juostomis naudotis ir daugiau keleivių vežantiems automobilių vairuotojams.
Dažniausiai leis judėti tik viešajam transportui
Vilniaus miesto savivaldybės Vyriausiasis inžinierius Anton Nikitin teigė, kad taksi nėra viešasis transportas, todėl atsižvelgiant net į kelis veiksnius, teisė jiems naudotis A juostomis nėra gera praktika.
„Į užsakymą paimti keleivio taksi keliauja tik vairuotojas be keleivių, taksi automobiliais galima vežti nuo 1 iki 8 asmenų, tačiau daugiausia keleiviai vežami lengvaisiais automobiliais iki 4 vietų, taksi paslaugų teikimas yra privatus verslas, nesusijęs su savivaldybės veikla, todėl išskirtinių prioritetų suteikimas atskiroms verslo subjektų grupėms nėra gera praktika“, – aiškino A. Nikitin.
Paklausus, kodėl tokia galimybė naikinama ir elektromobiliams, savivaldybės atstovas teigė, kad tokie pokyčiai buvo įgyvendinti atsižvelgus į Kelių eismo taisyklių pokyčius.
„Atsižvelgdami į autobusų juostų tipo vientisumą, infrastruktūrinius pokyčius, eismo organizavimo ypatumus, susijusius su A juostų naudojimu ir siekdami didžiausio galimo ir tuo pačiu saugaus eismo (tiek viešojo, tiek privataus transporto) srautų greičio tam tikros autobusų juostos atsižvelgiant į Kelių eismo taisyklių pokyčius buvo pakeistos į „grynąsias A juostas“ – autobusų juostas, kuriomis gali naudotis tik viešasis transportas“, – komentavo A. Nikitin.
Anot jo, dėl galimybės fiksuoti asmenų skaičių automobilių viduje trūkumo, nuspręsta atsisakyti ir 4+ ženklinimo bei leidimo A juostas naudoti privačių automobilių vairuotojams.
Nors vairuotojai jau dabar piktinasi, kad tokie pakeitimai dalies vairuotojų ar keleivių keliones tik dar labiau apsunkins ir prailgins, savivaldybės atstovas teigė, kad tokie pokyčiai padės užtikrinti saugumą ir patogumą.
„Bendras pokyčių tikslas – plėtoti į kiekvieną miesto gyventoją orientuotą, saugią, efektyvią ir patogią susisiekimo sistemą“, – sakė savivaldybės atstovas.
A. Nikitin teigė, kad būtent dėl to, jog privatus verslas yra nesusijęs su Savivaldybės veikla, buvo priimtas sprendimas atsisakyti galimybės A+ autobusų juostomis naudotis taksi automobiliams. Tiesa, šiomis juostomis negalės naudotis ir elektromobilių vairuotojai.
„A+ simboliu pažymėtomis juostomis, be jau minėto transporto, gali važiuoti automobiliai pažymėti skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ arba neįgalių asmenų automobilių statymo kortele, kuriuose važiuoja neįgalieji į ar iš švietimo įstaigos ar neįgaliųjų dienos užimtumo centro, jeigu važiavimo maršrutas suderintas su kelio savininku – Vilniaus miesto savivaldybe“, – apibrėžė A. Nikitin.
Paklausus, kokių dar pokyčių gali tikėtis sostinės gyventojai, A. Nikitin paaiškino, kad numatyta, jog dalis Vilniaus mieste esančių A juostų taps „grynosiomis“ A juostomis, skirtomis tik viešojo transporto eismui, o dalis – A+ juostomis su elektromobilių ir motociklų horizontaliuoju žymėjimu.