Visus šiuos sprendimus miesto Savivaldybės Saugaus eismo komisijos (SEK) nariai priėmė „urmu“, t. y. vieninteliu rankos pakėlimu pritariant visam 40 pasiūlymų paketui iškart.

Daugumą tų pasiūlymų pateikė praėjusių metų pabaigoje Klaipėdos gatves apžiūrėjusi specialiu susisiekimo ministro įsakymu sudaryta saugaus eismo ekspertų iš Vilniaus komisija.

Perėjos, kurių neliks

Ji savo išvadose miesto Savivaldybei pasiūlė naikinti dalį perėjų, visų pirma ten, kur jos negalimos pagal naująsias pėsčiųjų perėjų įrengimo taisykles, pavyzdžiui, platesnėse, magistralinėse gatvėse.

Tad, remiantis SEK balsavimu, perėjų neliks Liepų ir Jaunystės gatvių sankryžoje, Šiaurės prospekte (ties PC „Luizė“, namu Nr. 19 ir sankryžoje su Pievų gatve), ties Kretingos gatvės 50, 56, ir 97 namais, Kretingos ir Klevų gatvių sankryžoje, ties S. Dariaus ir S. Girėno g. 3 namu, ties Pilies g. 6 namu (buvusia laivų statyklos valgykla), prie Baltijos prospekto ir Šilutės plento žiedo.

Vienur bus įrengtos iškiliosios perėjos su saugumo salele ir kryptiniu apšvietimu (Minijos ir Nendrių gatvių sankryžoje, ties Kretingos g. 103 namu), kitur atsiras apšviestos saugumo salelės (ties J. Janonio g. 21 namu, Sausio 15-osios ir Rumpiškės gatvių sankryžoje, Liepojos ir Girininkijos gatvių sankryžoje, Kretingos ir Girininkijos g. sankryžoje, ties autobusų stotele „Vasaros estrada“, ties Tilžės g. 54 namu).

Kai kuriose perėjose didesnį saugumą užtikrinti tikimasi kryptiniu apšvietimu – Liepojos ir Šiltnamių gatvių sankryžoje, Liepojos g. ties Dragūnų g. ir ties Klaipėdos universitetine ligonine, ties Kretingos g. 63 ir 92 namu, ir Kretingos gatvės sankryžose su Šiltnamių bei Kaštonų gatvėmis, taip pat ties Liepų g. 31 namu.

Apšviesti perėjas bus siekiama ir Šiaurės prospekte – netoli sankryžos su Liepojos gatve ir ties Pakruojo gatve (čia sumažinant greitį iki 50 km/val.).

Yra ir kitų numatytų priemonių. Blogai įžiūrimus šviesoforų žibintus pakeisti ryškesniais planuojama Šilutės plento ir Statybininkų prospekto sankryžoje, o Smiltelės bei Laukininkų gatvių sankryžoje vietoje dviejų šviesoforo fazių ketinama padaryti tris.

Dauguma išvardintų darbų bus padaryta 2017-2018 metais.

Trys nauji šviesoforai Baltijos prospekte?

Tokie patys terminai nurodomi ir prie kitų „vilnietiškos“ komisijos pasiūlymų, kai kuriems eismo dalyviams, visų pirma vairuotojams, galinčių sukelti tikrą šoką.

Pavyzdžiui, jei šios priemonės bus įgyvendintos, jie išvys naujus šviesoforus net trijose vietose Baltijos prospekte (skirtus tiems patiems pėstiesiems), Taikos prospekte (ties „Skibale“), dar vienas išdygtų Mokyklos gatvės sankryžoje su Verpėjų gatve – vos už poros šimtų metrų nuo dabar šviesoforu jau reguliuojamos perėjos.

Liepojos ir Panevėžio gatvių sankryžai irgi peršamas šviesoforas ar eismo organizavimas žiedu.

Dar vienas prieštaringas siūlymas – eismą Pilies, Minijos ir Sausio 15-osios gatvių sankryžoje reguliuoti ratu, t. y. žiedu. Kitas – nenaikinti dabartinio Tilžės žiedo, nors Savivaldybė jau yra patvirtinusi pastarojo rekonstrukciją į šviesoforais reguliuojamą sankryžą.

Gali būti, gali nebūti

Vis dėlto Savivaldybės atstovai ramina – pirmiausia bus imamasi eismo saugumo didinimo perėjose, o naujų šviesoforų ar žiedinių sankryžų įrengimas nėra garantuotas visu 100 proc. Neva vakar SEK patvirtintas juodųjų dėmių šalinimo priemonių planas esantis rekomendacinio pobūdžio.

„Jį dar turi patvirtinti Savivaldybės administracijos direktorius, prieš tai peržiūrėti įvairių departamentų vadovai. Gali būti, kad dėl kai kurių plane numatytų siūlymų kils diskusijų ir bus nuspręsta jų neįgyvendinti“, – „Vakarų ekspresui“ aiškino vienas savo pavardės minėti nenorėjęs tarnautojas.

Kol kas neaiškus lieka dar vienas sprendimas – dėl tolesnio dviratininkų dalinimosi „A“ juosta su autobusais Herkaus Manto gatvėje. Vilniaus komisija rekomendavo dviračius grąžinti ant šaligatvio, Savivaldybė su tuo sutikti nenorėjo, tad užsakė specialią galimybių studiją, turinčią pasiūlyti įvairius eismo sutvarkymo šioje vietoje scenarijus.

Studija Savivaldybei buvo pristatyta dar vasaros pradžioje, tačiau iki šiol jokių konkrečių sprendimų dėl vieno ar kito scenarijaus nepasirinkta.