Prieš kelerius metus prasidėjęs uostamiesčio Savivaldybės dalyvavimas viename tarptautiniame projekte, kurio esmė – koordinuotas eismo valdymas mieste, pagaliau virs kūnu.
Jau ateinančiais metais palei uostą einančioje transporto arterijoje, apimančioje keturias gatves (J. Janonio, Naujosios Uosto, Pilies ir Minijos), žadama įgyvendinti žaliosios bangos principą – šį koridorių automobiliai galės pravažiuoti nesustoję nė prie vieno šviesoforo. Paradoksas, tačiau tam tų šviesoforų reikės daugiau.
„Koordinuotai valdomame transporto koridoriuje negali likti nereguliuojamų pėsčiųjų perėjų. Būtent jos yra pagrindinė kliūtis žaliajai bangai, nes automobiliai privalo sustoti praleisti pėsčiuosius.
Tokių nereguliuojamų perėjų tose keturiose gatvėse yra net septynios, todėl būtina arba jas naikinti, arba ten įrengti šviesoforus“, – aiškino Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda.
Jis vakar posėdžiavusiai Savivaldybės Saugaus eismo komisijai pasiūlė įrengti šviesoforus perėjose J. Janonio gatvėje (ties „Iki“ parduotuve), Pilies gatvėje (ties „Baltijos“ laivų statykla), taip pat perėjose Minijos gatvėje (ties Rusijos generaliniu konsulatu, Žvejybos uosto rajone bei ties Nendrių gatve).
Tam komisija pritarė, tiesa, dar padiskutavusi dėl trijų naujų iškiliųjų perėjų Žvejybos uosto rajone, neseniai rekonstruotoje Minijos gatvės atkarpoje. Nuspręsta, kad čia jų yra per daug, tad viena, esanti arčiau Naikupės gatvės, bus apskritai panaikinta.
Čia greičiausiai nebeliks ir pačių kalnelių.
„Atsiradus šviesoforams ir žaliajai bangai jie nebetenka prasmės, tad greičiausiai bus pašalinti. Tai bus nuspręsta jau rengiant techninį projektą“, – „Vakarų ekspresui“ sakė L. Dūda.
Be septynių naujų šviesoforų, visuose dabartiniuose šviesoforuose reikės pakeisti valdiklius ir suprogramuoti taip, kad visų jų veikimo fazės būtų suderintos tarpusavyje. Kitaip sakant, kiekvienas šviesoforas žalią signalą automobiliams įžiebs taip, kad, pajudėję nuo Sportininkų gatvės rajono vairuotojai automobilio galės nestabdyti iki pat Jūrininkų prospekto.
Tikimasi, kad tokia galimybė įgyvendinta bus 2016 metais. Tam ateinančiais metais jau numatyta skirti apie 160 tūkst. eurų.