„Jei pažiūrėtume avaringumo statistiką, tai 2011 metais žuvo 26, 2012- 32, o pernai metais, nuo liepos mėnesio, buvo pastebimas ženkliai mažesnės žuvusiųjų tendencijos – žuvo 18 dviratininkų, iš jų 14 dviratininkų žuvo užmiesčio keliuose, kur dviratininkų pastebimumas yra pakankamai blogas. Kai nuo liepos 1 dienos dviratininkai pradėjo labiau vilkėti liemenes, žuvusiųjų skaičius ženkliai sumažėjo“, - pagrindinį argumentą „Žinių radijo“ laidoje „Ryto espresso“ antradienį išsakė Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis.

Pasak jo, didžioji dauguma dviratininkų žūsta dieną, o vairuotojai jų tiesiog nepastebi. V. Pumputis taip pat atkreipia dėmesį, kad dviratininkai nebūtinai turi dėvėti ryškiaspalvę liemenę, kad tai gali būti ir ryškūs drabužiai – svarbu, kad dviratininkas būtų matomas. Be to, šis reikalavimas netaikomas važiuojant dviračių takais:

„Reikalavimas numatytas, jeigu važiuoja keliu važiuojamąja kelio dalimi. Jei važiuoja dviračių taku, kur nors kitur, kur pritaikyta dviračių eismui, tikrai to reikalavimo nėra“, - kalbėjo jis.

Lietuvos dviratininkų bendrijos narys Linas Vainius teigia, kad nėra tikslių duomenų, kad šios priemonės sumažintų avaringumą. Be to, pasak jo, problema yra neatidūs vairuotojai, o ne nematomi dviratininkai:

„Pagrindinės problemos yra saugaus greičio nesilaikymas, tai yra, kai dviratininkas lenkiamas kelyje nesaugiu greičiu, neblaivūs, neatidūs vairuotojai – tai ir yra nelaimių priežastys. Turime daug atvejų, kad ir ryškiai matomus dviratininkus partrenkia“, - laidoje sakė L. Vainius.

Jo teigimu, tokie esą pertekliniai reikalavimai dviratininkams sumažins dviračių populiarumą:

„Pats tokio reikalavimo paskelbimas turi neigiamą poveikį, nes parodo, kad važiuoti dviračiu, vietoj to, kad tai yra paprasta, lengva ir smagu, tarsi būtų pavojinga, kažkoks išskirtinis dalykas, kad netgi reikia dienos metu vieninteliams pasaulyje įsijungti šviesas, važiuoti su liemenėmis ir panašiai“, - kalbėjo L. Vainius.

Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad dabar dviratininkai tampa teisiškai labiau pažeidžiami – įvykus eismo įvykiui, bus kreipiamas dėmesys į tokius dalykus kaip liemenės ar dviračių žibintai.

V. Pumputis pabrėžia, kad Lietuva, lyginant su kitomis Europos Sąjungos šalimis, turi itin prastą dviračių tinklą, todėl ir priemonės čia esą turi būti griežtesnės nei kitose šalyse.

Pasak jo, naujųjų taisyklių nesilaikantiems dviratininkams nakties metu gresia baudos nuo 80 iki 140 litų, dienos metu – apie 40 litų.

Visą laidos „Ryto espresso“ įrašą klausykite ČIA.