DELFI rašė apie tai, kad Kėdainiuose žmonės pastebėjo prie „Audi A8“ vairo snaudžiantį vietos policijos patrulį. Ant mašinos galinės sėdynės buvo įsirangęs dar vienas asmuo. Tačiau automobilis stovėjo ir tai darė nedraudžiamoje vietoje – tai reiškia, kad jokie KET reikalavimai nebuvo pažeisti.
Kita kalba apie policijos vardo žeminimą. Tačiau tai jau atskira istorija. DELFI nusprendė išsiaiškinti, ar įmanoma būnant girtam prie vairo nepažeisti KET.
Versijos
Diskusijų yra įvairiausių. Vieni sako, kad bus pažeidimas, jei automobilio variklio užvedimo spynelėje bus raktelis. Dar viena nuomonė – pažeidimas bus tik tada, jei automobilio variklis bus užvestas. Tačiau abi šios nuomonės neteisingos – nė vienu atveju KET nepažeidžiamos.
„Formaliai vertinant, niekas nedraudžia automobilyje nakties metu išgėrus miegoti. Juk pakankamai dažnai taip būna gamtoje – kai žmonės išvažiuoja į gamtą, ima lyti lietus ir jie miega automobilyje. Būna labai įvairių panašių situacijų, kai alkoholio vartoję žmonės miega automobiliuose.
Teisiškai situacijos nekeičia ir tai, jei rakteliai yra spynelėje ar variklis užvestas. Tačiau policijos darbas yra ginti, saugoti, padėti ir be abejo, tokiu atveju polcija turi bendrauti su žmogumi, paklausti, ar jam nereikia pagalbos“, – DELFI teigė Kauno apskrities VPK Kelių policijos vadovas Danas Česnauskas.
Nors formaliai KET ir nepažeidžiamos tai nereiškia, kad policija nereaguos.
„Tai yra tik vienas žingsnis iki važiavimo. Jei automobilis bent kiek pajudėjo, tai forminama kaip vairavimas neblaiviam, bet jei automobilis nepavažiavo, neblaiviam užkurti automobilį nėra pažeidimas“, – sako D. Česnauskas.
Negresia nuobaudos dėl KET pažeidimų ir už tai, jei automobilyje bus girtaujama.
„Tuomet gresia atsakomybė už alkoholio vartojimą viešoje vietoje. Žinoma, labai daug priklauso, kur automobilis stovi. Viena situacija, jei tai vyksta nuosavame kieme, kita – jei daugiaučio kieme ar viešoje vietoje“, – sako D. Česnauskas.
Pasitvirtina trečdalis pranešimų
Lietuviai tampa vis labiau pilietiški ir praneša pareigūnams, apie gatvėse įtartinai manevruojančius automobilius. D. Česnausko skaičiaviamais, per savaitę tokių pranešimų gaunama apie penkis, o trečdalis jų pasiteisina.
Pareigūnai surenka visą medžiagą ir perduoda ją vertinti teismui. Policijai tenka nelengva užduotis atsakingai įvertinti situaciją ir neklysti.
„Jeigu mes nekokybiškai surinkome duomenis, nusiuntėme medžiagą į teismą, pilietis įrodo, kad buvo priešingai ir jis nevairavo, jis pareikšti ieškinį ir prašyti atlyginti žalą. Žiūrime visas aplinkybes. Labai dažnai žmonės važiuoja paskui, skambina ir praneša, kad vairuoja galimai neblaivus. Tuomet mes stabdome ir tikriname. Būna atvejų, kai pats žmogus sulaiko neblaivų, kai jis sustoja ir išlipa“, – teigia Kauno Kelių policijos vadas.
Kartais iš pirmo žvilgsnio elementarios situacijos virsta į sudėtingą tyrimą. Kas bus, jei pareigūnas nematė vairuojančio galimai girto asmens, o apie tai kalba tik liudininkai?
„Kiekviena situacija labai savita. Kiekvienu atveju paregūnas turi surinkti visą įmanomą medžiagą. Ką aš daryčiau? Aš paklausčiau, kada paskutinį kartą buvai užkūręs automobilio variklį? Kada važiavai?
Jei žmogus sako, kad dvi dienas nekūrė ir nevažiavo, bandyčiau patikrinti variklio, išmetimo vamzdžio šilumą. Galų gale yra liudininkai. Gal buvo konfliktas tarp kaimynų ir apkalbėjo? Atrodo, kad situacija eilinė, bet tokiose situacijose darbo būna pakankamai daug“, – konstatuoja D. Česnauskas.