Lietuvos dviratininkų bendrijos vadovas Eduardas Kriščiūnas teigė, jog kiekvienas dviratininkas tiek važiuodamas mieste, tiek užmiestyje, turi laikytis visų numatytų Kelių eismo taisyklių (KET). Anot specialisto, dviratininkai dieną turėtų dėvėti ryškiaspalvę liemenę arba būti įsijungę priekyje baltos, o gale raudonos šviesos žibintus. Naktį turi būti naudojamos abi saugos priemonės.
Intensyvus eismas – ne dviratininkams
E. Kriščiūnas aiškino, kad važiuojant užmiestyje svarbu važiuoti kuo arčiau dešiniojo kelio krašto, tačiau dar pieš išvažiuojant, specialistas patarė pasidomėti tų kelių, kuriais planuojama važiuoti, eismo intensyvumu.
„Dar prieš išvažiuojant iš namų reikėtų pasidomėti eismo intensyvumu, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos administruojama internetinė svetainė „eismoinfo“ yra informacija, kur galima matyti automobilių srautus. Jei matote kad eismas kažkur yra didelis, tuo keliu geriau nevažiuoti ir paieškoti ramesnių krašto kelių“, – sakė E. Kriščiūnas.
Reikia papildomų priemonių
Dviratininkas taip pat aiškino, kad vis dar nemažai problemų kyla dėl vairuotojų nepaisomos rekomendacijos dviratininkus aplenkti laikantis 1-1,5 metrų šoninio atstumo. Specialistas atkreipė dėmesį, kad važiuojant per arti dviratininko jį gali nublokšti automobilio sukelta vėjo banga.
Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova taip pat atkreipė dėmesį, jog ypač užmiesčio keliais važiuojantiems dviratininkams nevertėtų numoti ranka į KET ir šalmą, kaip ir ryškiaspalvę liemenę dėvėti ir dieną, ir naktį. Mokytoja prisiminė ne vieną atvejį, kai nuo dviračio nukritęs žmogus patyrė sunkią galvos traumą, todėl, anot jos, kiekvienas dviratininkas turėtų pasirūpinti savo saugumu, kad ir kur važiuotų.
„Dabar ir motociklininkai dėvi kuo ryškesnes aprangas, ryškius šalmus, kad tik kiti eismo dalyviai juos geriau matytų, todėl dviratininkams čia negali būti išimčių. Jei kiti eismo dalyviai galės juos geriau pastebėti, ir jie, ir kiti dėl to bus tik saugesni“, – sakė O. Židovlenkova.
Po vieną ir tik dieną
Vairavimo instruktorė teigė, jog saugumo nevertėtų pamiršti ir tuomet, kai važiuoja dviratininkų grupelė. O. Židovlenkova aiškino, kad yra atvejų, kai dviratininkai važiuoja trimis eilėmis taip ne tik rizikuodami savo gerove, bet ir stabdydami eismą. Instruktorė pabrėžė, kad važiuojamąja kelio dalimi keliomis eilėmis gali važiuoti organizuotos dviratininkų grupelės su palyda, visgi pavieniai dviratininkų būreliai privalo važiuoti vienoje eilėje ir kuo arčiau dešiniojo kelio krašto.
Tiek E. Kriščiūnas, tiek O. Židovlenkova, kalbėdami apie dviratininkų eismą naktį, sutarė – jis vykti neturėtų. Specialistai aiškino, kad pastebėti dviratininką tamsiu paros metu ar esant prastam matomumui – itin sunku, todėl rizika, kad dviratininkas gali būti nutrenktas ar nublokštas pravažiuojančio automobilio sukelto vėjo gūsio, ženkliai išauga.
Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.