Valstybinio numerio ženklų sistemos negali nuskaityti, kai šis yra pažeistas, nešvarus, išblukęs ir pan. Vadinasi, į kelią išvažiuoti turime tik su tvarkingais valstybinio numerio ženklais“, – sako Transporto veiklos skyriaus vedėjas Virginijus Čiškauskas.
Nuo vasario 1 d. įsigaliojusiais reikalavimais numatyta, kad prie transporto priemonės pritvirtintas valstybinio numerio ženklas negali būti apgadintas, užterštas ar surūdijęs, uždengtas apsauginėmis medžiagomis, sulankstytas ar kitokiu būdu pakeistos formos. Valstybinio numerio ženklo žymenų zonose neturi būti jokių tvirtinimo elementų ir su jais susijusių kiaurymių.
Valstybinio numerio ženklo būklė vertinama privalomosios techninės apžiūros metu. Dabar ženklo neatitiktis reikalavimams vertinama kaip nedidelis trūkumas, tačiau ateityje tai bus vertinama griežčiau ir bus traktuojama kaip didelis trūkumas.
Svarbi žinia vairuotojams: šis sugriežtinimas turės 2 metų pereinamąjį laikotarpį. Vadinasi, privalomosios techninės apžiūros metu užfiksavus ženklo neatitiktį reikalavimams vairuotojas trūkumus turės pašalinti iki kitos apžiūros, kurios metu toks trūkumas jau bus vertinamas kaip didelis ir vairuotojas negaus techninės apžiūros rezultatų ataskaitos. 2 metų laikotarpis skaičiuojamas nuo reikalavimų įsigaliojimo dienos.
Kitas svarbus dalykas – gerokai pailgėja sąrašas transporto priemonių, kuriose privalomosios techninės apžiūros metu nuo šiol bus tikrinama ar įrengtas ir nustatyta tvarka patikrintas tachografas ( prietaisas, registruojantis informaciją apie vairuotojų vairavimo ir poilsio laikotarpius, važiavimo greitį ir kt.). Lig šiol daugiausia tai buvo aktualu autobusų ir krovininių automobilių valdytojams, pajamas gaunantiems iš keleivių ir krovinių pervežimo, o nuo vasario pirmosios dienos tachografas bus tikrinamas ir vertinamas didžiojoje dalyje autobusų ir krovininių automobilių, nepriklausomai nuo jų naudojimo paskirties. Išimtis ir toliau bus taikoma:
- miesto autobusams,
- kariuomenės, policijos, sienos apsaugos tarnybos, priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos, automobiliams;
- humanitarinę pagalbą teikiančių organizacijų automobiliams;
- krovininiams automobiliams, kurių bendroji masė neviršija 7,5 t., kai tachografas juose neįrengtas,
- istoriniams automobiliams, kai tachografas juose neįrengtas;
- šiems specialios paskirties automobiliams: medicininės pagalbos automobiliams, autokranams, serviso automobiliams, autobokšteliams, gaisriniams automobiliams, automobiliams kompresoriams, techninės pagalbos automobiliams, mobiliems grąžtams, autokopėčioms, sportiniams automobiliams.
Šis pakeitimas labiausiai palies ūkininkus, žemės ūkio bendroves, taip pat tokių specialios paskirties transporto priemonių kaip: kelių ir šaligatvių valymo automobiliai, mokomieji automobiliai, šiukšliavežės, dumblavežiai, techninės pagalbos vežtuvai, kitos specialios paskirties automobiliai – turėtojus.