Vienas keistas fenomenas – lietuviai itin dažnai praranda techninę apžiūrą dėl tamsintų stiklų, tačiau šis pažeidimas itin retai fiksuojamas techninių apžiūrų centruose. Išvada gali būti tik viena – langai tamsinami jau atlikus techninę apžiūrą, o prieš apžiūrą plėvelės nulupamos. Ir taip kas dvejus metus. Arba dažniau, jei su tokiais stiklais užfiksuos Kelių policija.
„Tamsindamas stiklus jaunimas nori save išreikšti, gal tai ir stiliaus akcentas. Tačiau įsigaliojus tvarkai, kuomet dėl tokių stiklų galima panaikinti techninę apžiūrą, automobilių su tamsintais stiklais žymiai sumažėjo“, - DELFI teigė Kauno apskrities Kelių policijos vadas Danas Česnauskas.
Apžiūrą praranda daugiau nei tūkstantis
Praėjusių metų liepą, kai įsigaliojo nauji rekalavimai, buvo panaikinta 104 automobilių techninė apžiūra. Rugpjūtį šis rodiklis šoktelėjo iki 181, o rugsėjį – net iki 269 atvejų.
Metams besibaigiant rodikliai vėl ėmė mažėti: spalį - 243, lapkritį – 197, gruodį – 124.
Iš viso per praėjusių metų liepos-gruodžio mėnesius anuliuota 1118 automobilių techninė apžiūra.
Šiemet, panašu, kad vairuotojai tapo sąmoningesni. Matoma techninės apžiūros pažymėjimų panaikinimų mažėjimo tendencija, nes per 10 mėnesių dar nepasiektas 2014 m. pusmečio rodiklis. Pats pikas šį kartą pasiektas pavasarį, o vėliau tolygiai mažėjo.
Daugiausiai techninės apžiūros panaikinimo atvejų užfiksuota gegužę – 205. Nedaug atsilieka balandis (198), toliau seka kovas (125).
Mažiausiai pažeidimų fiksuota liepą – vos 33. Tačiau rudenį fiksuojamas nors ir nežymus, tačiau didėjantis rodiklis. Spalį anuliuota 59 automobilių techninės apžiūros.
2015 metais panaikintų techninių apžiūrų skaičius pagal mėnesį:
Sausis 104
Vasaris 111
Kovas 125
Balandis 198
Gegužė 205
Birželis 108
Liepa 33
Rugpjūtis 48
Rugsėjis 43
Spalis 59.
Viso:
1034
Iš viso per šiuos metus panaikinta 1034-ių automobilių techninės apžiūros.
Dažniausiai pažeidimai: žibintai ir langai
Už ką dažniausiai Lietuvos vairuotojai netenka savo automobilių techninių apžiūrų? Aiškūs trys pažeidimų „lyderiai“: tamsinti stiklai, netvarkingi žibintai ir netinkamos padangos. Dėl šių priežasčių techninė apžiūra panaikinama beveik 93 proc. atvejų.
Pats populiariausias pažeidimas, dėl kurio gresia prarasti technikinę- tamsinti stiklai. Iš viso šis pažeidimas sudaro 34,11 proc. visų techninės apžiūros panaikinimo atvejų. Nedaug atsilieka netvarkingi žibintai – 33,83 proc.
Kas ketvirtu atveju techninė apžiūra anuliuojama dėl netinkamų padangų (25,7 proc.).
Dėl kitų ar nenurodytų priežasčių techninė apžiūra panaikinama tik kiek daugiau nei 6 proc. atvejų.
Pirmu bandymu – tik pusė
Vertinant praėjusių metų duomenis galima daryti išvadą, kad pirmu bandymu techninę apžiūrą įveikia tik pusė automobilių.
Lengvųjų automobilių kategorijoje (M1) pirmu bandymu technininės apžiūros barjerą įveikia 50,19 proc. mašinų.
Panašus rodiklis (50,46 proc.) ir tarp mikroautobusų (M2).
Gana lengvai techninę apžiūrą sekasi įveikti priekaboms – trys ketvirtadaliai (75,43 proc.) O1 ir O2 klasės priekabų šį išbandymą įveikia pirmu bandymu.
Tačiau geriausius rodiklius techninių apžiūrų centruose rodo motociklai (L) - 76,22 proc. motociklų į apžiūras atvyksta tvarkingi ir iškart gauna techninę apžiūrą.
Didžiausia bėda – žibintai
Didžiausias bėda, kurią aptinka techninių apžiūrų centrų specialistai - nesureguliuoti artimųjų šviesų žibintai. Dėl šios problemos techninės apžiūros neįveikia beveik 17 proc. automobilių.
Taip pat nemažai mašinų stringa dėl netvarkingos pakabos (12,88 proc.).
Po kiek daugiau nei 8 proc. automobilių nustatomas skysčių nuotėkis (8,63 proc.) ir per didelis dūmingumas (8,42 proc.).
Nors dauguma techninės apžiūros pažymėjimą praradusių automobilių jo netenka dėl netvarkingų stiklų, techninės apžiūros centruose šis pažeidimas fiksuojamas vos 1,92 proc. automobilių.
Su netinkamomis padangomis į apžiūras atvyksta 3,46 proc. mašinų.