Pagal 2022 m. liepos pradžioje AB „Eurovia Lietuva“ su Kretingos rajono savivaldybe pasirašytą sutartį, Tiekėjų gatvė turėjo būti sutvarkyta per 48 mėnesius, t. y. 4 metus. Nepraėjus nė pusei darbams atlikti sutarto laiko, gatvė jau beveik renovuota. Kas lėmė tokią darbų spartą? Kretingos rajono savivaldybės administracijos Vietinio ūkio ir turto valdymo skyriaus vedėjos Sigutės Jazbutienės teigimu, Savivaldybės tarybos politine valia suteikiant Tiekėjų gatvės remontui prioritetą ir tai, kad remonto darbus laimėjo stiprus rangovas.
Pradinė Tiekėjų gatvės renovacijos kaina su PVM buvo beveik 4,9 mln. eurų. Dėl nenumatytų papildomų darbų remontas pabrango ir jo galutinė kaina turėtų siekti apie 5 mln. 540 tūkst. eurų. Tiekėjų gatvės remontui vien šiemet bus išleista apie 2 mln. 600 tūkst. eurų, iš jų per 1 mln. 742 tūkst. eurų Savivaldybė skolinosi, skyrė lėšų ir iš savo biudžeto, 862 tūkst. eurų – iš Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP). KPPP programos lėšų Savivaldybė gauna kasmet savo keliams, gatvėms prižiūrėti (greideriuoti, ženklinti, duobėms taisyti), renovuoti. Šiemet Lietuvos automobilių kelių direkcija (KD) be tikslinių 499,3 tūkst. eurų Vytauto gatvės Kretingoje remontui Kretingos rajono savivaldybei skyrė 2 mln. 69 tūkst. eurų. S. Jazbutienė pripažino, kad Savivaldybės valdžiai uždegus žalią šviesą Tiekėjų gatvės renovacijai į eilę surikiuotų kitų savivaldybės gatvių, kelių remonto, tiesimo darbai nutolsta, eilė stoja.
S. Jazbutienės tvirtinimu, dar reikės apie 30 tūkst. eurų. Kodėl, projektuojant gatvę, nebuvo numatyti vėliau vykdant darbus atsiradę papildomi apie 700 tūkst. eurų kainuojantys darbai? „Nors rengiant projektą buvo atlikti geologiniai gatvės sankasos tyrimai, jie neparodė, kad sankasa pastatyta panaudojus įvairias šiukšles, statybų atliekas – plytgalius, betono laužą, padangas. Visa tai atsivėrė vykdant kasimo darbus, todėl teko keisti sankasos gruntą, sankasą sustiprinti geotekstile“, – paaiškino S. Jazbutienė.
Tiesiant gatvės dviračių, pėsčiųjų takus, po žeme buvo aptikta nemažai vandentiekio, nuotekų šulinių, kurie nebuvo pažymėti jokiuose dokumentuose. Šulinius teko paaukštinti, sulyginti su tako danga. Prie „Ostsee Fisch“ gamyklos netikėtai buvo atkastas vandentiekio 3,5 diametro kolektorius, kurį reikėjo nužeminti, uždengti. Buvo atkasta taip pat niekur nepažymėta nebenaudojama nuotekų trasa, ją rangovas turėjo išmontuoti. Tik uždėjus asfaltą paaiškėjo, kokio aukščio bortus reikia uždėti, kad vanduo nebėgtų į gyventojų sklypus. Įvažiavime į „Mildos“ degalinę telkšojo bala, ši nenumatyta problema buvo išspręsta įrengus papildomą trapą toje vietovėje.
Pradėjus gatvės remontą, Savivaldybė gavo policijos prašymą įrengti papildomą nuovažą į sklypą, kuriame planuojama statyti Kretingos policijos komisariato pastatą. Tiesiant gatvę ties „Ostsee Fisch“ vietos sumažėjo įmonės darbuotojų statomiems automobiliams ir buvo įrengta vietų papildomai. Rangovas nutiesė pirminiame projekte nesuplanuotus lietaus nuotekų tinklus į Tiekėjų g. 2A sklypą, įrengė iškiliąją sankryžą ties bendrovės „Steel Bridges“ gamykla, pakoregavo išsisukimo iš šios sankryžos spindulius. „Iš anksto šioje vietoje numatyti iškiląją sankryžą negalėjo, sankryžą koreguoti teko pagal esamą faktinę situaciją, kad negabaritinius krovinius iš gamyklos gabenantys vilkikai išvažiuoti galėtų“, – sakė S. Jazbutienė.
Paskutinį asfalto sluoksnį Tiekėjų gatvėje kloti pradėjo nuo „Draugystės“ sodų pusės, apie 600 m dviračių tako tebėra neišasfaltuota irgi nuo A11 kelio Šiauliai–Palanga. Naują taką išbandyti spėję dviratininkai skundėsi, kad tenka dunksėti per iškilusius bortelius. S. Jazbutienė patikino: kai bus baigti visi darbai ir visas dviračių takas padengtas asfaltu, tos problemos neliks, borteliai bus lygūs su asfalto danga.
Renovuojamos Tiekėjų gatvės ilgis – 3 km. Atliktiems renovacijos darbams numatyta 5 metų garantija, 10 metų – paslėptiems elementams, jei paslėpti tyčia – 20 metų.
Vertinant gatvės renovacijos kokybę dalyvaus ir KD atstovai, vertins laboratorijos atliktus darbų kokybės tyrimus.