Prognozės pasitvirtino

Jau antradienį sinoptikė Elena Klyukina prognozavo, kad trečiadienį vietomis Lietuvoje gali iškristi viena kita skaidrė, o, kad ketvirtadienis padovanos tik dar daugiau žiemiškų nuotaikų.

„Nuo ketvirtadienio iš Vakarų į Lietuvą slinks toks pakankamai gilus, brandus ciklonas, kuris su savimi atneš tokių smarkesnių kritulių. Daugiausiai – sniego pavidalu, tačiau pajūryje, kur temperatūra svyruos arti 0 laipsnių – ten sniegas maišysis su šlapdriba ir lietumi“, – teigė ji.

Anot moters, tikėtina, kad keliai pasidengs ledu, tačiau tai – nebus didžiausia problema.

„Bus pakankamai daug iškritę sniego, bent jau pagal naujausius duomenis. Mes gauname tokią informaciją, kad reikės valyti kelius nuo sniego, tas slydimas gali būti tiesiog ten, kur suvažinėtas tas sniegas bus“, – teigė sinoptikė.

Svarbiausia – nepasimesti

Kartu su atėjusia žiema keičiasi ir eismo sąlygos. Vilniaus automechanikų ir verslo mokyklos saugaus eismo mokytojas Darius Kanapinskas LNK žiniose dalijosi patarimais, kaip nepasimesti ir ką daryti, jeigu papuolėte į dėl sniego eisme kilusius nemalonumus.

„Viskas labai priklauso nuo greičio, kokiu tu įvažiavai. Jeigu tu važiavai maksimaliai leistinu greičiu ir įvažiavai į slidų kelio ruožą – svarbiausia nedaryti jokių staigių judesių, tai yra ar staigaus vairo pasukimo, ar staigaus stabdymo. Aišku, šiuolaikiniai automobiliai turi daug pagalbos priemonių, bet, jeigu vairuotojas kartu nebendrauja su tais visais asistentais ir negyvena simbiozėje, vadinasi, šioje vietoje išeis šnipštas“, – aiškino jis.

Yra toks reiškinys, vadinamas „juoduoju ledu“. Jo kelyje – arba nepastebėsi, arba pastebėsi labai sunkiai. Pasak D. Kanapinsko, tai – kone didžiausias pavojus.

„Tai būna tada, kai yra, kaip sakoma, tas minusinis 0. Kada tu važiuoji, atrodo, kad kelio danga yra šlapia, asfalto spalva pasidaro sodri. Pirmas požymis yra tai, kad automobilis pasidaro lengvas, vairas lengvas, jeigu tenka dar tuo momentu pasukinėti ir panašiai, ir iš po ratų netykšta vanduo. Vėlgi, svarbu vengti staigių judesių, staigaus stabdymo ir panašiai, ir, aišku, jeigu kyla įtarimas, kad yra tokia problema – laikytis distancijos. Kuo didesnės distancijos – tuo didesnis saugumo garantas“, – teigė jis.

Patarimai vairuotojams

Patekus į nemalonias ir nevaldomas situacijas, padės tik rimties ir ramybės išlaikymas. Anot Vilniaus automechanikų ir verslo mokyklos saugaus eismo mokytojo, patyrusiam vairuotojui – didelio skirtumo atsiradus nepalankioms oro sąlygoms nesudarys ir tai, ar automobilis varomas galine, ar priekine ašimi.

„Sakykime, mažiau patirties turinčiam – skirtumas tikrai bus. Labiausiai visas klaidas atleidžia turbūt automobiliai su priekiniais varančiaisiais ratais, nes su jais lengviausia suvaldyti, ištempti automobilį. Pavyzdžiui, su visais varomais – jeigu tau užmetė galą, o, dažniausiai, būtent galą ir mesteli, tai, pirmiausia, svarbu yra vairo sukimas į užmetimo pusę ir su priekiniais ratais akseleravimas, bet akseleravimas, vėlgi, jokiais būdais neturėtų būti lyg meškai leteną uždėjus, kad pradėtų buksuoti ratai. Pats geriausias dalykas būtų akseleruoti ant prabuksavimo ribos. Jeigu jau ratai praslys – inercijos jėga žino tik vieną kryptį ir tai yra tiesiai“, – aiškino D. Kanapinskas.

Jis paaiškino, kaip elgtis galine ašimi varomų automobilių vairuotojams.

„Čia jau yra truputėlį sunkiau. Vėlgi, vairo sukimas tik į tą pusę, kur tau užmetė galą būtų ir, kai tik sugaudai, kad jau tiesiai važiuoja – galima akseleruoti, bet, gink Dieve, kad neprabuksuotų ratai. Prabuksuos ratai – liaudiškai sakant, išpiešime saulę į priešingą pusę“, – teigė pašnekovas.

Anot jo, dar sunkiau yra tiems, kurių automobilis yra varomas visais keturiais ratais.

„Keturiais varomais ratais automobilis, vienu atveju, elgiasi taip, lyg su prieki važiuotum, kitu atveju – lyg kaip su galu, trečiu atveju – gaunasi toks viduriukas. Labai yra toks įdomus dalykas, kada keturiais ratais varomi automobiliai posūkyje išslysta į priešingą pusę arba į griovį nuslysta ir panašiai. Tada būna tas netinkamu momentu gazo paspaudimas. Visi kiti ratai arba abi ašys pradeda sukibinėti ir automobilis pradeda slysti šonu. Vėlgi, laiku nesureagavai – griovys garantuotas“, – teigė D. Kanapinskas.

Visą reportažą rasite LNK portale: