Lietuvos kartingo federacijos generalinis sekretorius V. Jonušis pastebi, kad šiais laikais vairavimas glaudžiai susijęs su gyvenimu. Tai šimtu procentų galioja ir kalbant apie eismo saugumą bei kultūrą.
Automobilių techninė būklė galėtų būti geresnė
Lenktynininkas pastebi, kad nerimą kelia mūsų šalies keliuose riedančių automobilių techninė būklė. Ir ne vien todėl, kad didžioji dalis automobilių seni.
Vairavimas – tarsi visuomenės būklės atspindys
„Vairavimas dabar yra neatskiriama visuomenės kultūros dalis. Kaip žmonės bendrauja tarpusavyje, kaip bendrauja šeimose ar darbe, taip ir važiuoja. Negalima atskirti vairavimo nuo gyvenimo ir tai galioja visame pasaulyje. Nemažai važinėjau Prancūzijos, Didžiosios Britanijos ir Ispanijos keliais, visur sava specifika – juntama vietinės kultūros ir temperamento įtaka vairavimui. Sėdint prie vairo pajusti galima viską, net ir socialinę atmosferą“, – pasakojo lenktynininkas V. Jonušis.
„Žinoma, daugelis mūsų jau supranta, kad išsikrovimas gatvėje yra neleistinas ir neatleistinas. Smagu, kad Lietuvoje jau atsirado vadinamoji „track-days“ kultūra – lenktynių trasose vairuotojai gali ir tobulinti vairavimo įgūdžius, ar tiesiog išsikrauti. Toli iki Kačerginės? Tuomet išsikrauti galima sėdus kad ir prie pramoginio karto vairo Vilniuje, Aukštadvaryje ar Smalininkuose. Svarbiausia, jokiu būdu nerodykite savo „klasės“ gatvėje, tarp kitų eismo dalyvių“, – sako V. Jonušis.
Lietuvos vairuotojai jau brangina savo gyvybes
Jis pastebi, kad mūsų šalies vairuotojai jau brangina savo ir aplinkinių gyvybes.
„Lietuviai, sėdę prie vairo, jau išmoko save saugoti. Nutrūktgalviškumo ar nepamatuotos rizikos apraiškų matau jau nedaug. Yra ir tam tikra kultūra bei elgesio kelyje standartai. Tiesa, aš čia šneku apie civilizuotus vairuotojus, apie civilizuotus žmones, o kitokių yra visur, ne tik Lietuvoje, tačiau paprastai pastarieji gyvena trumpai. Šiaip situaciją gelbsti ir tai, kad dauguma lietuvių taip stipriai gatvėse nelaksto: srautas pas mus yra gerokai mažesnis nei Vokietijos, Italijos, Ispanijos miestų gatvėse ar keliuose, tad avarijų pasekmės ne tokios milžiniškos“, – pastebi Lietuvos automobilių sporto legenda.