Pirmieji vairuotojų mokytojai ir vairavimo instruktoriai Lietuvoje su ekovairavimo principais ir jų praktinio pritaikymo būdais bei nauda susipažino dar prieš du metus, tarptautinio projekto ECOWILL metu. Lietuva buvo viena iš 13 Europos Sąjungos šalių, kurios įsitraukė į šį projektą, ir jame pasirodė, kaip viena aktyviausių projekto dalyvių. Tuomet buvo apmokyti 36 vairuotojų mokytojai ir vairavimo instruktoriai.
Ekovairavimo mokymo šalyje iniciatorė UAB „Ecodriving LT“, tęsdama bendradarbiavimą su aukščiau minėto tarptautinio projekto organizatoriais, sukaupusiais daugiau nei dešimties metų trukmės vairuotojų rengimo ekovairavimo srityje patirtį, nuo šių metų vasaros savarankiškai tęsia specializuotus mokymus vairuotojų mokytojams bei vairavimo instruktoriams, rengiantiems B kategorijos vairuotojus.
Dviejų dienų trukmės programa, kurios metu teoriniai mokymai derinami su praktinėmis pratybomis realiame eisme, ne tik supažindina šių mokymų dalyvius su šiek tiek kitokia, nei įprasta, vairavimo technika, neretai nustebinančia net patyrusius vairavimo instruktorius, bet ir suteikia jiems impulsą keisti savo požiūrį į vairavimo mokymo metodiką, paskatina pokyčius pradėti nuo savęs.
Pagal naująją mokymo programą apmokyta dar pusšimtis vairavimo mokyklų atstovų iš įvairių Lietuvos miestų. Numatoma, kad iki šių metų pabaigos apmokytų specialistų skaičius perkops šimtą. Daug tai ar mažai?
Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos, prižiūrinčios vairavimo mokyklų veiklą, duomenimis Lietuvoje šiuo metu yra beveik 300 vairavimo mokyklų, kurioms suteikta teisė vykdyti B kategorijos pirminį mokymą. Vairuotojų mokytojais ir vairavimo instruktoriais dirba maždaug 1800 asmenų.
Bene aktyviausiai ekovairavimo mokymais domisi Panevėžio, Šiaulių ir Klaipėdos vairavimo mokyklos, tačiau yra ir atstovų iš mažesnių miestų – Jurbarko, Pasvalio, Marijampolės, Raseinių, Kretingos, Utenos, Kalvarijos, Gargždų, Tauragės. Atsižvelgiant į miesto dydį ir vairavimo mokyklų skaičių jame, bene mažiausiai aktyvūs vilniečiai ir kauniečiai. Be to, daugelis vairavimo mokyklų į mokymus siunčia tik po vieną-kitą vairavimo instruktorių. Bet yra ir išimčių.
Viena didžiausių Lietuvoje Kauno vairavimo mokykla „ARV-Auto“ yra numačiusi apmokyti visus savo vairuotojų mokytojus bei vairavimo instruktorius, ruošiančius B kategorijos vairuotojus. Pusė jų mokymuose jau dalyvavo, o antrosios grupės apmokymai numatyti netrukus. Pasak šios vairavimo mokyklos direktoriaus Valdo Šlepiko, „mokymuose dalyvavę instruktoriai jau dabar, dirbdami su savo mokiniais, pritaiko naujai įgytas žinias, bet, svarbiausia, jie dar kartą įsitikino, koks svarbus yra jų darbas ir kad būtina nuolat mokytis, įsisavinti naujas žinias ir tobulėti.“
Pokyčiams rengiasi ir VĮ „Regitra“ egzaminuotojai – šią savaitę baigiami apmokymai, kurių metu jie susipažįsta su ekovairavimo privalumais, o taip pat sprendžia, kaip turėtų keistis egzaminų turinys bei vertinimo kriterijai, kad EK direktyvos įgyvendinimas būtų sklandus ir vienodai suprantamas visiems šio proceso dalyviams – egzaminuotojams, vairuotojų mokytojams bei vairavimo instruktoriams ir, žinoma, būsimiesiems vairuotojams.