Vairavimo instruktorius Andrejus Savčenko teigė, jog bet koks akinimas visų pirma apriboja vairuotojo matomumą, todėl itin svarbu kuo skubiau imtis papildomų priemonių ne tik savo, bet ir kitų saugumui užtikrinti.
Mokytojas aiškino, kad dažniausia vairuotojų daroma klaida – eismo sąlygų ignoravimas. Mat net ir apakinti vairuotojai retai kada sumažina greitį, o toks perdėtas pasitikėjimas savo jėgomis dažnai lemia nelaimes, kai kliūtį vairuotojas pamato per vėlai.
A. Savčenko akcentavo, jog nors dažnai vairuotojai nuo saulės saugosi užsidėdami akinius tamsintais stiklais, tai ne visada gali padėti, nes akinimą dar labiau sustiprina kiti veiksniai.
„Labai svarbu prisiminti, kad priekinis stiklas labai greit pasidengia dulkėmis ir įvairiomis apnašomis ne tik iš išorės, bet ir viduje. Nešvarus stiklas pradeda blizgėti, atsiranda riebios dėmės, o tai tik dar labiau sustiprina akinimo efektą“, – aiškino instruktorius.
Jis taip pat minėjo, jog tiek saulės, kiek kitų automobilių sukeltas akinimas beveik niekuo nesiskiria ir yra vienodai pavojingi. Mat pagrindinis skirtumas – akinimo trukmė. Dieną vairuotojo akinimas yra pastovus, o naktį tik tiek, kiek trunka transporto priemonių prasilenkimas.
Vis tik naktį akinimas itin pavojingas dėl vairuotojo regos dirginimo, o dėl to sulėtėja ir žmogaus reakcija. Apakintas žmogus į kliūtį kelyje sureaguos vėliau, jo stabdymo kelias bus ilgesnis, todėl ir pasekmės gali būti skaudesnės.
Kaip išvengti nelaimės
Tam, kad nelaimių būtų galima išvengti, vairavimo instruktorius pirmiausia siūlo nepervertinti savo galimybių ir sumažinti važiavimo greitį, ypač naktį, kai matomumas ir taip – pakankamai prastas.
A. Savčenko pastebėjo, jog būtent važiuodami lietingą naktį, vairuotojai dažnai pamiršta, kad esant itin sunkioms eismo sąlygoms, tiek dėl savo, tiek dėl kitų eismo dalyvių saugumo, jie turėtų ne tik sumažinti greitį, bet ir visiškai sustoti, o kelionę tęsti įsitikinę, kad tai daryti saugu. Instruktoriaus teigimu, tokias specialistų rekomendacijas vairuotojai dažnai ignoruoja.
„Važiuojant tokiomis sąlygomis reikia nepamiršti, kad saugus greitis ir leistinas greitis yra skirtingi dalykai. Leistinas greitis ne visada gali būti saugus, tačiau saugus greitis visada bus leistinas“, – patarė instruktorius.
Vairavimo mokytojas patarė, kad vairuotojai prieš sėsdami prie automobilio vairo turėtų įsitikinti ne tik, ar švarus priekinis stiklas, bet ir ar švarūs priekiniai žibintai, taip pat ar veikia ir tinkamai valo priekiniai automobilio valytuvai. Pašnekovas pabrėžė, kad nešvarumai ar vanduo ant priekinio automobilio stiklo tik sustiprina akinimo efektą.
Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.