„Mieste (spūstys – „Delfi“) – daug kur – Taikos prospekte, pagrindinėse gatvėse, visur. Laikas praleistas spūstyse priklauso nuo laiko, kada reikia važiuoti, tačiau būna nuo pusvalandžio iki valandos“, – kalbėjo kaunietis.

„Kartais tenka stovėti iki 40 minučių, nors važiuoju 13 kilometrų“, – teigė dar vienas vairuotojas.

„Norint ką nors padaryti, reikia kažką laikinai prarasti. Ar esu už tai, kad daro“, – sakė dar vienas kaunietis.

Darbai Ateities plente užtruks, o vykdant vieną didžiausių ir brangiausių pastarųjų metų projektų, vairuotojų prašoma rinktis kitus apvažiavimus.

„Ten tikrai siūlytume nevažiuoti – aplenkti tą vietą, o aplenkti galima važiuojant Taikos prospektu atvažiavus nuo A1 kelio. Tuomet važiuoti Pramonės gatvės link, o nuo jos sukti Kalantos gatvės link“, – aiškino Martynas Matusevičius, Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

Čia vyksta pietrytinio aplinkkelio statybos.

„Pirma atkarpa yra nuo Palemono gatvės iki viadukų, kurie buvo įrengti po „Rail Baltica“. Antras etapas – nuo T. Masiulio gatvės iki M. Gimbutienės gatvės. Statybos darbai jau įsibėgėja ir tikimės, kad kitų metų – 2024 metų pavasarį, šie du etapai bus baigti“, – kalbėjo Vigimantas Abramavičius, Kauno miesto savivaldybės Statybos valdymo skyriaus vedėjas.

Iki šiol itin apkrautas plentas taps beveik nebenaudojamas, čia nutiesus visiškai naujas gatves ir pakeitus visą infrastruktūrą.

„Nuo Palemono ir Biruliškių gatvių bei Ateities plento sankryžos turėsime tiesioginį sujungimą su Hesu. Petrašiūnai nuo tranzitinio transporto liks nuošaly. Tai reiškia, kad tranzitinis transportas važiuos nuo Heso iki Palemono gatvės, kur bus du žiedai ir viadukas“, – sakė V. Abramavičius.

Kelio darbai

Pokyčių prireikė dėl to, kad itin intensyvi miesto vieta kėlė daug problemų.

„Gyventojai tikrai kentėjo nuo kamščių, tad galvoju, kad tikrai didžiąja dalimi sumažės transporto srautas nuo Petrašiūnų mikrorajono“, – aiškino V. Abramavičius.

Darbininkai jau zuja ir vienoje pagrindinių miesto arterijų – Savanorių prospekte. Čia, anot savivaldybės atstovų, atliekami šaligatvių remonto ir dviračių takų įrengimo darbai.

„Tvarkomi šaligatviai, įrengiami dviračių takai. Komunikacijų šeimininkai, savininkai tvarkosi savo tinklus, perkėlinėja lietaus surinkimo groteles, ir, žinoma, sutvarkome važiuojamąją dalį – suformuojame, atstatome išilginius ir skersinius nuolydžius, na ir turėsime naują pagrindinę miesto gatvė“, – aiškino Aloyzas Pakalniškis, Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas.

Čia taip pat laukia ribojimai.

„Atkarpomis bus ribojamas eismas pirmąja juosta. Darbai vyks nuo aklųjų sankryžos – Taikos g. ir Savanorių pr. link Muravos. Turbūt jau daug kas pamatė, kad jau yra pradėti darbai“, – aiškino M. Matusevičius.

Ne tik miesto centras sulauks pokyčių, dar vienas itin svarbus susisiekimo mazgas, vadinamasis Romainių kalnas, jungiantis miegamąjį rajoną su centru, bus uždaromas visiškai.

„Bus uždaromas „Regitros“ kalnas link Romainių. Ten darbai planuojami iki birželio mėnesio – bus pertvarkoma visa įkalnė. Darbai išties dideli ir nepavyks mums nė viena juosta organizuoti eismo“, – nurodė M. Matusevičius.

Be naujų projektų, kelininkai lopo ir po žiemos atsiradusias duobes.

„Apie 1100 duobių yra identifikuota ir sutvarkyta. Dar 60 duobių švaros laukia, nors stengiamės tai daryti pakankamai operatyviai“, – sakė A. Pakalniškis.

Grandiozinį Ateities plento projektą, kainuosiantį apie 30 mln. eurų, planuojama pabaigti per dvejus metus, o didžiuosius kitų gatvių remonto darbus – bent jau iki rugsėjo.

Visą LNK žinių tarnybos reportažą galite peržiūrėti žemiau.