Dėl vieno simbolio – nervų karas
Skaitytojas Mantas (vardas pakeistas – „Delfi“) pasakojo, kad nemaloni situacija įvyko visai netikėtai. Viskas prasidėjo tuomet, kai kartu su antra puse nusprendė įsigyti antrą papildomą automobilį, kuris abiems padėtų judėti nepriklausomai vienas nuo kito. Bandant įgyvendinti šią mintį viskas ėjosi neblogai, pora surado patinkantį naudotą automobilį ir jį įsigijo. Prieš registruojant automobilį, reikėjo pasirūpinti jo civilinės atsakomybės draudimu, tad nusprendę pasinaudoti BTA draudimo bendrovės paslaugomis, pora sėkmingai apdraudė, o vėliau ir savo vardu įregistravo automobilį. Tiesa, kaip skaitytojas teigia, būtent tada ir prasidėjo visa nemalonioji istorija.
„Prieš važiuodami registruoti automobilio nuvykom jo apdrausti, nes buvome girdėję, kad tai būtina atlikti dar prieš registraciją. Mūsų nelaimei pasirinkome BTA draudimą, nors buvome girdėję atsiliepimų apie prastą šios draudimo bendrovės aptarnavimą. Gavę draudimo polisą nuvykome automobilio registruoti, o šios procedūros metu „Regitros“ atstovas mums pasakė, jog draudimo sutartyje yra įsivėlusi klaida – vietoje 0 parašyta O raidė. Praėję aiškintis situaciją sulaukėme atsakymo, kad tai nėra didelė problema, todėl esant galimybei, kada reikėtų nuvykti į draudimo bendrovę, kad klaida būtų ištaisyta.
Kita diena buvo užimta, todėl laiko nuvykti pas draudikus neturėjome. Naujai įsigytu automobiliu gyvenimo draugė išvyko į kelionę iš Ukmergės į Jonavą, po kurios susidariusi situacija privertė susimąstyti ar vis dar gyvename Europoje. Paaiškėjo, kad tame kelyje yra pažeidimų fiksavimo įrenginys, kuris fiksuoja ne tik greitį, tačiau ir tai, ar automobilis turi galiojančią techninę apžiūrą bei draudimą. O dėl pastarojo mums buvo suformuotas administracinio nusižengimo protokolas, kuriame buvo nurodyta, kad eksploatuojamas automobilis neturi galiojančio civilinės atsakomybės draudimo, todėl mes dėl to turime sumokėti baudą“, – aiškino Mantas.
Patekusi į tokią situaciją, pora ėmė aiškintis, ką turėtų padaryti, jog bauda būtų anuliuota, mat automobilis apdraustas, už draudimą pinigai sumokėti, tačiau draudimo sutartyje – vieno simbolio klaida. Skaitytojas pasakojo, kad tuomet policijos atstovai nurodė, jog turėtų būti pateiktas draudimo bendrovės paaiškinimas, dėl įsivėlusios klaidos.
„Iš policijos gavome atsakymą, kad iš BTA draudimo turi būti pateiktas paaiškinimas dėl įsivėlusios klaidos, todėl iškart kreipėmės į draudimo bendrovę. Tačiau čia atsimušėme kaip į sieną. Gavome atsakymą, kad joks paaiškinimas nebus pateiktas, mat bendrovė atsiuntė pataisytą draudimo polisą ir tai yra viskas, ko galime sulaukti. Dar kelis kartus kreipėmės į draudimo bendrovės atstovus, rašėme elektroninius laiškus, tačiau į nė vieną jų nebuvo atsakyta. Galiausiai baigėsi terminas, per kurį turėjome sumokėti baudą, todėl nesulaukę jokio atsakymo ir paaiškinimo baudą tiesiog sumokėjome“, – aiškino skaitytojas.
Apgailestauja ir siūlo kompensuoti sumokėtą baudą
„Delfi“ susisiekus su draudimo bendrovės atstovu, Jevgenijus Krochmalis, BTA Teisės skyriaus vadovo pavaduotojas, apgailestavo dėl susidariusios situacijos, tačiau teigė, kad konkretaus atvejo tiksliai pakomentuoti negali, mat į jį reikėtų įsigilinti.
„Nuoširdžiai apgailestaujame, kad skaitytojui teko patirti šiuos nemalonumus, tačiau mums reikėtų daugiau informacijos, kad galėtumėme identifikuoti šį konkretų atvejį ir patikrinti, kas lėmė šią nemalonią situaciją, ir ar iš mūsų pusės buvo imtasi visų veiksmų, siekiant jos išvengti.
Tokios klaidos draudimo polisuose pasitaiko itin retai ir yra sprendžiamos neatidėliojant. Visais atvejais stengiamės savo klientams paaiškinti vienokį ar kitokį mūsų priimtą sprendimą. Kodėl, šiuo atveju, asmens teigimu, paaiškinimo nebuvo, negalime atsakyti, nes negalime identifikuoti paties atvejo. Tačiau, mes iš savo pusės, gavę tokį prašymą iš draudėjo, visuomet susisiekiame ir bendradarbiaujame su policija, pateikiame visą reikiamą informaciją, policija savo ruožtu naikina baudą. Tais atvejais, kai baudą panaikinti jau vėlu dėl pasibaigusio jos termino, savo ruožtu patys draudėjui grąžiname jo sumokėtą sumą baudai padengti. Labai sudėtinga pakomentuoti tiksliau, nes nežinome, kur tiksliai asmuo kreipėsi ir kokiu būdu sulaukė neigiamo atsakymo“, – komentavo J. Krochmalis.
Dardimo bendrovės atstovas tikino, kad į visus klientų laiškus stengiamasi atsakyti operatyviai, tačiau, jei klientams atsakymo visgi nepavyksta sulaukti, jie turėtų skambinti bendruoju telefono numeriu. Jei vairuotojas automobilio draudimu rūpinosi pardavimų atstovybėje, siūloma kreiptis tiesiogiai į draudiką, kuris rūpinosi tuo draudimu.
„Jei draudimo polise įsivėlė klaida, svarbu apie ją nedelsiant pranešti draudimo bendrovei, kuri pasirūpins nauju draudimo polisu transporto priemonei. Draudimo polisai šiuo metu dažniausiai yra formuojami automatiškai, sistema automatiškai atkreipia dėmesį, jei duomenyse yra klaidų, pavyzdžiui, vedant automobilio valstybinį numerį, vietoj skaičiaus įvedama raidė, sistema tokį numerį identifikuoja kaip klaidingą ir prašo asmens patikslinti duomenis“, – sakė draudimo bendrovės atstovas.
Jis taip pat nurodė, kad su tokia situacija susidūręs vairuotojas, kviečiamas susisiekti su draudimo bendrovės atstovais, mat šie pasiryžę ne tik išsiaiškinti, kaip galėjo susiklostyti tokia situacija, tačiau ir kompensuoti sumokėtą baudą.