Artūras Pakėnas, saugaus vairavimo profesionalas ir vairavimo mokyklos VšĮ „Amplius.lt“ vadovas, sako, kad ne pirmos šalnos nebus tokios pavojingos, jei vairuotojai, ryte išsiruošę į darbus, apie tai nepamirš.
Pamėginti stabdyti
„Pirmiausia reikėtų prisiminti, kokiomis padangomis važiuojama, kiek jos nusidėvėjusios“, – patarė A. Pakėnas ir pridūrė, kad dalis Lietuvos vairuotojų visą vasarą važinėjo žieminėmis padangomis, tad pirmosios šalnos šioms neturėtų tapti dideliu iššūkiu.
Pasak jo, ryte išvažiavus į gatvę derėtų pamėginti staigiau spustelėti stabdžius ir žiūrėti, kaip padangos elgiasi tada, kai danga šaltesnė, galbūt ir apledėjusi.
„Tik nepamirškite apsižvalgyti, ar nėra arti kitų automobilių, ar gatvė tuščia“, – patarė jis.
Laikytis atstumo
Patyręs vairuotojas priminė, kad ledukas gali susiformuoti tose vietose, kur krenta šešėlis, nėra saulės, mažiau eismo. Jis perspėjo, kad gerokai atsargesni trečiadienio rytą vairuotojai turėtų būti ant tiltų ir viadukų, kurie šąla ne tik iš viršaus, bet ir iš apačios.
„Tokiose vietose apskritai aš laikyčiausi kiek didesnės distancijos, neprisispausčiau prie priešais esančio automobilio taip, kaip mėgstama pas mus važiuojant spūstyse“, – patarė A. Pakėnas.
Nedaryti staigių judesių
Vairuotojams, pasak jo, derėtų nepamiršti ir to, kad visi judesiai vairuojant turėtų būti tolygūs.
„Ir tolygus vairavimas nereiškia to, kad jis turi būti lėtas. Viskas turi būti daroma nuosekliai, be jokių staigių vairo sukiojimų, kitų aštrių judesių“, – patarė instruktorius, pabrėžęs, kad būtent staigūs judesiai ir gali išprovokuoti automobilio slydimą.
A. Pakėnas negalėjo pasakyti, kam teks didesnis iššūkis – gyvenantiems periferijoje ar miestuose. Užmiestyje, anot instruktoriaus, eismo mažiau, todėl net ir netikėtai slystelėjus, aplink greičiausiai nebus automobilių, kuriuos būtų galima užkliudyti. Tačiau drauge tai gali reikšti, kad kelias nebus nuvažinėtas, todėl ilgiau bus slidus.
„Mieste būsime užspausti iš visų pusių, todėl slystelėjimas gali baigtis avarija. Antra vertus, slidus kelias bus tik pirmiesiems automobiliams, o vėliau gatvės nusivažinės“, – akcentavo jis.
Metas pasirūpinti padangomis
A. Pakėnas priminė, kad nors rugsėjis dar nesibaigė, rytinės šalnos kartosis dažniau, tad vertėtų pasirūpinti tinkamomis padangomis.
Anot jo, padangų ekspertai pabrėžia, kad vasarinė padanga tinkamai funkcionuoja iki 7 laipsnių šilumos ribos, orams vėstams padanga kietėja ir nustoja tinkamai stabdyti.
„Todėl jeigu dažniau tenka važinėti tada, kai oro temperatūra 7 laipsniai ir mažiau, žiemai skirtas padangas reikėtų susimontuoti greičiau“, – kalbėjo jis.