Neretai „daktariukas“ vilioja tuos, kurie nori įveikti techninės apžiūros barjerą, tačiau akivaizdžiai per didelis dūmingumas tam užkirstų kelią.
Kompresas numirėliui
Jei jūsų automobilis per daug dūmina, specialistai pirmiausia pataria įsipilti kokybiškų degalų. Tai gali padėti išspręsti problemą.
„Pradžioje siūlyčiau įsipilti kokybiškų degalų. Tarkime, prodyzelio. Teoriškai, jis daug artimesnis idealiam dyzeliniui kurui, dyzeliniams degalams. Jis jau truputį kitaip dega, truputį mažiau dūmų, truputį švaresnis. Todėl nieko stebuklingo nedarant galima sumažinti išmetamų teršalų kiekį“, – sako naftos produktų inžinierius Albinas Aleksiejūnas.
Bene dažniausiai dūmingumo priežastis – deginama variklio alyva. Tokiu atveju bent trumpam „daktariukas“ gali padėti.
„Pirmiausia, reikia žinoti kuo sergi. Tarkime, jei variklis degina alyvą ir dėl to pas tave rūksta, tai „daktariukas“ tikrai padeda. Žinoma, tai trumpalaikis efektas, bet tuo metu apgauti TA kontrolierių išties galima. Jei konkrečiai nustatyta priežastis, kad deginama alyva, tai nieko stebuklingo nėra – „daktariukas“ tiesiog drastiškai pakeičia alyvos savybes ir ta alyva 500 km ar 1000 km nedega. Vėliau alyvos savybės atsistato ir vėl pradeda rūkti“, – aiškina A. Aleksiejūnas.
Bet kokiu atveju, spręsti problemas „daktariuko“ pagalba nepatartina.
Priežastis – ne viena
Alyvos deginimas nėra vienintelė dūmingumo priežastis, o tada net ir geriausias „daktariukas“ niekuo nepadės.
„Dažniausiai dūmingumas būna dėl netvarkingos kuro sistemos. Taip pat būna, kad padidėja dūmingumas dėl nekeisto oro filtro. Taip pat dėl ramaus važiavimo kartais nusėda suodžiai. Dažnai girdime patarimus, kad prieš TA reikėtų pasikeisti oro filtrą bei prapūsti kamerą, kad ji išsivalytų. Kartais būna, kad dėl ramaus važiavimo nusėda suodžiai, tačiau duodant daugiau apsukų jie išpučiami ir prasivalo. Dėl ne laiku keičiamo oro filtro paduodamas ne toks kuro mišinys. Gali būti ir oro srauto matuoklės gedimas“, – galimas dūmingumo priežastis vardija automobilių serviso „Flix Auto“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Paškauskas.
Specialistas sako, kad priedai alyvai ją sutirština ir ji neprateka į degimo kamerą. Tačiau po kurio laiko jų veikimas baigiasi.
„Jei jie ir padeda, tai tik laikinai. Yra rimtų prekės ženklų gaminių. Būna priedų aušinimo sistemai, kurie sustabdo skysčių nutekėjimą, užsandarina, o tuo pačiu padengia sistemą plėvele. Tačiau tuomet gali blogiau šilti variklis. Taigi tie priedai neretai pridaro ir žalos“, – apibendrina V. Paškauskas.