„Vienas iš bendrovės prioritetinių uždavinių bei šių metų tikslų, gerinant eismo saugumą šalies keliuose – juodųjų dėmių šalinimas, pasitelkiant numatytas eismo saugos inžinerines priemones. Esame įsitikinę, kad kokybiška analizė bei racionaliai įvertintos bei tikslinės investicijos į pavojingiausius šalies ruožus ir sankryžas, ženkliai pagerins eismo saugos padėtį keliuose“, – teigia „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Šiais metais kelių sankryžose ir ruožuose, kuriuose yra užfiksuotos „juodosios dėmės“, „Via Lietuva“ pradės taikyti eismo saugumą užtikrinančių priemonių diegimą. Jų metų bus atnaujinamos pėsčiųjų perėjos, greičio mažinimo kalneliai bei kelių ženklinimas, pertvarkytos avaringos sankryžos, įrengtos atskiros kairiojo posūkio juostos ir pan. priemonės. 38-iose valstybinės reikšmės keliuose užfiksuotose „juodosiose dėmėse“ papildomų inžinerinių saugos priemonių diegimas bus įgyvendintas iki šių metų pabaigos, pradedant jau nuo pavasario.
Numatyta, kad šių priemonių diegimas prisidės prie eismo įvykių keliuose mažinimo ir realių rezultatų – sumažėjusių „juodųjų dėmių“ skaičiaus keliuose ir didesnio visų eismo dalyvių saugumo.
Šiuo metu valstybinės reikšmės keliuose yra nustatytos 38-ios „juodosios dėmės“. Tuo tarpu 2022 metais „juodųjų dėmių“ skaičius siekė 42, 2021 m. – 44 vienetus.
„Juodosios dėmės“ dažniausiai atsiranda pėsčiųjų perėjose, vieno lygio sankryžose su nesaugiais kairiaisiais posūkiais ir šviesoforu reguliuojamose sankryžose. Dažniausi eismo įvykiai sankryžose – susidūrimai sukant į kairę (apsisukant), o ruožuose – užvažiavimai ant pėsčiojo arba dviratininko.
Primename, kad kelio, gatvės ruožas ar sankryža (įskaitant kelius ir gatves su skiriamąja juosta) laikomi „juodosiomis dėmėmis“, jeigu juose per pastaruosius 4 kalendorinius metus yra įvykę 4 arba daugiau įskaitinių eismo įvykių.