Pagrindinė klaida – klampumas

Pagrindinė vairuotojų klaida, pasak specialisto, jau ilgus metus išlieka ta pati – automobilių savininkai variklines alyvas vis dar vertina pagal jų klampumo klasę, pavyzdžiui, 5W-30, 0W-20 arba 5W-40, manydami, kad šis parametras kartu garantuoja ir alyvos kokybę.

„Realybė tokia, kad net tos pačios klampumo klasės alyvos gali visiškai netikti tos pačios markės automobiliams, nes nebus suderinamos su visų jų variklių specifika“, – dėmesį atkreipia Vilniuje įsikūrusio autoserviso vadovas Martynas Šimkus.

5 kokybės parametrai

„Labai griežtus reikalavimus automobilių variklių alyvų kokybei per pastaruosius kelerius metus lėmė nauji variklių konstrukcijos sprendimai, išmetamųjų teršalų standartai bei padidėjęs biokomponentų kiekis degaluose. Štai kodėl renkantis variklio alyvą nebepakanka atsižvelgti vien į klampumą – būtina tiksliai žinoti, kokį kokybės standartą privalo atitikti automobiliui tinkanti alyva. Šiuos parametrus visuomet rasite transporto priemonės naudotojo vadove arba alyvos gamintojo svetainėje. Priešingu atveju ne tik sutrumpinsite variklio tarnavimo laiką, bet dėl pavojingo LSPI reiškinio galite per itin trumpą laiką jį sugadinti nepataisomai“, – pagrindinę priežastį, kodėl privaloma domėtis alyvos kokybiniais parametrais, įvardijo „TotalEnergies“ techninio skyriaus vadovas Andrzejus Husiatynskis.

Variklio alyva

Pasak eksperto, alyvų kokybės standartus nustato tokios tarptautinės organizacijos kaip ACEA (Europos automobilių gamintojų asociacija), API (Amerikos naftos institutas) ir ILSAC (Tarptautinis tepalų standartizacijos ir patvirtinimo komitetas).

„Lietuvos vairuotojams ypač aktualu žinoti ILSAC – šį kokybės standartą itin dažnai naudoja populiarių Japonijos ir Korėjos automobilių gamintojai. Šis kokybės standartas egzistuoja jau 30 metų, tačiau šiandien jo reikalavimai patys griežčiausi per visą istoriją, jie taikomi naujausiam GF-6 standartui“, – akcentuoja „TotalEnergies“ atstovas.

Ekspertai išskyrė 5 esminius kokybiškos alyvos kriterijus bei jų teikiamą naudą, kuriuos šiandien privalo žinoti kiekvienas vairuotojas. Šiuos kriterijus šiandien atitinka variklio alyvos, kurioms taikomi naujausi ILSAC GF-6 kokybės standarto reikalavimai.

Apsauga nuo oksidacijos

Šiais laikais mažesni automobilių varikliai jau nieko nebestebina, tačiau dėl savo specifikos didesnę galią jie pasiekia didėjant šiluminei alyvos apkrovai, dėl kurios alyva oksiduojasi , o jos klampumas – didėja. Aukščiausios kokybės alyvose naudojami priedai, turintys antioksidacinių savybių, prailgina bazinės alyvos tarnavimo laiką ir atitolina oksidacijos pradžią, o dispersiniai priedai sugeria taršias medžiagas, pavyzdžiui, suodžius, ir neleidžia jiems užteršti alyvos.

Mažesnės degalų sąnaudos

Alyvos paskirtis – sumažinti trintį variklyje. Kokybiškiausiose alyvose naudojami klampumo ir trinties mažinimo priedai su sumažintu HTHS koeficientu, kurie padeda sumažinti trintį variklyje ir padidinti jo efektyvumą, o tai užtikrina ir mažesnes degalų sąnaudas. Alyvos, kurios atitinka GF-6 standartą, mažesnes degalų sąnaudas privalo užtikrinti nepaisant ilgo bei sunkaus variklio darbo.

Alyva

Nuosėdų susidarymo prevencija

Aukščiausios kokybės alyva turi apriboti anglies nuosėdų susidarymą. Joje naudojami priedai trukdo suodžių, dervų ir alyvos oksidacijos produktams kauptis, išlaiko juos suspensijos pavidale. Ji taip pat užtikrina mažiausią įmanomą išgarinimą iš degimo kameros, dėl ko mažiau užsiteršia įsiurbimo, išmetimo vožtuvai bei katalizinis konverteris.

Paskirstymo grandinės apsauga

Naujasis ILSAC standartas nustato reikalavimą, kad variklio alyva užtikrintų paskirstymo grandinės apsaugą, aušinimą ir valymą. Aukščiausios kokybės alyva padeda sklandžiam su paskirstymo grandine sąveikaujančių elementų darbui. Naudojant kitokią nei gamintojo rekomenduojamą alyvą gali sutrikti hidraulinio įtempiklio veikimas, o tai turės įtakos netinkamam grandinės darbui.

Apsauga nuo LSPI reiškinio

Kokybiška alyva sumažina LSPI (ang. Low-Speed Pre-Ignition) reiškinį, kuris ypač būdingas mažalitriams varikliams. Kuo alyvos klampumas mažesnis, tuo mažiau alyvos likučių lieka degimo kameroje ir stūmoklio-cilindro erdvėje. Be to, geras alyvos pagrindas užtikrina mažesnę oksidaciją, mažesnius jungčių struktūros pokyčius, sumažina tepalų garavimo greitį. Visa tai reikšmingai prisideda prie LSPI prevencijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją