Kaip teigia bendrovės Žalų administravimo departamento Baltijos šalyse vadovas Gytis Matiukas, ši tendencija pastebima jau ne vienerius metus, o tam įtakos turi objektyvios priežastys – išaugę transporto srautai gatvėse ir vairuotojų skubėjimas viršijant greitį ir nesilaikant kitų Kelių eismo taisyklių (KET).
Remiantis draudimo bendrovės turima statistika, pastaruosius dvejus metus paskutinę savaitės darbo dieną įvyksta daugiausia eismo įvykių, lyginant su kitomis savaitės dienomis, t.y. 18,1 proc. visų incidentų keliuose.
Nebūtinai reikia 13 dienos
„Penktadienis nebūtinai turi būti 13-oji, kad atneštų nelaimių. Jau ne pirmus metus pastebime, kad būtent šią dieną eismo įvykių kreivė šoktelėja aukštyn. Pagal avarijų statistiką likusios darbo dienos atrodo panašiai, o penktadienis neigiamame kontekste išsiskiria kiek ryškiau“, – kalba G. Matiukas.
Ekspertas detalizuoja, kad antra pagal avaringumą savaitės diena yra antradienis, tada įvyksta 16,6 proc. eismo įvykių. Kiek mažiau – 16,5 proc. – incidentų keliuose įvyksta ketvirtadieniais, dar 16,2 proc. – trečiadieniais.
„Galbūt pasirodys keista, tačiau statistiškai iš visų darbo dienų būtent pirmadienis būna saugiausias. Pačioje savaitės pradžioje fiksuojama mažiausiai – 16 proc. – avarijų. Tiesa, savaitgaliai pagal statistiką išsiskiria dar labiau – šeštadienį ir sekmadienį atitinkamai įvyksta vos apie 9,7 ir 6,9 proc. eismo įvykių“, – avaringumo statistiką komentuoja draudiko atstovas.
Pernelyg atsipalaiduoja
G. Matiuko teigimu, tokius skaičius paprastai lemia ne atsitiktinumas. Kadangi miestų gatvėse savaitgaliais transporto srautai įprastai sumažėja, tai koreliuoja ir su nelaimingų atsitikimų skaičiumi.
„Darbo dienomis, ypač ryte ir vakare per piką, automobilių koncentracija keliuose būna itin didelė. Pirmadieniais žmonės dar būna atsargesni ir labiau susikoncentravę, bet penktadieniais po darbų daugelis skuba namo ar išvažiuoti iš miesto. Negana to, žmonės jau būna pavargę, praradę koncentraciją, kartais atlaidžiau žiūri į eismo taisykles. Šie faktoriai ir padidina avarijų tikimybę“, – priežastis vardija draudimo ekspertas.
Jis taip pat pastebi tendenciją, kad dažniausiai į avarijas patenka apynaujės transporto priemonės. Būtent 2016 m. gamybos automobiliai pastaruosius dvejus metus vidutiniškai pakliūva į maždaug 12 proc. visų avarijų.
Draudimo bendrovės atstovas primena, kad vairuotojai turėtų nuolat laikytis KET, paisyti saugaus atstumo, nerizikuoti savo ir aplinkinių saugumu, gerbti vieni kitus. „Dalyvaujant eisme svarbu suprasti, jog kiekvienas mūsų veiksmas turi tam tikrą atoveikį ir tik nuo mūsų visų priklauso, ar saugiai pasieksime savo kelionės tikslą“, – pataria G. Matiukas.