Laikosi atokiau
Buvęs lenktynininkas Darius Jonušis neslepia, kad nuo kai kurių automobilių stengiasi laikytis kuo toliau – tai automobiliai, kurių netvarkingi amortizatoriai.
D. Jonušis teigia pastebintis, kurių automobilių amortizatoriai jau pavargę ir išvydus tokią mašiną pataria pristabdyti bei laikytis saugaus atstumo.
„Gal tai mano sportinė patirtis daro savo, bet aš pastebiu, kad nemažai važiuojančių automobilių yra su labai prastos būklės amortizatoriais. Žiemą gal tai nelabai matosi, nes tuomet mažesnis greitis. Aš sugebu identifikuoti, ar priekyje važiuojančio automobilio amortizatoriai dar gyvi. Kartais visa mašina linguoja, o vairuotojas lekia dar ir greitį viršydamas. Tai iš tikro yra pražūtis.
Kada susirūpinti?
Servisų tinklo „Gerautus“ Kauno serviso vadovas Andrius Miciūnas, kad amortizatoriai turi būti keičiami pagal tam tikrą nustatytą intervalą.
„Pirmiausia patys gamintojai rekomenduoja, kada reikia keisti amortizatorius. Būna ir patys žmonės, kurie labiau prižiūri automobilį, teiraujasi specialistų apie amortizatorių būklę. Specialistas nustato, ar amortizatoriai dar nesusidėvėję. Reikia pripažinti, kad yra žmonių, kurie važiuoja tol, kol automobilis dar kažkiek važiuoja. Būna, kad atvažiuoja su visiškai išlūžusiais amortizatoriais. Tada jau nėra kitos išeities, kaip amortizatorius keisti“, – sako A. Miciūnas.
Specialistas sako, kad pirmiausia reikėtų sunerimti išgirdus neįprastus garsus.
Specialistas skaičiuoja, kad vidutinės klasės automobiliui pakeisti vienos ašies amortizatorius su darbu kainuoja apie 100 eurų.
„Rekomenduojama iškart keisti abu vienos ašies amortizatorius. Vieno amortizatoriaus nerekomenduojama keisti, nes abu amortizatoriai turi dirbti vienodai“, – teigia A. Misiūnas.