DELFI skaitytojas Marius į redakciją kreipėsi pasipiktinęs. Jis pasakojo, kad naujos eismo juostos yra itin siauros, o dėl šalia kelio sustatytų automobilių nuolat tenka išvažiuoti į priešpriešinio eismo juostą. Marius aiškino, kad dar daugiau problemų kyla piko metu, mat tada prasilenkti dviems automobiliams tampa sudėtinga, o to priežastis – vėlgi stovėjimo vietose palikti automobiliai.
„Jei važiuotumėte nuo Laisvės prospekto viaduko, pamatytumėte, kad dešinėje pusėje, šalia daugiabučio, yra automobilių stovėjimo vietos, o dabar stovėjimo vietas automobiliams padarė ir kairėje pusėje. Jei vienu metu važiuoja du automobiliai, o iš abiejų šonų parkingo vietos yra užimtos, prasilenkti yra labai sunku. Praktiškai visada tenka važiuoti vienu ratu kertant juostą“, – aiškino skaitytojas.
Marius piktinosi, kad nauja tvarka šioje gatvėje sukėlė chaosą, mat netrūksta ne tik manančių, kad įrengtos dvi eismo juostos ta pačia kryptimi, bet ir tokių, kurie pasimetę važiuoja dviračių taku.
Sutramdys lekiančius
Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Tvaraus susisiekimo skyriaus vadovas Anton Nikitin aiškino, kad I. Šimulionio gatvėje eismo juostų plotis yra parinktas pagal gatvės kategoriją.
„Ramaus eismo, D kategorijos, gatvėje vienos eismo juostos plotis yra 2,75 metrų, palyginimui automobilio plotis – 2 metrai, visos važiuojamosios dalies plotis – 5,5 metro. Šalia įrengtos automobilių stovėjimo vietos. Plačioje gatvėje paženklintas dviračių takas, apsaugos juosta iki stovėjimo vietų, stovėjimo vietos bei paliekama pakankamai vietos pravažiuoti automobiliais nedideliu, 30 km/val. greičiu“, – sakė A. Nikitin.
Specialistas atkreipė dėmesį, kad pradžioje tokia eismo tvarka vairuotojams gali būti neįprasta, mat anksčiau buvo plati gatvė, kur nuolat buvo užstatomos eismo juostos ir viršijamas saugus greitis. Dabar viskas keičiama, kad gatvė taptų humaniškesnė ir saugesnė pažeidžiamiausiems eismo dalyviams.
„Šioje atkarpoje taip pat yra 3 darželiai ir 2 mokyklos – būtent todėl dviračių taką nuspręsta įrengti šių įstaigų pusėje. Alternatyvos buvo svarstytos su visuomene, dviratininkų bendruomene socialiniuose tinkluose, kur įvertinus eismo saugumą ir visų eismo dalyvių poreikius nuspręsta paženklinti būtent tokiu būdu“, – aiškino savivaldybės atstovas.
Tiesa, A. Nikitin pripažino, kad tokio pločio eismo juostos kol kas yra retos sostinėje, tačiau siauros gatvės ir eismo juostos yra populiarios daugelyje Europos valstybių. Be to jos užtikrina ramų ir saugų eismą gatvėse.