Saimonas į redakciją kreipėsi teigdamas, kad Oslo gatvė Vilniuje – tarsi amerikietiški kalneliai, tačiau ne dėl to, jog kelias vis kyla ir leidžiasi, o kad palyginus neilgoje kelio atkarpoje net kelis kartus pasikeičia maksimalus leistinas važiavimo greitis. Anot jo, toks eismo organizavimas tampa „patogus“ gaudant pažeidėjus.
„Neseniai „trikojis“ buvo pastatytas netoli „Depo“ parduotuvės (Gariūnų link). Vieta parinkta gudriai, prieš pat kelio ženklą, leidžiantį važiuoti 90 km/val greičiu, nors prieš tai buvo numatytas 70 km/val. leistinas greitis. Fotoaparatas dirbo nesustodamas, tačiau ar problema vien tik KET pažeidėjai? O gal nelogiški apribojimai, neišbaigta infrastruktūra? Jeigu čia toks baisiai avaringas ruožas, kur tuomet normalus stacionarus greičio matuoklis“, – pasipiktinęs klausė skaitytojas.
Greitis keičiasi kelis kartus
Saimonas svarstė, ar normalu, kad pakankamai neilgoje kelio atkarpoje leistinas važiavimo greitis keičiasi kelis kartus ir apibūdino situaciją detaliau:
- Tūkstantmečio g. – 80 km/val.
- Lazdynų tiltas – 60 km/val.;
- Oslo g. pradžia – 70 km/val;
- Oslo g. prie išsukimo į aplinkkelį/įsiliejimas nuo Lazdynų – 60 km/val.;
- Oslo g. pravažiavus minėtą vietą – 70 km/val.;
- Oslo g. įsiliejimas su aplinkkeliu – 70 km/val.;
- Gariūnų g. už „Depo“ – 90 km/val. iki sankryžos.
Ne tik teisės aktai, bet ir avaringumas
Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis teigė, kad Tūkstantmečio, Oslo ir Gariūnų gatvėse leistini transporto važiavimo greičiai buvo projektuojami remiantis teisės aktais ir statybos techniniais reglamentais.
„Visa nagrinėjama atkarpa sudaro iki 5 kilometrų. Tūkstantmečio gatvė buvo projektuojama 80 km/val. greičiui, Oslo gatvė – 70 km/val., o Gariūnų gatvė, kaip Vakarinio aplinkkelio tęsinys – 90 km/val. Lazdynų tilto prieigose, nuvažiavime į Vakarinį aplinkkelį yra išvažiavimai, įvažiavimai į pagrindines gatves, eismo juostų susiaurėjimai, transporto srautų persirikiavimai, todėl greitis nuo nustatytojo mažinimas iki 20 km/val.“, – sakė T. Kamaitis.
Specialistas atkreipė dėmesį, kad būtent skaitytojo minėtoje kelio atkarpoje, artėjant parduotuvės „Depo“ link, kas 50 metrų yra keisti kelio atitvarai, nes į juos buvo atsitrenkę automobiliai.
„Tai rodo, kad vairuotojai galbūt netgi viršija leistiną greitį ir taip sukelia eismo įvykius. Būtent dėl avaringumo šioje kelio vietoje negalėtų būti didinamas leistinas važiavimo greitis. Mūsų tikslas yra užkardyti avaringumą“, – sakė T. Kamaitis.