Savivaldybės administracijos direktorius Adomas Bužinskas nurodė, kad jau nuo birželio 1 dienos paspirtukų eismas bus draudžiamas trijose sostinės gatvėse – Vilniaus g., Savičiaus g. bei Pilies g. Šiose gatvėse bus draudžiamas ir dviratininkų eismas.
Savivaldybės atstovas nurodė, kad dėl šio pakeitimo jau sutarta ir su paspirtukų dalijimosi paslaugas teikiančiomis įmonėmis, todėl naudojantis jų paspirtukais šiose gatvėse jie nebeveiks.
„Bus padaryta, kad dalijimosi platformų paspirtukai šiose gatvėse judėti negalėtų“, – teigė A. Bužinskas.
Jis taip pat nurodė, kad centrinėje miesto dalyje ir ant tiltų bus mažinamas maksimalus paspirtukų greitis, kuris bus numatytas iki 12 km/val.
Negana to, taip pat bus įrengtos paspirtukams dedikuotos stovėjimo vietos, kurios taps vienintelėmis, kuriose bus galima palikti paspirtukus. aNot savivaldybės atstovo, tai padės sumažinti chaosą šaligatviuose.
Tam, kad netinkamas paspirtukų vairuotojų elgesys galėtų būti identifikuotas, o į jį tinkamai sureaguota, dalijimosi platformų paspirtukai bus paženklinti identifikavimo numeriais, todėl užfiksavę pažeidimus, gyventojai galės kreiptis į įmones dėl tokių eismo dalyvių sudrausminimo.
Tam, kad numatytų taisyklių laikytųsi ne tik dalijimosi paslaugomis besinaudojantys eismo dalyviai, tačiau ir nuosavus elektrinius paspirtukus turintys jų vairuotojai, savivaldybė žada rengti informacines kampanijas, taip pat jau nuo birželio 1 dienos atsiras atitinkami kelio ženklai, kurie informuos, kad numatytose gatvėse paspirtukininkų eismas draudžiamas.
Dedikuotos stovėjimo vietos bus įrengtos per šią vasarą, o pirmiausia jos atsiras centrinėje miesto dalyje, Senamiestyje, dalyje Naujamiesčio ir dalyje Šnipiškių.
A. Bužinskas taip pat atkreipė dėmesį ir į Seime svarstomą įstatymo pakeitimą, kuriame siekiama sureguliuoti tokių transporto priemonių eismą.
„Mes esame už ir palaikome šią iniciatyvą, tik viena noriu pabrėžti, kad vienas punktas kelia mums nerimą – norima uždrausti paspirtukininkams judėti šaligatviais ir išstumti juos į gatves. Tai mes, iš savo pusės, manome, kad bet koks mikrojudumo priemonių išstūmimas į gatves, kur nėra dviračių takų, nėra logiškas ir tikrai yra nesaugus būtent tiems vartotojams. Patys siūlome kompromisinį variantą ir labai tikimės, kad Seimas, vietos savivaldai dedikuotą funkciją, kaip eismo saugumas ir eismo reguliavimas, paliks savivaldai. Nes jeigu bus priimtas toks siūlymas, kuris yra dabar, tai miestas turės pasidarbuoti su teptuku, sužymėti ant šaligatvių, kur gali važiuoti dviračiai, o kur paspirtukai ir maždaug 1300 km šaligatvių sužymėjimas, kur nėra dviračių takų, mums kainuotų apie 2,5 mln. eurų. Manom, kad tai būtų vienas kvailesnių miesto biudžeto lėšų panaudojimo būdų“, – kalbėjo A. Bužinskas.