Naujovės turėtų būti įvedamos palaipsniui. Kada tiksliai – bendrovė nenurodė, tačiau labiausiai tikėtina, kad kai troleibusų parką pasieks naujieji autonominiai troleibusai. Tai turėtų įvykti jau 2024 metais.
Autonominiai troleibusai galės važiuoti neprisikabinę prie tinklo, o tai reiškia, kad jie galės pasiekti net tas Vilniaus atkarpas, kur kontaktinio tinklo nėra.
„Kadangi autonominių troleibusų technologija pakankamai nauja mūsų miestui, turima kontaktinio tinklo infrastruktūra, taipogi, turės būti pritaikyta ir atnaujinta. Kalbant apie maršrutų tinklo plėtrą, planuose esame numatę keletą naujų maršrutų ir esamų pratęsimą numatant maršrutų aptarnavimą troleibusais“, – pasakoja Greta Vasiliauskaitė, JUDU komunikacijos specialistė.
Ar autonominiai troleibusai pagerins viešojo transporto kokybę Vilniuje, kalbėti yra per anksti. Visgi tai nėra bėginis transportas, kuris yra ne tik patogesnis ir talpesnis, bet ir naudojamas daugelyje Europos šalių ir miestų, net mažesnių nei Vilnius.
Pirmieji nauji „Škoda“ troleibusai sostinę turėtų pasiekti 2024-ųjų vasaros pabaigoje, o likę – 2025-ųjų pirmoje pusėje. Vieno troleibuso kaina siekia beveik 575 tūkst. eurų.