„Praėjusiais metais atnaujinę 105,6 km sostinės gatvių, šiemet komandai iškėlėme dar ambicingesnį tikslą – kokybiškai suremontuoti 120 km gatvių. Orientuojamės ne tik į rekordines sostinei darbų apimtis, bet ir kokybę. Siekiame, kad šių metų pabaigoje mieste praktiškai neliktų blogos būklės gatvių, o toliau pajėgumus galėtume skirti gatvių rekonstrukcijai, ramaus eismo gatvių įrengimui ir strateginių projektų įgyvendinimui“, – sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.
Pagal planuojamas remontuoti atkarpas, ilgiausia – 3 km – Žaliųjų Ežerų g., toliau rikiuojasi Pramonės g. (2,12 km) ir Avinėlių g. (1,85 km). Visas šiemet remontuojamas gatves ir kitą susisiekimo infrastruktūrą galima rasti čia.
Prioritetinis sostinės gatvių asfaltavimo sąrašas sudarytas remiantis 2023 m. atlikto lazerinio gatvių dangos skenavimo rezultatais.
Prasta ir labai prasta būklė buvo nustatyta 164,06 km gatvių, tačiau po šio darbų sezono tokios būklės gatvių mieste liks tik apie 40 km arba ne daugiau nei 4 proc. viso gatvių tinklo. Jų tvarkymas dėl planuojamų tinklų darbų ir reikalingų techninių projektų nukeltas vėlesniems metams.
Gatvių, šaligatvių, dviračių takų ir kitos susisiekimo infrastruktūros tvarkymui Vilniaus mieste šiemet bus skiriami 74 mln. Eur.
Tvarkomi ir šaligatviai bei dviračių takai
Remontuojant sostinės gatves, ten, kur yra toks poreikis, bus tvarkomi ir šaligatviai. Šių metų tikslas – suremontuoti apie 40 km šaligatvių, iš jų – 8 km granitinių šaligatvių bus įrengti reprezentacinėse miesto vietose.
Granito danga savo patvarumu, atsparumu dėvėjimuisi ir ilgaamžiškumu pranoksta betono gaminių tarnavimo laiką. Tai leidžia per visą eksploatavimo laikotarpį išlaikyti reprezentacinės išvaizdos šaligatvių būklę ir sutaupyti dėl gerokai retesnio poreikio dangos atnaujinimui.
Taip pat planuojama pradėti remontą dviračių takų atkarpose, kurių bendras ilgis – 12,5 km.
Dviračių takų rangos darbai numatomi Kalvarijų g. (nuo V. Drėmos g. iki Didlaukio g.), Savanorių pr. (nuo Elektrinės g. iki Titnago g.), Liepkalnio g. (nuo Žirnių g. iki Gardino g.), Žirmūnų g. tarp Kareivių g. ir prekybos centro „LIDL“, taip pat Žaliųjų ežerų teritorijoje (nuo Balsių iki Vilniaus miesto ribos), Fermentų g., Stasylų g. ir Liepų al., P. Vileišio ir Sluškų g. bei Žygimantų g. kartu su Neries krantinių tvarkymo projektu.
Šiemet toliau bus siekiama atlaisvinti pertekline šaligatvių danga uždengtus medžių polajus. 2023 m. atlaisvinta 2,4 tūkst. kv. m polajų Arsenalo, J. Tumo-Vaižganto, V. Kudirkos, Polocko, Šermukšnių, Vasario 16-osios g., Konstitucijos pr., taip pat Vilniaus g. šalia Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro ir kt.
Išskirtinis dėmesys darbų kokybei
Vykdant rekordinius sostinės gatvių atnaujinimo darbus didžiulis dėmesys skiriamas kokybei, kad į tą pačią gatvę asfaltavimo technikai nereikėtų grįžti tik pasibaigus garantiniam laikotarpiui.
Dėl to remontuojant gatves visur įrengiami tik granitiniai bortai, kurie yra patvaresni už betoninius, o reprezentacinėje miesto dalyje įrengiami granitiniai šaligatviai. Taip pat bus atnaujinamos ir keičiamos gatvių apšvietimo atramos, tvarkomi važiuojamojoje dalyje esantys šuliniai. Užtikrinant asfaltuotos kelio dangos patvarumą, intensyvaus eismo gatvėse klojamas polimerinių užpildų turintis asfaltas, kuris mažiau dėvisi.
Darbų kokybės kontrolė dėl defektų pastaruosius keletą metų vykdoma atliekant lazerinį gatvių skenavimą. 2023 m. specializuota transporto priemone su lazerinio skenavimo įranga nuskaityta beveik 1,2 tūkst. sostinės gatvių kilometrų. 2021–2022 m. buvo nuskaityta 1009 km sostinės gatvių, bendras skirtingomis gatvių eismo juostomis nuvažiuotų kilometrų skaičius siekė 2150 km.
Planuose – gatvių rekonstrukcijos, strateginiai projektai ir ramaus eismo gatvės
Per ateinančius kelerius metus Vilniaus miesto savivaldybė planuoja įgyvendinti dar 7 strateginius susisiekimo infrastruktūros projektus. Šiame sąraše – Nemenčinės pl. rekonstrukcija, kuri bus pradėta jau šiemet, taip pat Abiejų Tautų Respublikos plento rekonstrukcija, Gariūnų–Jočionių sankryžos rekonstrukcija, Tarandės g. rekonstrukcija, Mykolo Lietuvio g. statybos, Mokslininkų g. ir Mokslininkų–Geležinio Vilko g. sankryžos rekonstrukcija ir kt.
Šiuo metu rengiamasi ir 54 sostinės gatvių rekonstrukcijai, ruošiami rekonstrukcijų projektai. Didžioji dalis rekonstrukcijų projektų prasidės kitąmet.
Kartu dėmesys skiriamas ir 40-čiai intensyvaus eismo gyvenamųjų kvartalų gatvių, kurios ilgainiui taps ramaus eismo gatvėmis.
Ramaus eismo gatvės bus skirtos užtikrinti saugumą pėstiesiems ir mikrojudumo transporto naudotojams išnaudojant tą pačią gatvės erdvę ten, kur vyrauja vidiniai namų kvartalai, viešosios įstaigos, yra didelė gyventojų koncentracija. Projektuojant ramaus eismo gatves didelis dėmesys bus skirtas gyventojų įtraukimui į sprendimų priėmimą, vyks viešos konsultacijos, apklausos ir kūrybinės dirbtuvės.