„Bandomuoju projektu norime įtvirtinti jau susiformavusį žmonių elgesį. Dariaus ir Girėno – Kapsų – Šaltkalvių gatvių sankryžoje šviesoforo žalia šviesa pėstiesiems jau šešerius metus įsižiebia visomis kryptimis vienu metu. Pėstieji tą pastebėjo, ir naudojasi patogiausiu jiems būdu – kerta sankryžą įstrižai. Taigi, įstrižos perėjos šioje sankryžoje veikia jau kurį laiką, o dabar jas paženklinome, kad nekiltų jokių abejonių, kaip judėti sankryžoje. Tikimės, kad tokios perėjos prigis ir kitose Vilniaus vietose“, – sako sostinės vicemeras Tomas Gulbinas.
Siekiant įvertinti įstrižų perėjų poreikį, bandomajam projektui pasirinkta dar viena sankryža Senamiestyje, tarp Reformatų skvero ir Centro poliklinikos. Remiantis šviesoforo signalo iškvietimo mygtukų duomenimis, joje taip pat matomas poreikis ieškoti greitesnio ir patogesnio sankryžos įveikimo būdo pėstiesiems.
Užtikrinant pėsčiųjų saugumą, testuojamose sankryžose bus nuolat stebimas automobilių ir pėsčiųjų srautas. Apie naujovę vairuotojai bus įspėjami kelio ženklais, o esant poreikiui – gali būti koreguojama šviesoforo signalų trukmė. Bandomasis projektas vyks pusę metų, vėliau ekspertai vertins stebėjimų duomenis ir teiks rekomendacijas.
Įstrižos perėjos pasaulyje nėra naujiena: jau daugelį metų jos sėkmingai veikia Japonijoje, Švedijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose, Kanadoje ir kitose šalyse.