Signalai gali klaidinti
Pasak automobilių mechaniko Martyno Šiugždos, į tepalo lemputės siunčiamus signalus reaguoti būtina, tačiau tai ne visuomet reiškia, kad variklio alyvos lygį reikia pulti pildyti nedelsiant.
„Pasitaiko atvejų, kuomet žemo alyvos lygio lemputė sumirksi greičiau išvažiuojant iš požeminio garažo arba užsidega posūkio metu, o po kurio laiko užgęsta. Tokiu atveju, pavojaus nėra. Šie signalai atsiranda skystai alyvai sujudėjus bake. Žinoma, pastaruoju atveju vairuotojas jau gali įtarti, kad alyvos lygis artėja prie minimalios ribos, todėl netrukus jį reikės papildyti“, – sako M. Šiugžda.
Specialistas atkreipia dėmesį, kad jei alyvos lygio lemputė užsidega užvedus automobilio variklį ir toliau nebeužgęsta, tai rodo minimalų ar net žemesnį už minimalų alyvos lygį: „Visais tokiais atvejais vairuotojams patarčiau nieko nelaukti ir nerizikuoti – verčiau sustabdykite automobilį ir alyvos lygį patikrinkite rankiniu būdu – tam skirtu matuokliu“.
Alyvos lygį žiemą – žemesnis
„Alyvos lygis yra tikrinamas automobilyje esančiu alyvos lygio matuokliu, automobiliui stovint horizontalioje padėtyje ir varikliui ataušus, pavyzdžiui, keliolika minučių po jo išjungimo. Alyvos lygio matavimas įkaitusiame variklyje gali būti pavojingas, be to, būtina palaukti, kol visa alyva nubėgs į alyvos karterį, priešingu atveju, parodymai bus klaidingi“, – patarimais dalijasi „TotalEnergies“ techninio skyriaus vadovas Andrzejus Husiatynskis.
Ekspertas pabrėžia, kad matuoklį pirmiausia reikia ištraukti ir švariai nuvalyti, tuomet vėl įdėti ir vėl jį išimti – būtent šis ant matuoklio pasilikęs alyvos pėdsakas rodys teisingą alyvos lygį: „Dauguma alyvos lygio matuoklių turi dvi žymas – minimalią ir maksimalią. Geriausia, kai alyvos pėdsakas yra apie vidurį tarp šių dviejų žymų. Alyvos lygis niekada neturėtų nukristi žemiau minimalios ribos“, – patarimais dalijasi ekspertas, pabrėždamas, jog alyvos lygis žiemą gali būti žemesnis nei vasarą ir siekti vieną trečdalį tarp alyvos lygio matuoklio žymų. Toks mažesnis kiekis varikliui leis greičiau pasiekti darbinę temperatūrą, esant šaltam orui.
Važiuojant toliau – pavojus varikliui
Pasak M. Šiugždos, sprendžiant, ar saugu važiuoti toliau, kai alyvos lygis jau pasiekė minimalią ribą, svarbu įvertinti kelias aplinkybes.
„Ramus važiavimas iki artimiausio autoserviso ar parduotuvės, kurioje planuojate įsigyti tinkamą alyvą, varikliui tikrai nepakenks. Tačiau jei važiuojate maksimaliai išnaudodami variklio galią, dinamiškai, kalvotose vietose ar su prikabinta priekaba, tai jau gali turėti neigiamos įtakos varikliui. Taip yra todėl, kad alyva, be kita ko, veikia ir kaip aušinimo skystis, o kai jos mažai, gali būti pažeisti atskiri variklio elementai – kraštutiniais atvejais variklis gali perkaisti ir sugesti. Svarbu suprasti, jog per mažas alyvos kiekis bet kokiu atveju blogina variklio parametrus, todėl tikslingai tai ignoruoti nebus protinga“, – pavojus vardija specialistas.
Išsigelbėjimas – aukščiausia kokybė
Iškilus poreikiui papildyti automobilio alyvą, informacijos apie automobiliui tinkamos alyvos specifikaciją reikėtų ieškoti po automobilio variklio dangčiu esančioje paskutinio alyvos keitimo ataskaitoje, o jei tokios informacijos rasti nepavyksta, galima patikrinti įrašus serviso knygelėje.
„Jeigu susidūrėte su situacija, kai nežinote, kokia alyva tinka jūsų automobiliui, visuomet rinkitės geriausią iš siūlomų produktų, nes tada yra didžiausia tikimybė, kad jis atitiks visus jūsų variklio parametrus. Kita vertus, jeigu rinktis nėra iš ko ir konkrečioje situacijoje galite įsigyti tik vidutinės klasės alyvą – ją naudokite net ir avarinėse situacijose – visuomet geriau įpilti kažką, nei nieko. Pasikeisti alyvą į atitinkančią gamintojo rekomendacijas visuomet galėsite jau artimiausiame autoservise“, – akcentuoja A. Husiatynskis.
Pasak eksperto, jei alyvos kiekis yra minimalus, užtenka pripilti 0,5 litro alyvos. Esant įprastam 4 cilindrų ir iki 2 litrų automobilio varikliui, toks alyvos kiekis sudarys apie 10–20 proc. visos alyvos tūrio, esančios alyvos bake.