„Pasakyti, kaip bus, šiandien yra labai sudėtinga. Mat ryškesnių prielaidų kainų pokyčiams neįžvelgiu“, – „Laisvajai bangai“ sakė Lietuvos respublikos transporto priemonių draudikų biuro direktoriaus pavaduotojas Tomas Rudzkis.
Jis priduria, jog net ir draudikams, kaip prekybininkams, panorus kainas padidinti, kyla klausimas, kiek atsiras norinčių pirkti už nustatomas kainas, o ir konkurentai, esą, nesnaudžia, tad visada atsiras parduodančių pigiau. „Perkamoji galia rinkoje ir konkurencija, kuri yra negailestinga, viską sustato į vietas“, – paaiškina specialistas.
Anot T. Rudzkio, pastaruoju metu civilinės vairuotojų atsakomybės draudimo kainos kaip tik mažėjo. 2008 – 2009 metų krizė lėmė stiprų jų kritimą, o vėliau atsigaunančioje rinkoje jos vėl kiek šoktelėjo. Tuomet prasidėjo tarsi peštynės dėl klientų ir kainos vėl ėmė kristi. „Dabar jos stabilizavosi. Tikėtina, kad tai jau yra kainų dugnas“, – pasakojo T.Rudzkis.
Draudikų atstovas patikino, jog priežasčių didinti draudimo įmokas, visgi yra, mat eismo įvykių skaičius šiek tiek auga, o kartu auga ir draudimo išmokų dydis. „Paminėčiau, kad yra ketinimų tikslinti draudimo įstatymą ir įvesti daugiau garantijų neturtinės žalos atveju, kas šiuo metu yra gana ribota, o tai gali lemti dar spartesnį draudimo išmokų augimą.“
„Vertinant statistiką, kiekvienas draudikas įmokų dydį nusprendžia pats, vis gi bet kuriuo atveju, manau, kad bendra tendencija nebus nukreipta į spartesnį jų augimą, tačiau atskirtų klientų grupių atžvilgiu tos kainos pokyčiai gali būti ir didesni“, – kalbėjo T. Rudzkis.
Specialistas pasakoja, jog techninių įvykių skaičius išaugo nežymiai, tačiau sumos, kurios bus išmokėtos nukentėjusiems, auga drastiškai – beveik 15 proc. Tokiam šoktelėjimui didžiausią įtaką turi eismo įvykio metu padarytos žalos padidėjimas.