„Žurnalistų ralis – neeilinis renginys Lietuvoje, kupinas tiek automobilių sportui būdingo adrenalino, įtampos, tiek nepaprastai gerų emocijų, patirčių ir įspūdžių. Tad mums didelė garbė jau daugelį metų prisidėti prie šio renginio ir tapti jo dalimi“, - sako „Mototoja“ direktorius Edmundas Povilauskas, šiemet kartu su Gaile Povilavičiene į „Press ralio“ trasas išvairuosiantys „Toyota Corolla WRC“ repliką.
„Toyota svajonių komanda“ dažniausia laiminti ekipų įskaitą, o jos nariai išskirtinio pavadinimo komandos garbę gina vairuodami vienodus „Toyota“ automobilius, tarp jų – ir „Toyota GT86”, turinčius labai gerą galios, sukimo momento ir svorio santykį ir spėjusius užsitarnauti daugelio simpatijas.
Kuriant šį automobilį buvo siekiama išsaugoti „Toyota“ sportinio paveldo dvasią, įkūnytą legendiniame „2000 GT“ modelyje. „Toyota GT86“ pratęsė naują šios markės sportinių automobilių kartą, o šiemet „Press ralyje“ išvysime hibridinį „Toyota Yaris HSD“, kurį vairuos prieš dvidešimt metų pirmąjį žurnalistų ralį laimėjęs Linas Butkus.
Pasak E. Povilausko, „Toyota“ žvelgia į automobilių sportą kaip į idealią terpę perteikti entuziazmą, emocijas, teigiamus įspūdžius, kuriuos sukelia automobilio vairavimas. Todėl jį, o drauge ir kitus šios bendrovės darbuotojus, pradžiugino „Toyota Motor Corporation” prezidento Akio Toyodos paskelbta žinia, jog po 16 metų pertraukos, 2017-aisiais „Toyota“ grįžta į Pasaulio ralio čempionatą (WRC), o dabar „Toyota Motorsport“ kuria ir testuoja naująjį WRC automobilį, kurio bazė – 3 durų hečbekas „Toyota Yaris“.
Su automobiliais ir automobilių sportu glaudžiai susijusi ir „Gjensidige Baltic“ draudimo bendrovė, kuri nuo 2009 metų yra oficiali Press ralių draudikė.
„Jei kas paklaustų, kodėl draudikus, atsakingai vertinančius rizikas, sudomino ekstremalus sportas, atsakyčiau ilgai negalvojęs. O gi todėl, kad „Gjensidige“, būdama neabejinga drausmingiems vairuotojams, įsitikinusi, jog žiniasklaidos atstovai ir automobilių sportas – tai ne tik veržlumas ir gera reakcija, greitis, bet ir profesionalus bei atsakingas vairavimas, galintis būti pavyzdžiu kitiems eismo dalyviams“, - teigia bendrovės marketingo skyriaus vadovas Vidas Gudonis.
Todėl bendrovė ne tik kasmet apdraudžia renginį bendrosios civilinės atsakomybės draudimu 58 000 Eur (200 000 Lt) sumai, bet ir papildomai įsteigia prizus ralio dalyviams - draudimus nuo nelaimingų atsitikimų 15 000 Eur (50 000 Lt) draudimo sumai.
Specialių „Gjensidige“ vardu pavadintų etapų nugalėtojus bendrovė apdovanoja savo prizais.
Tačiau draudikai ne tik rūpinasi renginio, o kartu ir jo dalyvių bei žiūrovų saugumu, bet ir patys kartu su žurnalistais kaunasi „Press ralių“ trasose. Daugeliui įsiminė „Gjensidige Baltic“ generalinio direktoriaus pavaduotojo Baltijos šalims Kęstučio Motiejūno ir daugkartinio šalies ralio čempiono Vytauto Švedo tandemas, tramdęs greitą ir galingą „Mitsubishi Lancer Evo IX“.
O prieš porą metų žurnalistų ralyje važiavo du draudimo bendrovės ekipažai. Prie vairo sėdo ir „Gjensidige Baltic“ Lietuvos filialo generalinė direktorė Katerina Pavlidi, o šturmano vietoje – Ugnė Černiūtė. Tiksliau šį bendrovės ekipažą sudarė ne du, o trys nariai – kartu visą ralio trasą kantriai įveikė ir Katerinos augintinė Džoli.
Aktyviausias žurnalistų ralių dalyvis – „Gjensidige Baltic“ Lietuvos filialo brokerių skyriaus vadovas Mindaugas Ratkevičius, kuris greičio trasose jėgas išbandė jau keturis kartus. Dabar Mindaugas rengiasi penktajam startui su specialiai raliui įsigytu „Mercedes-Benz SLK“.