Penkiavietis su papildomom sėdynėm
Nors penktosios kartos „Espace“ vis dar priminė miniveną, šeštosios kartos modelio dizainas aiškiai pabrėžia, kad tai didžiausias prancūzų gamintojo SUV. Kėbulo linijos ir žibintų dizainas aiškiai identifikuoja, kad tai yra „Renault“ kūrinys. Vis dėlto šis atpažįstamumas labiau būdingas įvardijant gamintoją, o ne patį modelį, mat jei tolumoje pamatytumėte „Espace“, tikėtina, kad dar kelias sekundes tektų pamąstyti, ar tai tikrai šis modelis, ar mažesnis „Austral“, mat jų dizainas yra kone identiškas, labiau skiriasi tik linijos gale. Žinoma, priėjus prie automobilio, dėl didesnio „Espace“ kėbulo, modelių tikrai nesupainiosite.
Vis tik prireikus leistis į kelionę, „Espace“ tikrai džiugina erdvumu. Tiek priekyje, tiek sėdintiems gale, vietos kojoms ir galvai – apstu. Jei vairuotojas žemesnis, ir sėdynę prisitraukia arčiau, sėdintis gale gali mėgautis visiška laisve kojoms. Vietos bagažui – taip pat užtektinai, jei naudojamos tik penkios sėdimos vietos, bagažinės talpa siekia 943 litrus. Būtent su tokia konfigūracija nusprendėme leistis į kelionę ir aplankyti du Lenkijos miestus – Vroclavą ir Zakopanę.
Žinoma, „Espace“ turi dar dvi papildomas sėdynes, kurios yra nulenkiamos ir paslepiamos po bagažinės kilimu, tačiau apie tai neišsiplėsiu, kadangi, kaip ir daugumoje naujų septynviečių SUV, šios sėdynės labiau pritaikytos išskirtiniams atvejams nei kasdieniam naudojimui. Suaugusiam žmogui trečiojoje eilėje nebus nei patogu, nei itin malonu. Tačiau situacija keliaujant penkiems žmonėms pritaikytame „Espace“ – visai kitokia.
Kaip jau minėta, erdvės šiame automobilyje netrūksta, tad komfortiškai susėsti gali visi, o bagažui vietos užteks net jei į kelionę pasiimsite ir po kelis lagaminus. Vietą gale galima reguliuoti ir stumdant antros eilės sėdynes. Jas pastūmus į priekį, vietos bagažo skyriuje padaugėja (943 l), o pastūmus atgal (bagažinės talpa 692 l) dar daugiau vietos sukuriama sėdinčiųjų gale kojoms.
Automobilis važiuoja komfortiškai, turi gerą garso izoliaciją, viduje panaudotos kokybiškos medžiagos, kurias malonu liesti. Vairuotojo ir priekyje sėdinčio keleivio sėdynės taip pat sukurtos ergonomiškai, kad keliaujančiųjų nevargintų net ir ilgesnėse kelionėse. Antros eilės sėdynės taip pat pakankamai patogios, o lyginant su konkurentais, aiškiai matyti, kad „Renault“ inžinieriai pasistengė ir čia. Galinių sėdynių galvos atlošai papildyti papildomomis nulenkiamomis atramomis galvai iš šonų, o tai reiškia, kad ilgesnėje kelionėje sėdintys gale gali patogiai snausti be papildomų kelioninių pagalvėlių. Galinės sėdynės sukurtos su šoniniu kūno prilaikymu, todėl komfortu neturėtų skųstis ir sėdintys gale. Gal kiek nepatogiau gali būti sėdinčiam per vidurį, tačiau jei automobiliu keliauja tik 4 asmenys, tikėtina, kad nusiskundimų dėl komforto neturės nė vienas.
Naudingi ir patogūs sprendimai
Be abejonės, automobilis papildytas ir tiesiog perpildytas įvairių vairuotojo pagalbos sistemų, komforto technologijų ir asistentų, kurie prisideda prie malonios keliavimo patirties. Visų sistemų vardinti neverta, mat kai kurios jų naujuose automobiliuose jau yra tapusios standartinės įrangos dalimi. Adaptyvi kruizo kontrolė padeda ne tik važiuojant magistraliniais keliais, tačiau ir prireikus lūkuriuoti spūstyse. Automobilis, analizuodamas eismą priekyje, puikiai pats sustoja ir vėl pradeda judėti iš vietos. Pasirinkus norimą atstumą iki priekyje esančio automobilio, tiksliai jo laikosi ir mažina ar didina greitį iki pasirinkto, atsižvelgiant į priekyje važiuojančio vairuotojo veiksmus.
Vis tik sprendimas, kuris tikrai nėra standartinis tokiuose automobiliuose – visų vairuojamų ratų sistema. Nors dažnas gamintojas giriasi, kad tai premium modeliuose naudojama sistema, reikėtų prisiminti, kad ši sistema buvo naudojama jau ir senuose automobiliuose, kuriais vairuotojai džiaugėsi 90-aisiais ar netgi dar seniau. Ši sistema kurį laiką buvo pamiršta, o vėliau ją prisiminę gamintojai pradėjo džiūgauti, kaip modelius papildė išskirtine ir labiau į prabangius automiblius orientuota sistema. Tad be didelių liaupsių apie išmanią ir neva naują sistemą, malonu pasidžiaugti, kad gamintojai ją prisiminė ir montuoja į tokius automobilius, kaip „Espace“. Ji montuojama ir į premium gamintojų sedanus, tačiau jos nauda gerokai labiau atsiskleidžia didesnį kebulą turinčiuose, priekiniais ratais varomuose automobiliuose. Dėl galinių ratų pasukimo (5 laipsniais), apsisukimo kampas yra gerokai mažesnis, todėl su tokiu automobiliu paprasčiau apsisukti net ir siauresnėse gatvėse, o prireikus įvažiuoti į stovėjimo vietą, tai daryti taip pat yra paprasčiau ir patogiau. Žinoma, reikia šiek tiek priprasti, nes parkuojantis lygiagrečiai, nereikia vairo susukti tiek daug, kad pavyktų sklandžiai įvažiuoti į stovėjimo vietą, tačiau tai tik smulkmena, neabejoju, kad ne vienas vairuotojas džiaugiasi šios sistemos sugrįžimu.
Automobilio multimedija yra patogi naudotis, intuityvi, o automobilio junglumas džiugina – telefoną nesunkiai galima susieti belaidžiu ryšiu, nereikia papildomai jokių laidų, kad galėtumėte visais funkcionalumais naudotis patogiai automobilio multimedijos ekrane. Kad ir kaip bebūtų, tai svarbu paminėti, nes netgi kai kurie premium gamintojai „Android Auto“ sąsają vis dar siūlo tik prijungus telefoną prie automobilio laidu. O net ir tada ne visuomet viskas vyksta sklandžiai, todėl „Espace“ šiuo klausimu džiugina.
Genialumas slypi paprastume
Apskritai, įveikti 2 tūkst. kilometrų kelionę – nuo Vilniaus iki Vroclavo, nuo Vroclavo iki Zakopanės ir nuo Zakopanės iki Vilniaus – su šiuo automobiliu buvo malonu ir paprasta. Žinoma, idealumui ribų nėra, tad buvo keli dalykai, kuriuos šiame automobilyje keisčiau. Vieną jų galima pakeisti labai paprastai.
Automobilyje, kuriuo leidomės į kelionę, buvo sumontuotas didžiulis panoraminis stogas. Stogas, o ne stoglangis, nes jis niekaip neatsidaro, o taip pat ir neužsidengia. Nėra jokios užuolaidėlės, kuri paslėptų stiklą, tad plieskiant saulei automobilis su tokiu stogu, paprastai tariant, tampa kaip šiltnamis. Saulė nesunkiai prikaitina automobilio vidų ir visai nesvarbu, ar automobilis stovi, ar važiuoja. Oro kondicionierius veikia kaip pridera, tačiau esant tokioms aplinkybėms jis nespėja atvėsinti oro automobilyje, todėl viduje būna gana šilta. Žinoma, galima nusistatyti žemesnę temperatūrą, padidinti oro srauto tiekimą į saloną ir, veikiausiai, tos vėsos būtų užtektinai, tačiau to nedarėme ir nerizikavome peršalti, nes kaip žinia, karštą vasaros dieną persišaldyti automobilyje ne taip jau ir sudėtinga. Be to, ortakiai suprojektuoti taip, kad oras būtų pučiama tiesiai į žmones, jų nukreipti į kitą pusę neįmanoma, nes taip jie yra visiškai uždaromi. Tačiau panoraminis stoglangis yra papildomos įrangos dalis, todėl jo galima nesirinkti. Žinoma, automobilis su juo atrodo gražiai, stiklas sukuria dar didesnį erdvės pojūtį, šviesus automobilio salonas atrodo dar prabangiau, tačiau, kaip sakoma: genialumas slypi paprastume, tad tuo paprastumu rekomenduočiau pasinaudoti.
Dar vienas dalykas, kurį norėtųsi rekomenduoti gamintojui pakeisti, tai 1,2 litro benzininį variklį į kiek galingesnį agregatą. Taip, „Renault Espace E-Tech Full Hybrid“ yra hibridinis automobilis, kuris, be vidaus degimo variklio, yra aprūpintas ir elektros motoru, kuris leidžia mieste judėti naudojant tik elektros energiją. Tai yra puiki kombinacija, tačiau turint mintyje, kad tai yra didelis automobilis, šio variklio kartais šiek tiek pritrūksta. Ypač, kai prireikia staigiai reaguoti ir pagreitėti. Žinoma, svarbu paminėti, kad kasdienėms kelionėms jo tikrai pilnai užtektų, kartu su elektros varikliu generuojama galia siekia 200 AG (146 kW), tačiau daug važinėjant greitkeliais galios norėtųsi šiek tiek daugiau.
Kalbant apie degalų sąnaudas, gamintojas deklaruoja, kad jos turėtų varijuoti tarp 4,6–4,8 l/ 100 km. Realiomis sąlygomis važiuojant daugiausia užmiestyje, sąnaudos yra didesnės. Važinėjant mieste, elektros variklis iš tiesų padeda sąnaudas sumažinti ir jos varijuoja apie 5 l/100 km, tačiau užmiestyje, ypač važiuojant greitkeliais, kuriuose leistinas greitis siekia 140 km/val., sąnaudos padidėjo iki 6,4 l/100 km. Ruožuose, kur greitis būdavo mažesnis – 100–120 km/val., sąnaudos krisdavo iki 5,7 l/100 km. Tad automobilis greitkeliuose ir magistralėse turi kiek didesnį apetitą nei deklaruojama, tačiau mieste, ypač jei tenka įveikti nedidelius atstumus ar judėti lėtai, galima važiuoti naudojant tik elektros energiją, tad vidutinės degalų sąnaudos reikšmingai sumažėja.
Tad ar galima naujus SUV prilyginti anksčiau miestuose zujusiems minivenams? Matyt, kad skaičiuojant erdvę, čia vienatūrius gali pralenkti tik jau minėti lengvieji komerciniai automobiliai, mikroautobusai, kurie sukurti kelionėms ar yra skirti vežti didesnį žmonių skaičių. Tačiau tai, kokį komfortą ir galimybes siūlo naujieji gamintojų kūriniai, neabejotinai pamalonins ne vieno keliautojo širdį, pateisins lūkesčius bei prisidės prie teigiamos keliavimo patirties. Jei savo šeimai ieškočiau didesnio automobilio, neabejotinai „Renault Espace“ būtų įtrauktas į kandidatų sąrašą.
Naujojo „Renault Espace“ kaina prasideda nuo 40 890 eurų.