Mažiausias „Audi“ SUV automobilis Q3 debiutavo 2011 metais, o rinkoje atnaujintas modelis pasirodys šių metų pavasarį. Nuo debiuto pradžios buvo parduota daugiau kaip 400 000 šių miesto SUV automobilių – išties puikus rezultatas. Apie atnaujintą modelį neseniai buvo rašyta, tad trumpai priminsiu apie pagrindinius pakeitimus.
Atnaujintame „Audi Q3“ modelyje buvo sumontuotos kitokios radiatoriaus grotelės, kitoks priekinis buferis, nauji priekiniai ir galiniai žibintai. Nuo šiol priekinius žibintus galima užsisakyti su LED technologija (ksenoniniai žibintai ir LED dienos šviesos nuo šiol yra bazinė įranga), taip pat į visus modelius montuojami galiniai žibintai turi LED technologiją. Iš priekio atnaujintą modelį lengviausia atpažinti pagal tą požymį, kad radiatoriaus grotelės susisiekia su priekiniais žibintais – taip atrodo ir Detroite šiomis dienomis debiutuojančio didžiojo „Audi Q7“ priekinė dalis.
Skirtingos galios koncepcija
Bandant atnaujintą „Audi Q3“ šalia Miuncheno oro uosto esančiuose keliuose (bandymams turėjome tik kelias valandas), visgi labiausiai sužavėjo ne velniškai greitas 340 AG (30 AG daugiau nei anksčiau) „Audi RS Q3“ modelis. Nors, žinoma, „karščiausia“ Q3 versija negali palikti abejingais greičio fanų – efektinga specialaus modelio apdaila, žemų tonų išmetimo sistemos garsas, pagreitis iki 100 km/val. per 4,8 sekundes, visų varančiųjų ratų pavara ir ties 250 km/val. žyma elektronika apribotas greitis išties greitai įkaitina kraują. „Atvėsina“ nebent tik beveik dvigubai didesnė nei bazinio modelio kaina (54 785 eurai).
O labiausiai tinkamu šiam SUV automobiliui pasirodė pirmą kartą į „Audi Q3“ montuojamas 1,4 TSI COD motoras, anksčiau diegtas tik A1 ir A3 modeliuose. Tai turbobenzininis 150 AG ir 250 Nm pasiekiantis keturių cilindrų variklis, turintis dviejų cilindrų atjungimo technologiją. Esant nedidelei apkrovai/važiuojant tolygiai elektronika uždaro vidurinių dviejų cilindrų vožtuvus ir degalų padavimą, o automobilis toliau rieda varomas dviejų cilindrų. Rezultate – tik 5,5l/100 km (5,8l/100 km su automatine pavarų dėže) degalų sąnaudos. Tiesa, tokias nurodo gamintojas, bet ir labai nepersistengiant buvo nesunku pasiekti 7l/100 km sąnaudas – puikus rezultatas SUV automobiliui su benzininiu varikliu.
Šis motoras komplektuojamas su 6 laipsnių mechanine arba automatine dviejų sankabų „S tronic“ pavarų dėže. Automobilis – ne iš lėčiausių: su „mechanika“ įsibėgėja per 9,2 sekundes, o su „automatu“ ir dar greičiau – per 8,9 sekundes. Dar viena gera žinia – su šiuo motoru komplektuojami baziniai, pirmose kainoraščio pozicijose esantys automobiliai (nuo 29 397 eurai). Blogesnė žinia – su šiuo motoru nekomplektuojama visų varančiųjų ratų pavara. Bet miesto SUV automobiliui tai nedidelė bėda.
Iš viso gamoje automobilis turi keturis benzininius 150–340 AG ir tris dyzelinius 120–220 AG motorus, kurie nuo šiol atitinka „Euro 6“ standartą ir yra ne tik taupesni, bet ir galingesni už ankstesnius variklius. Motorai gali būti komplektuojami su 6 greičių mechanine arba 6 arba 7 greičių (priklausomai nuo galios) „S tronic“ automatine pavarų dėže. Taip pat su galingesniais motorais gali būti derinama visų varančiųjų ratų „quattro“ pavara.
Naujos multimedijos galimybės
Taigi, keliais chromo štrichais buvo atnaujintas ir „Audi Q3“ salonas, atsirado papildomos apdailos komplektacijos. Išties ir anksčiau šio automobilio salonui priekaištų nebuvo – gera ergonomika, patogios sėdynės, itin kokybiškos apdailos medžiagos. Tačiau, palyginti su moderniu ir stilingu naujojo „Audi A3“ salonu, „Audi Q3“ prietaisų skydelis atrodo gana konservatyviai. Bet tai – tik skonio reikalas, nes ne visiems patinka ir asketiškas A3 hečbeko interjeras.
Tuo tarpu atnaujinto modelio elektroninių pagalbininkų sąrašą papildė tokia įranga kaip nematomų zonų stebėjimo, ženklų atpažinimo sistemos. „Active lane assist“ sistema, naudojanti vaizdo kamerų duomenis ir veikianti vairo sistemos darbą, nepastebimai vairuotojui leidžia palaikyti tiesią važiavimo kryptį, neišvažiuojant iš savo eismo juostos.
Mėgstantiems naujas technologijas, „Audi connect“ sistema siūlo galimybę prijungti savo telefoną prie automobilio multimedijos sistemos. Tai drauge važiuojantiems šeimos nariams „WiFi“ ryšiu leis naudotis internetu, o vairuotojas ekrane galės naudotis „Google Earth“ ir „Google Street View“ navigacija.
Na, bet aš būtinai pasirūpinčiau, kad automobilyje būtų sumontuota „Audi drive select“ sistema (standartinė įranga „Sport“ ir „Design“ versijose). Ši sistema keičia vairo ir akceleratoriaus reakciją, su automatine dėže – pavarų perjungimo greitį, o jei papildomai užsakyta adaptyvi pakaba – ir važiuoklės standumą. Išties puikiai veikianti sistema, leidžianti pasirinkti skirtingus važiavimo režimus – komfortišką, automatinį, dinamišką arba taupų.
Kas į palapinę?
Į mažiausio „Audi“ SUV automobilio bagažinę telpa nuo 460 iki 1365 l (nuo šiol bagažinės dangtis gali būti valdomas elektra), o salone bus patogu keliauti ir keturiems. Nors garso izoliacija tikrai gera, papildomai galima užsisakyti dar labiau garsą izoliuojantį priekinį automobilio langą. O keleiviai tikrai įvertins tolygiai, be fiksuotos padėties atsidarančias dureles – jas galima praverti norimu kampu, nebijant apgadinti svetimo ir savo automobilio.
Iš originalių siūlomų automobilio aksesuarų, neabejotinai išskirčiau... palapinę. Taip taip, ši palapinė (kaina Vokietijoje – 1390 eurai) pritaikyta prijungti prie automobilio galinės dalies, o jos rėmas yra sudarytas iš pripučiamų elementų. Palapinė yra jungiama prie atidarytos bagažinės, tad galima naudotis viena automobilio bagažinės ir palapinės erdve. Tiesa, būtų idealu, jei niekas tuo metu nenuspręstų įjungti automobilio variklio. Jau nekalbant apie bandymą važiuoti – panašu, kad apie tokius galimus variantus lietuviškų vakarėlių gamtoje metu vokiečiai negalvojo.
Įvertinimas 9/10
„Audi Q3" vizitinė kortelė
Variklio darbinis tūris: 1395 cm³
Degalai: benzinas
Galia: 110 kW/150 AG/5000-6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 250 Nm/1500-3500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 pavarų mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4388 mm
Plotis: 1831 mm
Aukštis: 1590 mm
Važiuoklės bazė: 2603 mm
Svoris: 1385 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,2 s
Maksimalus greitis: 204 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,5 l/100 km
CO2 emisija: 127 g/km
Bagažinės tūris: 460/1365 l
Kaina: 29 397 eurai