Pirmiausiai europiečiai japonus gana ilgai įtikinėjo, kad senojo žemyno vartotojai pageidauja automobilių su dyzeliniais motorais. Galiausiai toks dyzelinis opozicinis motoras (benzininis „Boxer" variklis „Subaru" automobiliuose debiutavo tolimais 1965 metais) gamoje pasirodė 2007 metais ir pelnė itin palankius atsiliepimus. Tačiau pasirodė, kad europiečiams to nepakanka - su „dyzeliu" jie pageidavo ir „automato". Norų įgyvendinimas ir vėl užtruko.
Populiariausias „Subaru" modelis
Pagaliau 2013 metų pabaigoje įvyko kintamo veikimo transmisijos „Lineartronic" ir dyzelinio motoro „santuoka" - ši pora buvo įkurta „Outback" automobilyje. Na, o šiais metais šio paklausaus derinio sulaukė ir populiariausias Europoje „Subaru" modelis - kompaktinis krosoveris „Forester" (reikia pastebėti, kad šių modelių parduodama dvigubai daugiau nei antroje pagal populiarumą vietoje esančių „Outback"). Tuo pačiu 2013 metais debiutavęs ketvirtosios kartos modelis buvo saikingai atnaujintas.
Pasak gamintojo atstovų, praeitais metais Europos rinkoje pradėjo stigti „Subaru" markės automobilių - įsibėgėjus prekybai gamybos pajėgų prioritetu tapo JAV rinka, tad europiečiams ir vėl teko palūkėti. Na, bet šiais metais japonai planuoja parduoti net 940 tūkst. naujų modelių visame pasaulyje. Lūkesčiai pagrįsti ir tikėtina, kad užsibrėžtus planus įgyvendinti pavyks. Juolab gamoje siūlomi išties nauji ir patrauklūs modeliai, tarp kurių seniausias - 2011 metais debiutavęs simpatiškas krosoveris „Subaru XV".
Žinoma, europiniai planai kuklesni - Skandinavijoje ir Baltijos šalyse „Subaru" ketina parduoti 8500 mašinų, bet net ir tai yra 20 procentų daugiau nei pernai. O pernai vien tik Baltijos šalyse pernai buvo parduota rekordiškai daug naujų „Subaru" automobilių. Estijoje buvo nupirkti net 983, Lietuvoje ir Latvijoje - atitinkamai 296 ir 227 „Subaru" automobiliai.
Atnaujintą modelį atpažinti sunku
O štai viduje plika akimi matomų atnaujinimų daugiau - gamyboje panaudota kitokia ir labiau kokybiška durelių apdaila, atsirado galimybė užprogramuoti elektrą valdomos bagažinės atidarymą. Prietaisų skydelyje atsirado interjerą pagyvinantys intarpai. Na, o bene labiausiai atstovai džiaugėsi nauju, centrinėje konsolėje sumontuotu lietimui jautriu 6,2 colių ekranų. Tiesa, tik iki to laiko, kol nepaklausiau, kokia gi navigacijos sistema sumontuota automobilyje? Pasirodo, kol kas jos neužsisakysi net už papildomą kainą ir dar teks palaukti. Kažkur girdėta? O kaip gi - ne vienas pavyzdys byloja, kad ištikimieji „Subaru" markės gerbėjai įpratę laukti.
Nuolatinė 4x4 pavara
Įlipimą ir išlipimą palengvina žemi ir izoliuoti durelių slenksčiai - ne tik patogu, bet ir kelnės lieka švarios. Ties vidine slenksčio dalimi sumontuotas papildomas laiptelis palengvina įlipimo ir išlipimo procesą. Aplamai, salono kokybe ir ergonomiką skųstis nebūtų jokio pagrindo - klasės standartus atitinkančios apdailos medžiagos, erdvu ir patogu priekyje, užtenka vietos ant galinių sėdynių ir bagažinėje. Bet kokiu atveju šiuolaikinis ketvirtosios kartos „Subaru Forester" modelis gali drąsiai konkuruoti su tokiais pripažintais SUV modeliais kaip „Honda CR-V" ar „Toyota RAV-4", taip pat „Mazda CX-5", „Nissan X-Trail" ir kitais.
Ir, palyginti su čia paminėtais modeliais, turi vieną neabejotiną privalumą - visuose „Subaru Forester" modeliuose yra nuolatinė visų varančiųjų ratų pavara. Dauguma konkurentų automobilių perkami tik su priekiniais varančiaisiais ratais, o su visų ratų pavara jų kainą yra gerokai aukštesnė.
Tinkamiausias ramiam važiavimui
Važiuojant ramiu tempu, pavaros (čia yra 7 fiksuotos pavaros) perjungiamos sklandžiai, nuspaudus akceleratorių daugiau kaip 65 proc., pavara perjungiama į žemesnę. Na, o prie visos laimės stabdant taip pat palaipsniui jungiamos žemesnės pavaros, taip užtikrinant tolygesnį lėtėjimą. Tačiau žinoma iš 147 AG „dyzeliuko" ir CVT pavarų dėžės kažkokio sprogstamos dinamikos negali nei tikėtis, nei jos ir yra - tiesiog gana sklandžiai veikiantis pavarų perjungimas be jokių sportiškų ambicijų. Kaip privalumą galima paminėti ir nedideles degalų sąnaudas - važinėjant mišriu režimu sniegu ir ledu padengtais keliais, taip pat nuvalytais asfaltiniais ruožais, jos buvo 7,4 l/100 km.
Tai geras rezultatas, nes automobilis sveria pakankamai nemažus 1615 kg, o ir nuolatinė visų varančiųjų ratų pavara taupyti nepadeda. Bet be jokių abejonių pakaba puikiai susitvarkytų net ir su gerokai didesne galia - priekyje čia sumontuotos „McPherson" tipo, gale - dvigubos pakabos svirtys. Važiuoklė nusipelno tik geriausių atsiliepimų - ji ir puikiai sugeria duobėto kelio nelygumus, ir greitus asfalto ruožų vingius. Tad be jokių abejonių šiam automobiliui itin tiktų ir galingiausias 240 AG turbobenzininis motoras. Gaila, bet šįkart mes turėjome galimybę susipažinti tik su neseniai „susituokusiais" dyzeliniu motoru ir CVT pavarų dėže.
Lietuvoje atnaujintas „Subaru Forester" modelis su dyzeliniu 2.0 147 AG motoru ir pirmą kartą drauge siūloma „Lineartronic" pavarų dėže kainuoja nuo 28 900 eurų. Toks pats dyzelinis modelis su „mechanika" kainuoja nuo 27 200 eurų, pigiausias benzininis modelis - nuo 23 900 eurų. Kainų viršuje - turbobenzininis 240 AG „smarkuolis" su automatine pavarų dėže, kainuojantis nuo 33 600 eurų.
Įvertinimas 8/10
„Subaru Forester" vizitinė kortelė
Variklio darbinis tūris: 1995 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 108 kW/148 AG/3600 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 350 Nm/1600-2400 aps./min.
Pavarų dėžė: 7 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4595 mm
Plotis: 1795 mm
Aukštis: 1735 mm
Važiuoklės bazė: 2640 mm
Svoris: 1615 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,9 sek.
Maksimalus greitis: 188 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,1 l/100 km
CO2 emisija: 158 g/km
Bagažinės tūris: 505/1592 l
Kaina: nuo 28 900 eurų (bazinė versija - nuo 23 900 eurų)