Kuo jie išskirtiniai? Ogi savo savitumu tiek kalbant apie išvaizdą, tiek ir apie techninius sprendimus. Nors jie kuriami naudojant tas pačias platformas kaip ir „Peugeot“ (o paskutiniaisiais metais – ir „Opel“) modeliai, tad didelių techninių skirtumų daug nerasite, tačiau viskas slepiasi detalėse. Ir nustatymuose.

Pirmiausiai reikia pripažinti, kad „Citroën“ automobilių išvaizda yra pakankamai originali. Žinoma, tai ne išskirtiniai kelių dešimčių amžiaus modeliai, bet ir net ir būdami bendraplatformiai su kitų markių automobiliais, jie sugeba išlaikyti savitą eksterjerą ir interjerą. Tai pirmą.

O antra yra gamintojo nustatymai, naudojant bendrą PSA koncerno „EMP2“ platformą, kuri yra pagrindas daugybei „Peugeot“ ir „Citroën“ automobilių. Visgi dvigubo ševrono ženklo atstovai sugeba pasiūlyti tokius derinimus, kad nei vienas kitas gamintojas nesiūlo nieko panašaus – net sėdęs prie vairo užmerktomis akimis, galėtum pasakyti kokią markę vairuoji. Aišku, kelyje to bandyti nerekomenduoju.

Visa tai – dėl puoselėjamų tradicinių markės vertybių – komforto ir... dar didesnio komforto. Taip, nuo šiol nebesiūloma hidropneumatinė pakaba, paskutinį kartą montuota į antros kartos „C5“, tačiau markės inžinieriai randa savų sprendimų už mažesnę kainą (ir patikimesnių). Tad nieko keisto, kad „Citroën“ vairuotojai savo automobilius išskiria dėl ypatingo komforto.

Nors iš šiuolaikinių „Citroën“ modelių reguliuojamo standumo pakabą turi tik neseniai debiutavęs dabartinis didžiausias gamintojo modelis „Citroën C5 X“, tačiau net ir su įprasta pakaba automobilis važiuoja stebėtinai švelniai. Nemažai prie to prisideda ir amortizatoriai, kurie eigos pabaigoje standėja, tad sugeria didesnius smūgius pervažiavus per duobę, taip pat slopina į kėbulą perduodamas vibracijas.

Žinoma, didelių stebuklų tikėtis neverta – automobilis švelniai siūbuoja, važiuojant per didesnes duobes supurto, dėl minkštai suderintos pakabos svyra posūkiuose, o lengvai besisukantis vairas tikrai nėra informatyvumo etalonas.

Bet ar tai svarbu? Nes tokie suderinimai skatina važiuoti neskubant ir atsipalaidavus. Oriai. O prie viso to lengvo vairavimo, minkštai veikiančių amortizatorių dera ir ypatingos sėdynės su itin storu ir minkštu užpildu. Bet jos ne tik komfortiškai minkštos, bet ir pasižymi neblogu profiliu, turi gerą šoninį prilaikymą (visą tai pamatysite vaizdo apžvalgoje), tad sėdynėje jausitės vairuotoju, o ne ant jos padėtu pirkinių krepšeliu. O visą gerą atmosferą salone papildo garsą izoliuojantis priekinis stiklas, mažinantis triukšmingumą.

Tad kaip ir minėjau – tai išties relaksacinis automobilis, skatinantis atsipalaiduoti ir mėgautis važiavimu be poreikio ką nors įrodinėti. Na, o kalbant konkrečiai apie atnaujintą „Citroën C5 Aircross“, tai nuo šiol jis gali pasigirti ir pakeista, labiau SUV modeliams būdinga kampuota išvaizda, visiškai nauja multimedijos sistema su 10 colių ekranu ir atnaujinta centrine konsole su maža pavarų perjungimo svirtele kaip „Peugeot“ automobiliuose.

O ar varikliai taip pat leidžia važiuoti neįsitempus? Jei kalbėti apie benzininius motorus, tai visgi tik 130 AG pasiekiantis trijų cilindrų variklis toli gražu nėra optimalus pasirinkimas 1,5 tonos sveriančiam SUV. O štai galingesnė 180 AG „PureTech“ versija, deja, jam nesiūloma, tad pirmąjį variantą (nors ir pigiausią) vargu ar rekomenduočiau.

Tuo labiau, kad bandytoje mašinoje jis buvo sukomplektuotas su automatine transmisija. Apie šį tandemą esu jau rašęs ne kartą – nors hidraulinis „automatas“ užtikrina itin švelnų ir tolygų pavarų perjungimą, visgi jis atima pernelyg daug galios iš ir taip ne pačio pajėgiausio motoro. Tad jei su dinamika dar galima susitaikyti ir atsipalaiduoti, tai po bandomojo važiavimo matant beveik 10 l//100 km siekiančias degalų sąnaudas – vargiai.

Galima būtų bandyti taupyti su mechanine transmisija, bet kas tokią rinksis modelyje, kurio kaina prasideda nuo 28 990 eurų („Sixt Leasing“ veiklos nuomos mėnesio įmoka yra nuo 461 euro). Lygiai taip pat nors gamoje ir yra turbodyzelinis „BlueHDi“ 130 AG varikllis, ir jis neatrodo tinkamas pasirinkimas šių dienų kontekste.

Tad teks plačiau atverti piniginę ir rinktis iš tinklo įkraunamą hibridinę versiją (nuo 43 690 eurų), kuri vien tik elektra leis nuvažiuoti virš 50 kilometrų. Kadangi identišką hibridinę pavarą jau išbandžiau „C5 X“ modelyje, galiu patvirtinti, kad net ir išeikvojus iš išorinio elektros tinklo įkrautą energiją, hibridas ir toliau lieka itin taupus, 100 km vidutiniškai pareikalavęs tik 3,4 l benzino. Optimalus variantas atpalaiduojančiam važiavimui!

Daugiau apie atnaujintą „Citroën C5 Aircross“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.