Žinoma, pamatyti jį neapklijuotą automobilių dalijimosi kompanijos lipdukais tikimybė nedidelė – maždaug 90 proc. Lietuvoje registruotų „Fiat“ išregistruojami ir toliau tęsia savo gyvenimą Italijos, Ispanijos ir kitų šalių automobilių nuomos punktuose. Tačiau palikime skaičius statistikai, nes nuo to mums nei šilta, nei šalta – vienaip ar kitaip modelis paklausus ir ne be priežasties.
2014 metais debiutavusį SUV „Fiat 500X“ gamintojas reklamavo kaip „Viagros“ padauginusį mažylį „500“. Išvaizda turi neabejotinų panašumų, bet visgi šis modelis techniškai yra kur kas artimesnis „Jeep Renegade“ – abu automobiliai pagaminti naudojant tą pačią platformą. Todėl ir nestebina, kad čia sėdima kur kas patogiau nei mažiausiame „Fiat“ – patogią padėtį užtikrina ne tik gerokai erdvesnis salonas, bet ir abejomis kryptimis reguliuojamas vairas, kokio neturi jaunesnysis brolis.
Atnaujintas „500X“ turi naujus „FireFly“ trijų ir keturių cilindrų turbovariklius – taupesnius, efektyvesnius ir tylesnius. Modelis siūlomas trijų įrangos lygių – „Urban“, „Cross“ ir „City Cross“. O išorės išvaizda taip pat buvo atnaujinta: ją lengviausia atpažinti pagal naujas LED dienos šviesas ir galinius LED žibintus.
Be to, tai yra retas mažų SUV klasės atstovas, galimas su visų varančiųjų ratų pavara. Net ir didesni SUV su visais varančiaisiais ratais šiandien yra vis didesnė retenybe. Žinoma, tai taip pat bendros su „Jeep“ platformos nuopelnas.
Taupiausi dyzeliniai
Trijų cilindrų 1 l 120 AG variklis šiek tiek vibruoja, veikdamas laisvomis apsukomis, bet yra energingas – tik tiek, kad mėgsta aukštesnius sūkius ir, norint važiuoti energingai, tenka dažniau perjunginėti pavaras. Žinoma, tai yra ir pigiausias pasirinkimas gamoje – modeliai su trijų cilindrų varikliu kainuoja nuo 16 990 eurų.
Bet jei tenka dažniau važiuoti už miesto, rekomenduoju rinktis šauniai besisukantį keturių cilindrų 1,3 l turbobenzininį 150 AG motorą – degalų sąnaudos bus ne ką didesnės, o važiuoti bus kur kas smagiau.
Aišku, taupiausi yra turbodyzeliniai 1,3–2 l „Multijet“ motorai, pasiekiantys nuo 95 iki 150 AG, bet su tokiais varikliais mašinos yra brangiausios ir, jei per metus neprisukate dešimtis tūkstančių kilometrų, prasmės rinktis dyzelinį variantą nėra.
Konkurentų ne vienas
Žinoma, per pastaruosius keturis metus, kai debiutavo „500X“, šioje klasėje atsirado daug naujų žaidėjų – „Mazda CX-3“, „Hyundai Kona“, „Seat Arona“, „Opel Crossland X“ – jų sąrašas ilgas ir rinktis tikrai yra iš ko.
Tad nors „Fiat“ vis dar žavi stilinga išvaizda ir po atnaujinimo siūlomas su pažangiomis saugumo ir multimedijos sistemomis, norisi tiksliau veikiančios vairo sistemos, taip pat konkurentams jis nusileidžia praktiškomis savybėmis, o ir kaina nėra mažiausia.
Daugiau apie atnaujintą „Fiat 500X“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.