Gyvename tokiais laikais, kai dažnu atveju patogumas nugali pojūtį. Užuot lipę į kalnus – keliamės į juos funikulieriumi, užuot vaikščioję paplūdimiu – renkamės kelius besidriekiančius pakrante ir važiuojame automobiliu, užuot besimėgavę naujomis sportiškų kupė automobilių kartomis – žiūrime į tokių modelių pavadinimus, kurie dabar užlipdyti ant SUV kėbulus turinčių mašinų. Dažnas, paklaustas kaip vertina tokius pokyčius, tikriausiai, papasakotų apie tai, kaip yra patogu turėti tokias galimybes, nes dabar gyvenamas lekia tokiu tempu, kad pasimėgavimui procesu nebelieka laiko.
Viskas keičiasi labai greitai ir tai iš dalies netgi kažkiek gąsdina. Ypač kalbos, kad netrukus keliuose važinės savivaldžiai automobiliai, o mes galėsime patogiai įsitaisyti ant galinės sėdynės. Šioje vietoje norėtųsi nutraukti tos patogios ateities reklamos kadrą ir paklausti: o ką daryti tiems, kurie dega aistra vairavimui? Tiems, kuriuos kalbos apie elektrinę ateitį vis dar labiau atbaido nei vilioja, o benzino kvapas ir galingų motorų gausmas – geriausias ramybės sielai receptas.
Tačiau čia benzingalvius norėtųsi nuraminti. Kai kurie gamintojai drąsiai deklaruoja, jog automobilius su vidaus degimo varikliais gamins iki kol tai bus įmanoma, o kartu ir pasiūlys tokių elektromobilių, kurie privers į šiuos modelius pažiūrėti kitomis akimis. Vienas tokių pavyzdžių – „Porsche“, kuris ne tik pareiškė, kad 911 modelį su vidaus degimo varikliu gamins iki tai bus įmanoma, tačiau šiemet pristatė ir atnaujintą visiškai elektrinį „Taycan“, kurį, pagal atliktus pakeitimus, būtų galima vadinti net ne atnaujintu, o naujos kartos Taycanu.
Viena įkrova – iki Varšuvos ir dar toliau
Žinoma, kai kalbame apie elektromobilį, bene dažniausiai pirmasis klausimas būna apie tai, kokį atstumą konkretus modelis gali nuvažiuoti viena įkrova. Ir čia inžinieriai pasistengė nenuvilti vairuotojų – lyginant su pirmtaku, naujojo „Taycan“ nuvažiuojamas atstumas buvo padidintas 35 proc. arba 175 kilometrais, o tai reiškia, kad pilnai įkrovus bateriją, pagal WLTP, atnaujintas modelis galės įveikti 678 kilometrus.
Kadangi daugelis vairuotojų elektromobilių nuvažiuojamą atstumą vis dar matuoja pagal tai, kaip sklandžiai su elektromobiliu galima nuvažiuoti iki pajūrio ir kiek galimų nuvažiuoti kilometrų liks po tokios kelionės, galima pasakyti, kad tokios specifikacijos leistų iš Vilniaus nuvažiuoti į Klaipėdą ir iš Klaipėdos vėl sugrįžti į Vilnių. Na ir jei skaičiuotume, kad tai yra tikslus galimų įveikti kilometrų skaičius, po tokios kelionės baterijoje dar turėtų likti energijos papildomam 61 kilometrui. Žinoma, vairuotojai turėtų nepamiršti, kad net ir padidinus baterijos našumą, nuvažiuojamas atstumas priklauso tiek nuo vairavimo stiliaus, tiek nuo eismo sąlygų, o taip pat ir lauko temperatūros, todėl esant skirtingoms sąlygoms ir nuvažiuojamas atstumas gali skirtis.
Daugiau kilometrų per trumpesnį laiką
Vis dėlto, jei prireiktų sustoti papildyti baterijos energijos atsargas, inžinieriai pasirūpino, kad tai būtų galima padaryti dar greičiau nei anksčiau. Atnaujintas modelis 800 voltų nuolatinės srovės įkrovimo stotelėse gali būti įkraunamas iki 320 kW siekiančia galia. O tai yra 50 kW daugiau nei ankstesniame modelyje.
Siekiant padidinti įkrovimo našumą inžinieriai taip pat numatė, kad palaikant stabilų įkrovimą, didelę įkrovimo galią, viršijančią 300 kW, galima išlaikyti net iki penkių minučių. Dar viena gera žinia, kad net ir esant žemesnei temperatūrai galima greičiau pasiekti didelę įkrovimo galią. Tai reiškia, kad įkrovimo laiką nuo 10 iki 80 proc., lyginant su ankstesniu modeliu, galima sutrumpinti perpus.
Esant 15 laipsnių temperatūrai, ankstesnio modelio baterijos atsargas nuo 10 iki 80 proc. buvo galima papildyti per 37 minutes. Tokiomis pačiomis sąlygomis atnaujintas „Taycan“, nepaisant didesnės baterijos talpos, gali būti įkrautas vos per 18 minučių.
Tam, kad pavyktų nuvažiuoti kuo toliau, gamintojo inžinieriai padidino ir rekuperacijos efektyvumą. Numatyta, kad atnaujintas modelis pasižymės 37 proc. geresne energijos regeneracija stabdant.
Dar daugiau galios ir kontrolės galimybių
Be abejonės, svarbu ne tik kiek galima nuvažiuoti, tačiau ir kaip tuos kilometrus galima įveikti. O čia prasideda smagioji dalis, nes inžinieriai pasirūpino, kad automobilis būtų ne tik greitas, tačiau ir turėtų puikias valdymo savybes, o be viso to dar važiuotų ir maksimaliai komfortiškai.
Atnaujintas elektromobilis aprūpintas dviem elektros motorais, kurių vienas sumontuotas ant priekinės, o kitas ant galinės ašies. Gamintojas numatė, kad visose modelio versijose ant galinės ašies sumontuoto elektros variklio galia bus 80 kW didesnė nei ankstesniame modelyje, o pats variklis svers 10,4 kg mažiau.
Daugiau galios – didesnis spurtas. Dėl baterijos ir elektros variklių atnaujinimo, o taip pat ir mažesnio svorio, visi atnaujinti „Taycan“ iki 100 km/val. pagreitės greičiau nei ankstesnio modelio versijos. Lyginant „Taycan“ ir „Taycan Turbo S“ versijas, šie automobiliai 100 km/val. greitį pasieks atitinkamai 0,6 sek. ir 0,4 sek. greičiau nei ankstesnės versijos. Atitinkamai pasiekti šį greitį bazinei „Taycan“ versijai užtruks 4,8 sek., o „Taycan Turbo S“ versijai prireiks vos 2,4 sek.
Greičiausiai iki 100 km/val. pagreitėja „Taycan Turbo GT“ versija su „Weissach“ paketu. Tai tikriems entuziastams sukurtas automobilis, kuris yra išlengvintas – neturi galinių sėdynių – jų vietoje anglies pluošto apdailos, o automobilyje taip pat sumontuoti saugos lankai. Vairuotojui ir keleiviui priekyje skirtų vietų pavadinti sėdynėmis nesiverčia liežuvis, nes tai tikrų tikriausi lopšiai, kurie valdomi mechaniškai – be jokio elektronikos įsikišimo. Juose panaudotos anglies pluošto detalės suteikia dar stipresnį pojūtį, kad automobilis paruoštas ne šiaip smagiems pasivažinėjimams.
Negana to, tam, kad galios nepritrūktų, inžinieriai numatė dar vieną naują funkciją – „Attack Mode“. Tai nustatymas, kurį aktyvavus, dešimt sekundžių automobilis generuoja papildomą iki 120 kW siekiančia galią (siūloma tik „Turbo GT“ ir „Turbo GT su „Weissach“ paketu versijose). Būtent ši funkcija reikšmingai prisidėjo prie Laguna Seca trasos rekordo, kurį „Taycan Turbo GT“ versija su „Weissach“ paketu pelnė šių metų vasario 23 dieną. Kalifornijoje esančią trasą modelis įveikė per 1:27:87 min. ir tapo greičiausiu elektriniu serijinės gamybos automobiliu „WeatherTech Raceway Laguna Seca“ trasoje.
Prieš pradedant kalbėti apie vairavimą, mat gamintojo atstovai nusprendė, kad atnaujintą „Taycan“ privalu išbandyti ne tik važinėjant Pietų Ispanijos keliukais, tačiau ir lenktynių trasoje, svarbu paminėti, dar vieną svarbų atnaujinimą, kurį inžinieriai numatė pakaboje. Nors dabar kiekvienas „Taycan“ be išimties bus aprūpintas reguliuojama pneumatine pakabos sistema, papildomai modeliams su visų varančiųjų ratų sistema vairuotojai galės užsisakyti „Porsche Active Ride“ paketą. Ši sistema leidžia užtikrinti maksimalų kiekvieno rato sukibimą su kelio danga, nesvarbu kokiomis sąlygomis būtų važiuojama. Kiekvienas ratas atskirai prisitaiko prie aukščių skirtumo ar automobilio pasvirimo kampo, o tai, anot gamintojo atstovų, užtikrina ne tik komfortišką važiavimą, tačiau ir dar geresnį sukibimą.
Patirtis, kurią vis norisi kartoti
Tad, ką reiškia pačiam vairuoti tokį automobilį? Vienareikšmiškai tai reiškia šypseną iki ausų, kuri tampa vis platesnė kiekviename posūkyje ar trasos tiesiojoje. Gamintojo atstovai testų metu nurodė, kad būtinai kiekvienas turi išbandyti „Launch Control“ sistemos veikimą, tad kiekvienas turėjo progą lenktynių trasos tiesiosios pradžioje ją aktyvuoti ir nuspausti akceleratorių iki dugno.
Tokie bandymai buvo keli: vienas su „Taycan Turbo GT“ modeliu, o kitas su „Taycan Turbo GT“ versija aprūpinta „Weissach“ paketu. Tenka pripažinti, kad 2,3 sek. ar 2,2 sek. iki 100 km/val. arba 6,6 sek. ar 6,4 sek. iki 200 km/val. yra tiek mažai, kad viskas ką pavyksta pajusti tą akimirką – tai lengvą galvos svaigulį ir užplūstantį adrenaliną. Kitos emocijos tik po akimirkos pasiveja iš paskos. Tiesa, antrojo bandymo metu nebešvietė saulė, tad nusprendžiau nusiimti akinius nuo saulės ir užsidėti juos tiesiog ant galvos. Paspaudus akceleratorių akiniai nuo viršugalvio tiesiog nuskrido į automobilio galą, tad sustojus teko jų paieškoti.
Lenktynių trasoje instruktoriai detaliai paaiškino apie trajektorijas ir stabdymo taškus, kad galėtume aiškiai pajusti, kaip automobilis valdosi, kaip sukimba su kelio danga ir greitėja greitose sekcijose. Jau pirmo važiavimo metu nekilo abejonių, kad „Porsche Active Ride“ sistema puikiai atlieka savo darbą ir kiekvienas ratas net ir aštriausiuose posūkiuose lieka it prilipdytas prie asfalto.
Trasoje posūkių daug, tad iškart pavyksta pajusti, kad automobilis yra pilnai pasiruošęs vykdyti viską, ką tik paliepsi, važiuos – kaip tik panorėsi ir jokių kompromisų čia ieškoti nereikia. Vienoje greitoje sekcijoje instruktorius per raciją liepia aktyvuoti „Attack Mode“ ir dešimt sekundžių automobilis lekia dar greičiau. Iškart po to – stabdymo zona ir čia jokių klausimų nekyla, jokių „bet“ – staigiau pastabdžius automobilis nė neslysteli. Ir tai yra dar vienas gamintojo pasididžiavimas, mat būtent šiam modeliui „Pirelli“ sukūrė du padangų modelius. Vienas jų „semi-slick“ tipo ir yra skirtas būtent greičiausiai „Taycan“ versijai.
Visą dieną praleidus su atnaujintu „Taycan“ nepavyko prikibti prie automobilio, kad kažkas galėjo būti padaryta geriau. Tik vienu momentu, važiuojant plačiu Sevilijos keliu, šmėstelėjo mintis, kad kažko vis tik trūksta. Pradžioje net nesupratau ko pasigedau ir tik po kelių akimirkų atėjo supratimas, kad iki šiol taip malonu buvo vairuoti tik tuos modelius, kurie kelionę papildydavo variklio gausmu ir pokšėjimu girdimu pro išmetimo sistemą. Dabar buvo girdimas tik imitacinis garsas. Tačiau jis netrikdė, tik privertė susimąstyti, kad ateitis automobilistų laukia, galbūt, ne tokia niūri, kokia pasirodė tuomet, kai rinką masiškai ėmė pildyti SUV modeliai, kurie, kad ir kaip norėtų gamintojai, nesukurs tokios pat patirties, kaip sėdus prie vairo tokio modelio, kuris tiesiog prilipęs prie asfalto visomis prasmėmis.