Tarp tokių vairuotojų turiu ir ne vieną „Facebook“ draugą, kuriems iškritęs sniegas (ir, kuo gausiau, tuo geriau) – didžiausias malonumas ir priežastis net ir be progos (o, tiksliau, būtent pasinaudojus šia proga) išvažiuoti į užpustytą kelią pasimėgauti automobilio su nuolatine visų varančiųjų ratų pavara ir žemu svorio centru privalumais.
Kalbu apie „Subaru“ vairuotojus. Galiu drąsiai teigti, kad jie – bene geriausiai apie automobilius išmanantys markės gerbėjai. Pabandykite pakalbėti su jais apie automobilius – jei būsi gerai nepasikaustęs techninėmis žiniomis, greitai pasijusi lyg atsiskaityme bandantis išsisukti studentas.
Be to, pasak JAV atliktos apklausos, „Subaru“ automobilių pirkėjai teikia prioritetą šiems keturiems privalumams: patikimumui, nepretenzingumui (tikriausiai reikia suprasti, kad tai reiškia neiššaukiantį markės įvaizdį), praktiškumui ir gana prieinamai automobilio su visų ratų pavara kainai. Be jokių abejonių, trys iš keturių šių savybių vilioja ir lietuvius.
Tiesa, dar visai neseniai pats gamintojas automobilių išvaizdai teikė toli gražu neprioritetinį dėmesį. Bet modelių gama nuolatos atnaujinama ir kaskart džiugina vis išvaizdesniais automobiliais bei labiau kokybiška apdaila.
Ir nors naujos kartos XV, kurio efektinga ir dinamiška, bet kol kas tik koncepcinė versija buvo pristatyta šiųmetėje Ženevos automobilių parodoje (gamintojas tokią išvaizdą žada visiems ateities „Subaru“) debiutuos tik 2017 m. pabaigoje, giliai sniege paskendusioje pavasarinėje Norvegijoje „Subaru Snow Drive 2016“ renginio metu turėjome galimybę išbandyti atnaujintus XV ir „Forester“ modelius, taip pat kitus japonų gamintojo automobilius.
Kol kas – nežymūs atnaujinimai
„Forester“ pakeitimai panašūs – tai nauji priekiniai ir galiniai žibintai (dabar priekiniai gali būti tolimųjų bei artimųjų šviesų LED, šviečiantys posūkio kryptimi), kitokios priekinės grotelės ir buferis, salone taip pat „Outback“ modelio vairas, atnaujinta ir kokybiškesnė salono apdaila, „Levorg“ prietaisų skydelis, šildomas vairas ir galinės sėdynės, taip pat minkščiau ir tyliau veikianti pakaba.
4x4 prieš kitus pavarų tipus
Gamintojo pateiktais duomenimis, šiuo metu Europoje tarp parduodamų mašinų dominuoja išskirtinai modeliai su priekiniais varančiaisiais ratais – tokių yra net 78,4 proc. Automobilių su galiniais varančiaisiais – tik 7,6 proc., su visų ratų pavara – 14 proc.
Bet net ir „4x4“ pavarų sistemos skiriasi, todėl „Subaru“ pagrįstai didžiuojasi savo automobiliuose siūlydamas nuolatinę pavarą, su santykiu nuo 49:51 („WRX STi“ su vairuotojo valdomu centriniu diferencialu, riboto praslydimo priekiniais ir galiniais diferencialais) iki 60:40 (modeliai su „Lineartronic“ pavarų dėže) elektronikos valdomu arba tiesiog 50:50 dalimis mechaninio centrinio diferencialo (modeliuose su mechanine pavarų dėže) paskirstomu sukimo momentu.
Ir, kad žodžiai būtų pagrįsti darbais, visą dieną turėjome galimybę įsitikinti pavaros privalumais, važinėdami tiek ant užšalusio ežero parengtoje trasoje galingiausiais „WRX Sti“ automobiliais, tiek jais šlifuodami (ar tik mokydamiesi) šoninio slydimo įgūdžius specialiame žiede, parengtos bekelės atkarpas įveikdami „Forester“ ir „Outback“ automobiliais su įjungtu „X-Mode“ režimu (sumažinančiu ratų praslydimą įkalnėse, taip pat ribojančiu greitį, važiuojant nuokalne).
Taip pat virš 400 kilometrų įveikėme „Levorg“ automobiliais – ir jei ankstesnio bandymo metu šiam modeliui priekaištavau dėl galios trūkumo (o, tiksliau, dėl to, kad galėtų būti siūlomas ir su galingesniu, nei tik 170 AG varikliu), važiuojant Norvegijos kalnais ledu ir suplūktu sniegu padengtais keliais, galios buvo daugiau nei pakankamai, o tvirčiau prie vairo leido jaustis visų varančiųjų ratų pavara.
Dar įdomu tai, kad iš visų bandytų automobilių, tik sportiškasis „WRX Sti“ turėjo mechaninę pavarų dėžę – remiantis japonų pateikta statistika, su „Lineartronic“ automatine transmisija Europoje parduodama 79 proc., Japonijoje – net 93 proc. automobilių. Teisybės dėlei reikia pasakyti ir tai, kad su kitokia pavarų dėže nei „Outback“, nei „Levorg“ net ir nėra siūlomi.
Pažadai iki 2020 metų tapti saugiausia marke
Japonai ypatingai didžiuojasi „EyeSight“ vairuotojo pagalbine sistema (apjungiančią prisitaikančią greičio palaikymo, važiavimo eismo juosta, avarinio stabdymo funkcijas), kuri yra bazinė „Outback“ modelio įrangos dalis. Ir vėl pateikia neatremiamą statistiką – su šia sistema 49 proc. mažesnė tikimybė, kad nukentės pėstieji, 61 proc. mažiau eismo įvykių ir net 84 proc. mažesnė tikimybė kažkam įvažiuoti į galą.
Ir kadangi atskirų „EyeSight“ sistemos bandymų nebuvo, pateiksiu savo paties aprašymą iš pernai metais vykusio naujojo „Subaru Outback“ testo.
„O labiausiai naujasis „Outback“ pagyrų nusipelno (...) dėl „Eye Sight III“ vairuotojo pagalbinės sistemos. Pastarosios sistemos „akys“ yra dvi vaizdo kameros ties salono veidrodėliu – jos stebi eismo juostas, palaiko greitį ir atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio, automatiškai sustabdo automobilį prieš netikėtą kliūtį, jei važiuojama mažesniu nei 50 km/val. greičiu. Jei didesniu – sumažinamos smūgio pasekmės.
Gamintojo teigimu, šios sistemos veikimas kur kas patikimesnis nei radarų, lidarų (lazerinių radarų) ar kitais principais veikiančių sistemų, kadangi gerokai anksčiau ir važiuojant didesniu greičiu pastebi kliūtį. Tiksliau, kliūtis – dvi kameros leidžia stebėti aplinką tarsi žmogaus akimis, fiksuojant skirtingus judančius objektus (pėsčiuosius, dviratininkus, automobilius), taip pat reaguoja į užsidegusius priekyje važiuojančio automobilio stabdžių žibintus, iš jų sudedant vieną bendrą vaizdą ir siunčiant reikiamą signalą valdymo blokui.
Ką gi, teks patikėti, nes šios sistemos veikimą reikėjo išbandyti savo kailiu. Patikėkite, važiuoti priešais artėjančią kliūtį, kad ir „tik“ 40 km/val. siekiančiu greičiu ir nebandyti stabdyti, jau yra gana nemenkas išbandymas automobilininko psichikai. Bet ko nepadarysi pažinimo vardan. Bėgėjuosi iki numatyto greičio ir stengiuosi nepasukti vairo ar instinktyviai nenuspausti stabdžio pedalo prieš greitai artėjančią kliūtį. Ir kai jau atrodo, kad susidūrimas neišvengiamas, apie pavojų perspėjanti sistema žviegia net springdama, o akyse regiu garsiausius mokslo kankinius inkvizicijos liepsnose (nes ir aš čia šiame eksperimente mokslo ir pažinimo vardan), staiga automobilis milžiniška jėga automatiškai aktyvuoja stabdžius ir sustoja – iki kliūties lieka vos keli sprindžiai.
Važiuodamas tokiu greičiu be sistemos pagalbos būčiau sustabdęs tik pabučiavęs kliūtį. Žinoma, visa tai vyko ant sauso asfalto – esant slidžiai dangai taip gali ir nepasisekti, o ir visiškai patikėti automobilio valdymą elektronikai neverta.“
Laiminga pabaiga
Tikriausiai nėra abejojančių, kad šiemet šis skaičius peržengs milijono automobilių ribą – tą prognozuoja ir pats gamintojas.
Be to, japonai kuria naują globalią platformą („Subaru Global Platform“), kurią naudojant bus gaminami naujos kartos automobiliai – šis sprendimas leis išplėsti modelių gamą, taip pat ateityje atsiras hibridai ir elektromobiliai. Tad gamintojui pagaliau supratus, kad automobilis turi būti ne tik technologiškai pažangus, bet ir išvaizdus, taip pat prilygti konkurentams apdailos medžiagomis, „Subaru“ atrodo žengianti teisingu keliu, kai automobilio savininkai prieš kitus pranašumu galės džiaugtis ne tik žiemą.