Žmonės savo rankomis nebeatlieka daugybės darbų, kurie buvo įprasti anksčiau. Nebeplauna indų, nebeskalbia drabužių. Tai daro mašinos. Tačiau, atrodo, automobilių gamintojai nori mus atpratinti rankomis junginėti ir artimąsias bei tolimąsias šviesas.

Paaiškinsiu viską iš pradžių. Pirmiausia jie pateikė automatinę šviesų įjungimo funkciją, kuri dabar yra kone kiekvienoje mašinoje. Tai patogu, nes niekada nepamiršti įsijungti artimųjų šviesų (išvengi baudos) ir jų išjungti (ryte nerandi nusibaigusio akumuliatoriaus).

Vėliau automobilių gamintojai nusprendė, kad tamsiuoju paros metu pati mašina turi išjungti tolimąsias šviesas, kad neakintų priekyje važiuojančių vairuotojų. Tobulybės pasiekti nepavyko, nes būna, kad priešais judantis nekantrus pilietis jau pyksta, kad tavo automobilis pernelyg spigina, nors pati transporto priemonė dar taip nemano.

Daugiau nei prieš metus rinkai buvo pasiūlyta išmaniųjų žibintų, kurie užmiestyje nebeišjungia tolimųjų šviesų, bet sukuria dirbtinį šešėlį (žibintuose sumontuota judanti metalinė plokštelė pritemdo šviesos spindulį) ir juo apgaubia priešais važiuojančią transporto priemonę (2012 m. tokią naujieną „Lexus" pristatė LS modelyje).

„Audi" šią koncepciją kaip reikiant patobulino ir kartu su atnaujintu A8 pasiūlė dar nematytą sistemą „Audi Matrix LED". Štai kaip ji veikia. Kiekviename priekiniame žibinte sumontuota po 25 tolimųjų šviesų diodus. Kelią stebinti vaizdo kamera perduoda signalus apie priekyje pastebėtus automobilius ir sistema prislopina arba užgesina tik tuos šviesos diodus, kurie akintų priešais važiuojančius vairuotojus. Judant „taikiniams" sistema vienus diodus įžiebia, kitus užgesina. Tai visiškai elektroninė sistema, be jokių mechaninių dalių, todėl ilgaamžiškesnė.

Išmanieji „Audi" žibintai taip pat derinami su naktinio matymo sistema. Šiai užfiksavus šalikelėje esantį žmogų, į jo pusę nukreipti šviesos diodai triskart mirkteli - taip įspėja ir pėsčiąjį, ir vairuotoją. Naktinio matymo sistema taip pat atpažįsta stambesnius gyvūnus, tačiau, priešingai, nei užfiksavus žmogų, lempos nemirksi, kad žvėries neišgąsdintų. Išmanieji žibintai veikia tik užmiestyje ir judant greičiau nei 30 km/val.

„Audi" taip pat pristato naujus posūkių signalus, kurie ne tik mirksi, bet ir bėgančios šviesos efektu papildomai nurodo posūkio kryptį. Važiuojantys paskui stebėsis šiuo iš pirmo žvilgsnio paprastu išradimu.

Daugiau nustebti kaip ir nebus dėl ko. Nedideli kai kurių kėbulo dalių dizaino pakeitimai tarsi turėtų pateisinti sportiško sedano įvaizdį. Galbūt. Tačiau neabejotinai „Audi" pateisina konservatyvų požiūrį į dizainą - nuosekliai perima pirmtakų linijas, o pats A8 pernelyg nesiskiria nei nuo A6 ar A4.

Daugiau naujienų reikėtų ieškoti po A8 variklio dangčiu. Standartiniai modeliai siūlomi su dviem dyzeliniais ir dviem benzininiais motorais, visi atitinka ateityje įsigaliosiančius „Euro 6" standartus. Patobulinti varikliai taupesni, galingesni ir švaresni, pasiekia nuo 258 iki 435 AG. Mažiau galios turės A8 hibridinis modelis, o išskirtiniai A8 L W12 ir S8 turi įspūdingus 500 ir 520 AG.

Tačiau Europoje neabejotinai populiariausias bus 3 litrų 258 AG dyzelinis variklis. Pastarąjį Senajame žemyne dabar renkasi kas antras A8 pirkėjas ir, tiesą sakant, elgiasi teisingai. Tai taupiausias iš visų motorų, 100 km naudojantis 5,9 litro degalų. Jei esate A8 savininkas, garantuoju, kaipmat atleistumėte iš darbo vairuotoją, jei kiekvieną kartą jis spusteltų iki dugno ir 100 km/val. mėgintų pasiekti per gamintojų žadamas 5,9 sekundės. Pavyzdžiui, 4,2 litro 385 AG dyzelinis variklis spurtuoja dar visa sekunde greičiau, bet ar tai ką nors keičia?

Diuseldorfe, klestinčiame Vokietijos pramoniniame mieste, ir jo apylinkėse, užmiesčio keliuose ir sausakimšuose greitkeliuose, bandėme įvairius A8 variklius. Įprastomis sąlygomis net ir 150 AG skirtumas nedarė jokio įspūdžio, nes tiesiog nebuvo kaip ir kur to potencialo išnaudoti.

Todėl geriau nukreipti dėmesį į kitus inžinerinius stebuklus. Pavyzdžiui, „Bang & Olufsen" garso sistemą, žinoma, siūlomą už papildomą mokestį. Du stiprintuvai (1400 vatų), vadovaujami specialių algoritmų, paskirsto garsą į 19 garsiakalbių taip, kad pasijustum lyg koncertų salėje. Kiekvieną kartą įjungus garso sistemą du garsiakalbiai tarsi lipdami į sceną iškyla virš prietaisų skydelio. Nenustebkite, jei sankryžoje sustoję šalia A8 pamatysite, kad jo vairuotojas traukia dainą visa gerkle.

„Audi A8“

Variklis: 2967 cm3, V6 cil. turbininis dyzelinis, VVR, 258 AG, 580 Nm
Ekonomiškumas: 5,9 l/100 km, 155 g/km CO2
Greitis: 0–100 km/val. per 5,9 s, 250 km/val.
Svoris: 1880 kg
Kaina: nuo 255 000 Lt

TG FAKTAS

25 proc. Europoje, 75 proc. JAV ir 100 proc. Kinijoje parduodamų A8 yra prailgintos ratų bazės.

KONKURENTAS

Mercedes S"

Vienintelis iš didžiosios vokiečių trijulės 2013 m. pasirodė visiškai naujas.

NUOSPRENDIS - 7

Nėra nė vienos logiškos priežasties nemėgti šios „Audi". Bet nėra priežasčių nenorėti ir BMW.

„Audi S8“: šalin vairuotoją, bosas pats moka linksmintis

Yra keletas priežasčių, kodėl turtingiems žmonėms reikia didelių ir galingų automobilių. Pavyzdžiui, pykina važiuojant mašinos gale arba kankina BKKVS (bet kokio kito vairuotojo sindromas), tad tenka prie vairo sėsti pačiam. Arba 210 cm ūgio krepšinio žvaigždė išėjo į pensiją ir pagaliau klubo rėmėjų per prievartą įkištą vidutinės klasės sedaną gali pakeisti savęs vertu automobiliu. Arba... ne, apie tikrai blogus vaikinus „TopGear" nerašo.

Ar šių žmonių poreikius galėtų patenkinti „Audi S8"? Ko gero, taip.S8 yra sportiškiausias iš atnaujintų „Audi" aštuntukų. 4 litrų dviejų turbinų V8 benzininis TFSI variklis generuoja 520 AG ir iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,1 sekundės. Agregate įmontuota COD (cylinder on demand - cilindrai pagal poreikį) sistema išjungia keturis iš aštuonių cilindrų įprastomis eismo salygomis, kai automobiliui nereikia didelių galios rezervų. Taip taupomi degalai ir tausojami bedrapiliečių plaučiai. Pereinant iš keturių į aštuonių cilindrų (ar atvirkščiai) darbo režimą, S8 vairuotojai ir keleiviai nepajunta nei pašalinio triukšmo, nei vibracijos.

Kaip ir kitos A8 modifikacijos, S8 turi aštuonių laipsnių automatinę pavarų dėžę, kuri galią nukreipia į visus ratus. Be to, ant galinės ašies sumontuotas sportinis diferencialas paskirsto galią tarp kairio ir dešinio ratų tokiu santykiu, kad posūkiuose ar neįprastose situacijose automobilis išliktų stabilus.

Pavarų dėžė, važiuoklė ir vairo mechanizmas sureguliuoti sportiškesniu režimu nei kiti A8 modeliai. Galima rinktis 20 arba 21 colio ratlankius, o oru aušinami stabdžių diskai yra 40 (priekiniai) ir 36,5 (galiniai) cm skersmens. Papildomos įrangos sąraše aptinkami ir keraminiai anglies pluošto stabdžių diskai. Pirkdami S8 nemokamai gausite sportinio stiliaus sėdynes ir gerą dozę aliuminio (pedalų apdaila) bei chromo (blizgančios išorės detalės).

S8 logotipu papuoštas automobilio vairas ir tachometro ciferblatas. Tarsi to būtų maža, įjungus variklį prietaisų skyde pasisveikinti irgi įsižiebia S8 ženklas. Raudonos ir chromo spalvos S8 logotipu papuoštas mašinos galas ir priekis, o šonuose puikuojasi kitas - V8T - ženklas. Tai skirta tam, kad pats nepamirštumėte ir kiti žinotų, už ką sumokėjote kalną pinigų.

Dar yra garsas. S8 variklio garsas, kurio riaumojimui neprilygsta net „Audi" W12 motoras. Tad nenustebkite, jei važiuodamas tuneliu po Seimo rūmais S8 savininkas viduržiemį atsidarys langą ir kaip reikiant spustels greičio pedalą.

„Audi S8“

Variklis: 3993 cm3, V8 cil. turbininis benzininis, VVR, 520 AG, 650 Nm
Ekonomiškumas: 9,6 l/100 km, 225 g/km CO2
Greitis: 0–100 km/val. per 4,1 s, 250 km/val. (ribojamas)
Svoris: 1990 kg
Kaina: nepaskelbta

KONKURENTAS

Lexus LS 460 F Sport"

Sportiškasis japonas nusileidžia visais parametrais, tad S8 šį konkurentą palieka už nugaros.

NUOSPRENDIS - 8

Yra daugybė sportiškesnių, mažesnių, pigesnių ir linksmesnių automobilių. Bet, jei gyvenimas privertė, tebūnie S8.