Q8 oficialiai buvo pristatytas „Audi Summit“ renginyje Kinijoje, o pirmieji užsakymai, tikino Rolandas Samuolis, „Moller Baltic Import“ pardavimų vadovas Lietuvoje ir Latvijoje, prasidėjo dar potencialiems klientams nė nemačius automobilio liepą. Rugpjūčio 6-ąją naujasis modelis pasieks ir pardavimo salonus Lietuvoje.
Trumpesnis ir žemesnis už Q7
Q8 galima laikyti artimiausiu „Audi“ didžiojo visureigio Q7 broliu. Abiems modeliams gaminti panaudota ta pati platforma, visgi, automobilis yra kiek trumpesnis ir žemesnis nei „Audi“ visureigų šeimos vyresnėlis. Formuojant elegantišką kėbulą. Turintį žemėjančią stogo liniją, beveik neteko paaukoti bagažinės erdvės. Šios tūris 605 l, o nulenkus galines sėdynes – 1755 l. Neteks spaustis ir keleiviams, sėdintiems gale. Čia apstu vietos ir keliams, ir galvai, o prireikus, galinę sėdynę galima stumdyti pirmyn ir atgal, reguliuoti jos atlošo kampą.
Nepaisant gamintojo centimetrais apibrėžiamo skirtumo tarp Q7 ir Q8, jausmas vairuojant naująjį visureigi toks, tarsi į gatvę būtumei išvažiavęs su visu namu. Justi, kad visureigis tikrai masyvus, didesnis už daugelį kitų eismo dalyvių.
Visi varomi ir vairuojami
Kaip ir dauguma Vokietijos automobilių gamintojo visureigių, naujasis „Audi“ turi keturis varančiuosius ratus. Sukimo momentas dalijamas taip: 60 proc. jo tenka galinei ašiai, 40 proc. – priekinei. Papildomai galima užsisakyti ir visus keturis vairuojamus ratus, ko, pabrėžia „Audi“ atstovai, neturi nė vienas konkurentas. Tokia sistema leidžia sumažinti automobiliui reikalingą apsisukimo spindulį pusmetriu.
Standartinės įrangos dalis – adaptyvi važiuoklė. Tačiau papildomai galima užsisakyti pneumatinę važiuoklę. Pastaroji bus naudinga tiems, kuriems periodiškai tenka įveikti sunkiai pravažiuojamus kelius, mat automobilį ši važiuoklė gali kilstelėti 5 cm į priekį ir 25 cm dydžio prošvaisą padidinti iki 30 cm. Ir atvirkščiai, įsijungus sportinį režimą, Q8 tūpteli 4 cm, o jeigu reikia išsikrauti krepšius iš bagažinės, galinę dalį galima nuleisti 6,5 cm. Beje, didžiausi šiam visureigiui montuojami ratlankiai – 22 colių skersmens.
Daug šviesų ir liečiamų ekranų
Interjere – jau „Audi A8“ matytos linijos. Vairuotojui prieš akis – standartinės įrangos dalimi tapęs skaitmeninis prietaisų skydelis, o centrinėje konsolėje – dar du ekranai. Vienas – informacijos, pramogų sistemai ir navigacijai, kitame „paslėpti“ įvairūs automobilio valdikliai, pavyzdžiui, skirti klimato kontrolės sistemai reguliuoti.
Q8 pirkėjai gali rinktis iš daugybės medžio, plastiko, metalo, medžiagos, odos derinių variantų, tačiau nepaisant prabangos, vokiečiai sumanė palikti ir žaismingų elementų. Pavyzdžiui, salono apšvietimą vairuotojas gali rinktis kokios tik nori spalvos ir keisti šį pagal nuotaiką. Įmanoma ir tai, kad viršutinės ir apatinės salono dalių apšvietimai būtų skirtingi.
Galiausiai tiems, kuriems spalvų salone nepakanka, „Audi“ leido naudojantis programėle pasirinkti, kaip mirksės žibintai automobilį atrakinant ir jį užrakinant.
Tarp Q šeimoje nematytų naujovių – berėmiai visureigio stiklai. Taip pat – vientisos aštuonkampės radiatoriaus grotelės priekyje. Ir galiniai žibintai, kurie, laikantis senųjų „Audi“ modelių dizaino tradicijų, sujungti į vientisą elementą ilga, per visą užpakalinę automobilio dalį einančia, juosta.
Pabrėžiama, kad 24 LED šviesos diodų žibintai tapo standartinės automobilio įrangos dalimi, o pasirinktinai galima užsisakyti ir matricinius žibintus.
Visi su hibridinėmis jėgainėmis
Lietuvos rinkai kol kas pristatomas modelis, turintis 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę, 3 l darbinio tūrio 286 AG galios turbodyzelinį variklį, leidžiantį nemenkam visureigiui pagreitėti iki 100 km/val. per 6,3 sek.
Visgi ateityje Q8 variklių gama plėsis. Atsiras kiek silpnesnis 3 l turbodyzelis, kurio galia sieks 231 AG. Taip pat pasirodys ir trilitris benzininis variklis, generuosiantis 340 AG. Vyšnia ant torto taps kitų metų pabaigoje į rinką išriedėsiantys S Q8 ir RS Q8 modeliai.
R. Samuolis pasakodamas apie naują visureigį pabrėžė, kad visa variklių gama derinama drauge su hibridine 48 voltų sistema, vadinamaisiais švelniaisiais hibridais. Tokia sistema leidžia tolygiai važiuojant išjungti vidaus degimo variklį ir važiuoti vien elektra, taip pat įprastą variklį užgesina greičiau tada, kai lėtėjama, riedama sankryžos link. Skaičiuojama, kad 100 km atstumo tokia sistema sutaupo iki 0,7 l degalų.
„Plikų“ beveik nebus
Gamintojai neslepia, kad standartinę įrangą turintys Q8 kainuoja 70500 eurų, tačiau vargu, ar daug tokių „plikų“ automobilių išriedės iš salono. „Audi“ pirkėjai nevengia įrangos sąrašą papildyti vienu kitu papildomu punktu.
Tad, pavyzdžiui, vadinamasis asistavimo paketas „Tour“, kurį sudaro adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema, atpažįstanti kelio ženklus, padedanti įvažiuoti į posūkius, su susidūrimų išvengimo asistentu bei kritinių situacijų asistentu, kuris tada, kai neišvengiamas susidūrimas, įtempia automobilio saugos diržus, įjungia avarinius signalus ir uždaro langus, kainuoja, beveik 1700 eurų.
Išmani eismo juostų stebėjimo sistema, stebinti ir perspėjanti apie eismą iš šonų, gale, pavojų išlipant iš automobilio, atsieis vos daugiau nei 1000 eurų.
Už du ekranus centrinėje konsolėje, navigaciją, „Bluetooth“ ryšio sistemą ir pan. teks pakloti 3800 eurų. 17 garsiakalbių garso sistema kainuos dar 1300 eurų.
Dėliojant varnelę po varnelės, 70 tūkst. eurų ribą perkopti labai nesudėtinga. Štai bandytasis visureigis kainavo 30 tūkst. eurų daugiau – 104 tūkst. eurų.