Pirmasis Q7 pasirodė prieš dešimtmetį ir per šį laikotarpį sulaukęs tik simbolinių atnaujinimų tiesiog prašyte prašėsi į užtarnautą poilsį. „Audi“ ilgai atidėliojo antros kartos modelio pasirodymą ir galiausiai jis jau čia – gerokai techniškai pranašesnis ir efektyvesnis. Jis sukurtas pagal „Volkswagen“ koncerno MLB platformą, kurios pagrindu bus gaminami ir naujieji „Touareg“, „Porsche Cayenne“, o netolimoje ateityje pasirodys ir „Bentley Bentayga“.
Automobilis kiek sumažėjo – Q7 ilgis dabar siekia 5,05 metro, plotis – 1,97 metro, aukštis – 1,74 metro, t.y. jis 3,7 cm trumpesnis ir 1,5 cm siauresnis, o aukštis praktiškai nepakito. SUV visureigis bus penkiavietis, tačiau pagal užsakymą „Audi“ galės pasiūlyti ir septynvietę versiją. Trečios eilės sėdynės bus tinkamos tik vaikams, sveriantiems iki 36 kg. O tiems, kam nereikia papildomų sėdynių, galės džiaugtis milžiniška 890 litrų bagažinės talpa.
Kritikai pastebės, kad „Audi“ dizaino skyrius nepersidirbo – Q7 išvaizda tapo šiuolaikiškesnė, tačiau nepasikeitė tiek, kiek tikėtumeisi iš „dešimtmečio pokyčių“. Automobilio priekyje esminis akcentas – didžiulės variklio grotelės, kurios tarsi sujungtos su priekiniais žibintais. Tai – nauji „Audi“ Q modelių šeimos bruožai, kurie matyti ir atnaujintame Q3. Priekiniuose ir galiniuose žibintuose galima įžvelgti nauja „Audi“ vizitine kortele tampančias LED šviesas. Kėbulo linijos dabar sukuria kur kas atletiškesnio automobilio įspūdį, nei buvęs Q7, kuris panašėjo į „kelių banginį“. Dabar jis panašus tiesiog į peraugusį universalą.
Dviejų variklių pasirinkimas
Variklių gamoje – du 3.0 litro darbinio tūrio motorai, standartiškai derinami su 8 laipsnių automatine transmisija ir visų varančiųjų ratų sistema „quattro“. Galingiausias bus 333 AG benzininis 3.0 TFSI, kuris leis 100 km/val. greitį pasiekti per 6,1 sek. ir išvystyti maksimalų 250 km/val. greitį. Šio variklio degalų sąnaudos – 7,7 l benzino 100 km kelio, o CO2 tarša siekia 149 g/km.
Dyzelinių variklių gerbėjai turės du 3.0 TDI variklio pasirinkimus – 272 AG arba 218 AG (pastarasis variantas Lietuvoje kol kas nesiūlomas). Šveicarijoje teko išbandyti galingesnę dyzelinę versiją, kuri važiavimą šiuo dideliu visureigiu paverčia tiesiog atpalaiduojančiu malonumu. Bene labiausiai 3.0 TDI variklis nustebino tylumu – įsėdus į saloną ir įjungus variklį net sunku pasakyti, ar tai benzininis, ar dyzelinis motoras dirba, tą išduos tik prietaisų skyde matomas tachometras. Prie šios ramybės prisidėjo papildomas gamintojų dėmesys triukšmo izoliacijai. Teorinės šio modelio galimybės yra tiesiog puikios – 100 km/val. pagreitis išvystomas per 6,3 sek., 600 Nm sukimo momentas pasiekiamas jau esant 1500 aps./min., maksimalus greitis siekia 234 km/val., o vidutinės degalų sąnaudos – 5,7 l dyzelino 100 km kelio. Viena blogybė, kad Šveicarijos keliai yra viena prasčiausių vietų bandyti automobilius – čia baudos galima sulaukti ir už keliais kilometrais per valandą viršytą leistiną greitį, o jeigu pažeidimas didesnis nei 15 km/val. – už tai gali tekti aiškintis teisme. Tad bandyti naujojo Q7 dinamiškumo galimybes teko labai atsargiai.
Jau žinoma, kad kitų metų pradžioje Q7 versijų gamą papildys „Q7 e-tron quattro“. Tai bus elektra įkraunamas dyzelinis hibridas su „quattro“ visų ratų pavara. Gamintojai sako, kad tai bus analogų pasaulyje neturintis SUV klasės automobilis, kuris turės 373 AG jėgainę, galinčią išvystyti iki 700 Nm sukimo momentą. Jeigu šie skaičiai neverčia aikčioti, tai kur kas įspūdingiau atrodo „Audi“ pažadai apie šio modelio ekonomiškumą – esą vidutinės „Q7 e-tron quattro“ degalų sąnaudos bus 1,7 l/100 km dyzelino, o jo tarša bus 46 g/km CO2.
Išmaniausias klasėje
Gamintojų teigimu, naujasis „Audi Q7“ turi daugiausiai vairavimo pagalbininkų tarp savo klasės automobilių. Tarp daugybės naujovių verta išskirti sistemą, kuri padeda išvengti susidūrimo sankryžose, kai, pavyzdžiui, sukama į kairę. Tuomet, esant 2-10 km/val. greičiui, eismą skersai kertamose gatvėse ar kelio stebi automobilio priekyje esantis radaras, ir esant pavojingoms situacijoms automobilis pasiruošęs automatiniam stabdymui.
Papildomoje įrangoje – keturių vairuojamų ratų sistema, suteikianti daugiau manevringumo. Itin įdomiai atrodo ir priekabos vilkimo asistentas. Jis padeda manevruojant atbulomis ir automatiškai pakreipia priekabą pagal kelio vingį. O važiavimo spūstyse asistentas padeda sekti eismą priešais ir automatiškai stabdo ar pagreitėja pagal priešais važiuojančius automobilius. Vis dėlto šią sistemą jau teko bandyti ir kur kas pigesniame „Kia Sorento“.
Kadangi automobilio pristatyme Šveicarijoje dėl netikėtai užklupusio blogo oro bandomiesiems važiavimams buvo skirtas juokingo ilgio atstumas, todėl apie naujojo Q7 elgesį kelyje išsiplėsti neverta – tą objektyviau bus galima padaryti Lietuvoje, kai naujasis modelis pasieks mūsų rinką.
O tai įvyks greitai – „Audi“ atstovai pirmuosius Q7 automobilius žada turėti jau birželio mėnesį. Dar prieš oficialų debiutą Baltijos šalyse latviai ir lietuviai įsigijo apie 60 šių automobilių. Su tokiais SUV visureigiais kaip BMW X5, „Mercedes-Benz GLE“, „Range Rover“ ir ką tik mūsų šalyje debiutavusiu „Volvo XC90“ konkuruosiantis naujasis Q7 Lietuvos rinkoje kainuos nuo 62 500 eurų – už tiek bus siūloma dyzelinė 3.0 TDI, 272 AG versija. Modelis su benzininiu 3.0 TFSI, 333 AG varikliu kainuos nuo 64 500 eurų.