Kai prieš beveik trejus metus publikai buvo pristatytas naujas „Audi" šeimos narys - nedidukas SUV klasės ratuotis Q3, automanai tyliai spėliojo, kiek daug bendra jis turi su pusbroliu „Volkswagen Tiguan". Juk, jei automobiliuko skardos slepia tą pačią platformą ir tokius pat agregatus, tikėtina, kad įspūdžiai kelyje bus panašūs kaip du vandens lašai. Nauja vokiečių mįslė kur kas azartiškesnė: kiek bendra Q3 turi su grynakraujais sportininkais „Audi TT" ar „Audi RS4"? Atsakymas jus maloniai nustebins.

Frankfurto parodoje pirmą kartą pristatytas žiemą serijiniu būdu pradėtas gaminti „Audi RS Q3" nuo paprasto Q trečiuko išoriškai skiriasi visai nedaug. Parketinis visureigis viso labo 25 mm ilgesnis, 25 mm labiau prisispaudęs prie kelio ir maždaug pusantro šimto kilogramų sunkesnis. Plika akimi galima užfiksuoti nebent tai, kad RS modifikacija turi bičių korį primenančiais ornamentais papuoštas radiatoriaus groteles, didžiulį „quattro" užrašą apatinėje jų dalyje, masyvias oro įsiurbimo angas vietoj civiliokiškų rūko žibintų. Užpakalinėje dalyje - neįprastai ilgą stogo aerodinaminį sparną, išraiškingą galinį difuzorių ir didžiulį ovalo formos išmetimo vamzdį.

Lyg ir nieko pribloškiančio. Bet tik tol, kol paleidžiamas motoras. 5 cilindrų jėgos agregatas yra tiesioginis palikuonis variklio, kuris 1981-aisiais sukdamas visus keturis „Sport Quattro" ratus pradėjo triuškinančių „Audi" pergalių seriją pasaulio ralio čempionate. Galima nieko nenutuokti apie automobilių sportą, nežinoti, kas tokie buvo Walteris Röhrlis ar Stigas Blomqvistas, tačiau 310 arklių dudenimas po RS Q3 kapotu negali palikti abejingų. Jei tokiu vokaliniu talentu Dievulis apdovanotų varguolį, jo vardas neabejotinai muzikos istorijoje būtų įrašytas greta Elvio Presley, Freddie Mercury ir Michaelo Jacksono.

Ir tai tik pradžia. „Audi" importuotojai klientams Lietuvoje surengė azartišką „Quattro" šventę ir porai dienų okupavo Aukštadvario kartodromą. Trasos prieigose svečiams buvo siūloma populiariausiais keturių žiedų aparatais išbandyti jėgas nesudėtingoje slalomo rungtyje ar susipažinti su bekele, o paskui keletą ratų pralėkti RS Q3. Iš pirmo žvilgsnio užduotis nesunki, nes 14 posūkių turintis 1050 m ilgio asfalto kaspinas neturi jokių akis bauginančių dirgiklių. Važiuoti paprasta mašina vienas malonumas. Su RS Q3 reikalai labiau komplikuoti dėl tos pačios priežasties, kuria tradiciškai mėgstama pasigirti prie bokalo alaus, - sprogstamosios kompaktiškojo visureigio galios. Pasinaudojus greito starto sistema (t. y. įjungus sportinį režimą, iki dugno vienu metu nuspaudus ir akceleratorių, ir stabdį, o po to pastarąjį staiga atleidus) mašina ne šiaip pajuda, o dematerializuojasi. Kadangi 1730 kg palyginti didelė masė, akimirksniu pasiekęs pirmą posūkį suvoki, kad išlaikyti tinkamą trajektoriją turi tiek pat galimybių, kaip atidaręs stropiai suplaktą butelį gazuoto gėrimo susitarti su ką tik pagimdytu namudiniu geizeriu. Smalsumas ir noras pajusti gaivališką mašinos jėgą nokautuoja racionalumą.

Pats tai kuo puikiausiai supranti, bet negali susivaldyti. Jauniausias „Audi RS" šeimos narys čia niekuo dėtas. 2.5 TFSI motoras su turbokompresoriumi net deforsuotas iki 310 AG (toks pat agregatas „Audi TT RS" bei „Audi RS3" generuoja 340 AG; ši jėgainė jau 4 kartus iš eilės pelnė Tarptautinio metų variklio titulą), o maksimalios 420 Nm sukimo momento kreivės grafikas lygus tarsi valgomasis stalas. Tiesiog norint visureigiu, kuris svarbiausiais techniniais parametrais prilygsta kuklesniems superautomobiliams, trasoje pasiekti gerų rezultatų, pirmiausia būtina numalšinti adrenalino troškulį ir kinkyti panašią arklių kaimenę kasdien.

Beje, tokiam amplua RS Q3 kuo puikiausiai tinka. „Audi" tikina, kad vidutinės degalų sąnaudos siekia 8,8 l/100 km. Tokį teisingą rezultatą (turint galvoje motoro pajėgumą) padeda užtikrinti tuzinas modernių energijos efektyvumą didinančių priemonių, pradedant „Start/Stop" sistema ir baigiant ekonomiškesniu režimu veikiančiu alyvos siurbliu. Standartinėje komplektacijoje esanti „Audi Drive Select" automobilio parametrų derinimo sistema turi ir specialų ekonomiško vairavimo režimą. Važiuoti racionaliai padeda dieviškai veikianti lengva ir kompaktiška automatine DSG transmisija, komplektuojama su 7 laipsnių „S tronic" pavarų dėže.

Standartinės įrangos sąraše yra naujoviškas automobilio statymo pagalbininkas „Parking System Plus", priekiniai „Xenon Plus" ir galiniai LED žibintai. Į papildomos įrangos sąrašą įtrauktas „MMI Navigation Plus" informacijos ir pramogų kompleksas, „Audi Connect" paslaugoms priimti skirta išmaniojo telefono arba sparčiojo interneto ryšio įrenginio jungtis, aukštos klasės „Bose" garsiakalbių komplektas.

Vidaus erdvės čia tokios pat kaip ir paprastame Q3. Žinoma, kupė stiliaus kėbulas neleidžia turėti kokių nors iliuzijų dėl bagažinės (jos tūris - 356 litrai) kraulumo, milijono daiktadėžių ar salono transformacijų. Kaip kompensaciją automobilis gali pasiūlyti visai ką kita: galimybę disponuoti didžiule galia, aukščiausios prabos technologijomis ir lepintis nepriekaištinga kokybe neatkreipiant aplinkinių dėmesio. Kitas klausimas, ar to tikrai nori žmogus, už gan konservatyviai atrodantį miesto visureigį paklojantis beveik 200 tūkst.?

TG FAKTAS

„Audi RS Q3" yra aštuntas išskirtinių automobilių gamybos padalinio statusą turinčios „Quattro GmbH" meistrų darbas.

KONKURENTAS „Porsche Macan"

Naujasis „Porsche" šeimos narys tik teorinis varžovas - mūšiai trasoje dar prieš akis.

NUOSPRENDIS - 9

Vienareikšmiškai greičiausias kompaktinės klasės visureigis, lepinantis nepriekaištinga kokybe.

„Audi RS Q3“ duomenys

Variklis: 2480 cm3, 5 cil., VVR, 310 AG, 420 Nm
Ekonomija: 8,8 l/100 km, 206 g/km CO2
Greitis: 0–100 km/val. per 5,5 s, 250 km/val.
Svoris: 1730 kg
Kaina: 188 500 Lt