Ankstesnėse kelionėse, kuriose keliaudavome tik dyzeliniais automobiliais, patyrėme – tolimose atkarpose su greitkeliais ir kalnais dyzelinis universalas vidutiniškai reikalaudavo iki 6 l/100 km degalų, aukštesnis SUV (didesnis aerodinaminis pasipriešinimas) su identišku motoru – maždaug litru daugiau. Tokios būdavo realios, o ne gamintojo nurodomos sąnaudos kelyje. Patikrinta ne kartą – kasmet per iki trijų savaičių trunkančias vasaros atostogas automobiliu nuvažiuodavome iki 10 000 km.
O toks atstumas – ir dideles išlaidos degalams! Bet laikai pasikeitė ir nebepageidaujamus Europoje „dyzelius“ keičia benzininiai motorai – tarsi tarpinis variantas iki to laiko, kai pradės dominuoti alternatyvia energija varomos mašinos. Gamintojai sparčiai elektrifikuojasi – kur dėsiesi, kai nuo 2020 metų „nepalindimas“ po numatyta mažesne kaip 95 g/km CO2 visų gamos automobilių vidutine tarša gresia milijoninėmis baudomis. O pabandyk tą padaryti kai ir taip mažesnėmis nei benzininių mašinų sąnaudomis (ir, atitinkamai, mažesne CO2 tarša) pasižymintys „dyzeliai“ atsidūrė už įstatymo ribų.
Tad taikomės prie laikmečio – pirmą kartą po daugiau kaip dešimties metų į kelionę leidžiamės mašina su benzininiu varikliu. Tiesa sakant, beveik identiška pernykštei – naujos kartos „Dacia Duster“, tik šįkart su kitokiu varikliu. Įvertinant, kad ketiname įveikti daugiau kaip 6000 kilometrų, važiavimas SUV su benzininiu motoru atrodo avantiūra. Bet visgi įdomu kokios bus benzino sąnaudos. Kaip ne kaip šiuolaikiniai benzininiai varikliai gerokai našesni nei gaminti anksčiau, tad pagrįstai tikimės ir gero sąnaudų rezultato – mūsų kelionės automobilis turi naujos kartos, taip pat į „Renault“ ir „Mercedes“ automobilius montuojamą turbobenzininį 1.3 l 150 AG motorą.
Apie patį naują „Dacia Duster“ jau esu rašęs – šį tekstą galite rasti čia. Tad tik priminsiu, kad ekonominės klasės ir gana erdvus automobilis, kurio kainų diapazonas – nuo vos 10 500 eurų (bazinis modelis su 1.0 l 90 AG varikliu bus parduodamas nuo kitų metų) iki gerai sukomplektuotos versijos už 17 000 eurų (šiais laikais nuo tiek tik prasideda hečbekų ir pačių mažiausių SUV kainos). Naujas „Duster“ labiausiai stebino ne savo išorės metamorfozėmis, o šiuolaikinėmis technologijomis, apie kurias pirmosios kartos modelio vairuotojai galėjo tik pasvajoti – pavyzdžiui, aplinkinio vaizdo kameromis, rodančiomis aplinką ne tik priekyje, gale, bet ir šonuose, tai pat liečiamuoju ekranu su „TomTom“ navigacijos sistema. Ir, žinoma, kur kas jaukesniu ir dailesniu nei anksčiau salonu su praktiškomis dėtuvėmis, patogiomis sėdynėmis ir didele bagažine.
Nors, palyginti su pernai metais, yra ir nuostolių – šiandien nebesiūlomi modeliai su automatine dviejų sankabų EDC transmisija, tad važiuojame automobiliu su priekinių ratų pavara ir „mechanika“. Kelionės pradžioje automobilis džiugina saikingu, tik šiek tiek didesniu nei 6 l/100 km benzino sąnaudų vidurkiu, komfortiška, bet ne pernelyg minkšta ir siūbuojančia pakaba, ir stebėtinai gera garso izoliacija. Dar atkreipiu dėmesį į gerai suderintą vairo sistemą – posūkiuose nereikia koreguoti važiavimo krypties. Taip pat gerai įvertinu ir automobilio dinamiką – lengvam SUV, sveriančiam nuo 1160 kg, 150 AG pasiekiantis turbobenzininis motoras, važiuojant net ir pilnai pakrautu automobiliu, yra daugiau nei pakankamas tiek Vokietijos greitkeliuose, tiek ir stačiuose Korsikos, Sardinijos ar Alpių kalnų keliuose.
Patogi ir pakaba – kelionėje ji užtikrina komfortišką važiavimą net ir bjauraus asfalto atkarpomis, tuo pačiu be reikalo neerzindama pernelyg dideliu kėbulo siūbavimu, Žinoma, sportiško automobilio valdymo savybių tikėtis neverta – visgi tai SUV su didesne prošvaisa, tad staigus kliūties apvažiavimas visgi nėra geriausia jo savybė (bet tam yra elektroninė stabilumo kontrolė). O štai kalbant apie stabdžius, jie nustebino (gerąja prasme) net ir visko mačiusius profesionalus – pernai atliktuose stabdymo bandymuose lengva mašina stabdymo efektyvumu aplenkė net BMW X5M.
Grįžtame į Lietuvą. Po susuktų 6800 kilometrų degalų sąnaudos po kalnų ir greitkelių stabiliai nusistovėjo ties 7 l/100 km – jei su akceleratoriumi elgtis šiek tiek švelniau, jos būtų buvusios maždaug puslitriu mažesnės. Pernai su tokiu pačiu automobiliu, bet turinčiu turbodyzelinį 1,5 l 110 AG variklį, po 10 000 km vidutinės sąnaudos buvo 6,4 l/100 km. Tiesa, galima atsižvelgti, kad pastarasis buvo su dviejų sankabų transmisija, bet ir reikia nepamiršti, kad šiuolaikinės automatinės pavarų dėžės užtikrina beveik identiškas, o kartais – net ir geresnes degalų sąnaudas nei automobiliai su mechanine transmisija. Tad, mano galva, mažesnis nei litro skirtumas 100 km yra tikrai puikus rezultatas automobiliui su benzininiu varikliu. Ir tuo labiau nepastebimas nevažinėjantiems tokių didelių atstumų.
Daugiau apie kelionę benzininiu „Dacia Duster“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje, o kelionės aprašymą rasite „Delfi“ Kelionių skyriuje.